Przystanek wiedeński Sielska dostępny od piątku

Obecnie trwają ostatnie prace instalacyjne (m. in. ustawienie nowej wiaty), po czym od piątku, 3 września, nowy przystanek wiedeński Sielska zostanie uruchomiony w układzie docelowym. Tego dnia na ul. Głogowskiej od skrzyżowania z ul. Palacza i ul. Krauthofera do skrzyżowania z ul. Sielską wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu, w ramach której na tym odcinku wydzielone zostanie torowisko tramwajowe. Od tej pory kierowcy będą mieli do dyspozycji jeden pas ruchu dla każdego kierunku, a tramwaje nie będą już blokowane przez samochody.
Przebudowę znajdującego się na ul. Głogowskiej (w kierunku Górczyna) przystanku Sielska rozpoczęto 31 lipca. W ramach prowadzonych prac wykonany zostanie peron i jego krawędź o długości 45 metrów oraz jezdnia (na długości przystanku) wraz z rampami - wjazdową i wyjazdową. Budowa przystanku nie spowodowała zmian w kursowaniu linii tramwajowych, ale zmieniona została organizacja ruchu drogowego.
Kolejnym miejscem, w którym, zgodnie z zapowiedzią, wprowadzone zostaną potrzebne usprawnienia ułatwiające korzystanie z transportu publicznego, jest ulica Dąbrowskiego przy rynku Jeżyckim. 18 września rozpoczną się tam prace związane z budową dwóch przystanków wiedeńskich Rynek Jeżycki. Pasażerowie zyskają wygodne przystanki, z których wsiadanie i wysiadanie z tramwajów będzie łatwiejsze i bezpieczniejsze.
Przystanki Sielska i Rynek Jeżycki to nie jedyne miejsca w Poznaniu, w których zastosowano ułatwienie rodem z Wiednia. Wyniesione platformy przystankowe funkcjonują już w Poznaniu w kilku lokalizacjach: na ul. Gwarnej, ul. Strzeleckiej (przystanek Łąkowa i pl. Wiosny Ludów), na ul. Św. Marcin (przystanek Ratajczaka) oraz na Górnej Wildzie (przystanki Różana).
Przystanki wiedeńskie to rozwiązanie stosowane w miejscach, w których pasażerowie wsiadają do tramwajów bezpośrednio z jezdni. Po raz pierwszy zastosowano je w Wiedniu - stąd ich nazwa. Funkcjonalność przystanków wiedeńskich polega na tym, że fragment jezdni na długości przystanku podwyższa się do poziomu chodnika. To udogodnienie szczególnie istotne w przypadku osób starszych, osób z niepełnosprawnościami, a także opiekunów z małymi dziećmi.
Warto pamiętać, że gdy na przystanku nie ma tramwaju, podwyższony fragment ulicy pozostaje jezdnią, po której poruszają się samochody. Wówczas pasażerom nie wolno przekraczać żółtej linii. W momencie, kiedy na przystanku stoi tramwaj, to kierowcy mają obowiązek zatrzymać się przed wjazdem na podwyższoną rampę.
RB, ZTM
Zobacz również

Bezpłatne badania USG dla dzieci

Odpady odzieżowe i tekstylne można oddać do Gratowozu

Konstrukcje wiaduktów połączyły już nasypy
