Od dziś rowery elektryczne Bolt w Poznaniu!

Inaugurując rozpoczynający się Europejski Tydzień Mobilności (dawniej Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu), Bolt wprowadza w Poznaniu nowy i bezpieczny środek transportu miejskiego. Od dzisiaj na poznańskich ulicach dostępnych jest kilkaset zielonych rowerów elektrycznych. Poznań jest piątym polskim miastem z tymi nowoczesnymi jednośladami. 

Bolt uruchamia rowery elektryczne w Poznaniu - grafika artykułu
Bolt uruchamia rowery elektryczne w Poznaniu

System rowerowy będzie działać w taki sam sposób jak system wynajmu hulajnóg elektrycznych Bolt, umożliwiając swobodne przemieszczanie się i parkowanie (system free float). Osoby posiadające już aplikację Bolt, zobaczą w niej uaktualnioną ikonę wypożyczalni hulajnóg, gdzie teraz będzie można znaleźć także rowery. Cena za minutę przejazdu wynosi 60 groszy.

- Ponieważ funkcjonowanie poznańskiego roweru miejskiego w obecnej formie zbliża się ku końcowi, cieszymy się, że pojawiają się w mieście inne rozwiązania, które wypełnią lukę i pozwolą mieszkańcom korzystać z podobnej usługi w nowocześniejszym wydaniu. Jest to także kolejny impuls do uporządkowania parkowania urządzeń transportu osobistego w mieście - tłumaczy Michał Łakomski, Dyrektor Biura Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania ds. Smart City.

Rowery elektryczne Bolt zostały zaprojektowane przede wszystkim z myślą o bezpieczeństwie użytkowników. Solidne hamulce bębnowe zamontowane na przednich i tylnich kołach pozwolą kontrolować prędkość. Odporne na przebicia opony pneumatyczne są bardziej trwałe i pozwolą zachować lepszą przyczepność podczas jazdy. Rowery elektryczne Bolt mogą osiągnąć prędkość do 25 km/h.

Każdy rower jest również wyposażony w funkcjonalny ekran, na którym użytkownik może sprawdzać informacje o aktualnej prędkości, poziomie naładowania roweru,a także strefach prędkości. Dla użytkowników przydatna będzie funkcja ładowania telefonu za pomocą bezprzewodowej ładowarki, umieszczonej wygodnie na kierownicy. Ponadto rowery elektryczne Bolt posiadają wysoko-precyzyjny nadajnik GPS, dzięki któremu użytkownicy łatwo znajdą rower na ulicy.

- Wprowadzenie rowerów elektrycznych do Poznania to kolejny krok w kierunku dywersyfikacji naszej oferty mikromobilności współdzielonej. Hulajnogi i rowery elektryczne uzupełniają się, ponieważ odpowiadają na różne potrzeby transportowe użytkowników. Hulajnoga jest najbardziej efektywnym rozwiązaniem na krótkich dystansach do 4 kilometrów, podczas gdy rowery elektryczne sprawdzą się do pokonywania dłuższych tras od 5 do 10 kilometrów - mówi Valerii Romanov, Bolt Rentals Country Manager w Polsce.

Wprowadzany model roweru elektrycznego Bolt ma długą żywotność wynoszącą nawet 5 lat, co sprawia, że jest on rzeczywiście ekologiczny. Ponadto rowery te zostały wyprodukowane z aluminium nadającego się w 100% do recyklingu. Natomiast zastosowanie w rowerze wytrzymałej do przynajmniej 60 km zasięgu, wymiennej baterii obniża ogólny ślad węglowy rowerów, które nie muszą być często przewożone do magazynu w celu ładowania.

Rowery elektryczne dla firm

Bolt posiada usługę "Bolt Business" w ramach której oferuje firmom zrównoważone usługi przejazdów taksówkami i hulajnogami Bolt. Teraz ta oferta poszerzy się o rowery elektryczne. Firmy korzystające z Bolt Business będą mogły zaproponować przejazdy rowerami elektrycznymi swoim pracownikom jako dodatkowy benefit czy też motywację na powrót do biura.

Rowery Bolt, oprócz Poznania, są obecnie dostępne w 4 innych polskich miastach: Bydgoszczy, Krakowie, Olsztynie i Warszawie.

Jak jeździć bezpiecznie i zgodnie z przepisami?

Oto kilka porad jak prawidłowo korzystać z roweru elektrycznego:

● Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić

● W przypadku ścieżek połączonych z chodnikiem to kierujący rowerem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym

● Warunkowo rowerzyści mogą poruszać się chodnikami. Jeśli szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów.

● Gdy warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła), może on jechać po chodnikach lub drogach dla pieszych, ale jest obowiązany jechać powoli i zachować szczególną ostrożność, jak również ustępować miejsca pieszym. Co więcej, rowerzysta musi jechać z prędkością zbliżoną do prędkości z jaką poruszają się piesi

● Rower można parkować jedynie w miejscach do tego wyznaczonych, a gdy takowego nie ma to ,,jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika najbardziej oddalonej od jezdni oraz równolegle do tej krawędzi. Jednak w sytuacji gdy najbliższy stojak rowerowy jest przepełniony, zachęcamy poszukać innego w okolicy.

Zobacz także: