Konstrukcje wiaduktów połączyły już nasypy

- Prace są coraz bardziej zaawansowane. Na stalowych konstrukcjach wykonano już betonowe płyty obu wiaduktów nad torami kolejowymi. W tym tygodniu zdjęte zostały szalunki, prace te realizowano w nocy w ściśle określonych godzinach, gdyż kluczowa była tu koordynacja z ruchem pociągów. Równolegle trwa budowa nasypu przy wyłączonym z ruchu odcinku ul. Golęcińskiej - mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
W kolejnych krokach wykonawca inwestycji będzie zajmował się na wiaduktach montażem dylatacji, realizacją izolacji przeciwwodnej oraz instalacją odwodnienia, a następnie pracami brukarskimi, montażem barier i asfaltowaniem.
Wykonywane są także nasypy, którymi docelowo będzie można wjeżdżać na wiadukty. Jeden z nich, najazd na docelowy ślad ul. Lutyckiej od strony ronda Obornickiego, został już zaasfaltowany. U zbiegu ul. Podolańskiej, Golęcińskiej i Wojska Polskiego powstało nowe rondo. Trwa również budowa osobnej przeprawy nad torami kolejowymi dla pieszych i rowerzystów wzdłuż wiaduktu w ciągu ul. Lutyckiej.
Kontynuowane są prace na ul. Szczawnickiej, która jest przebudowywana włącznie ze skrzyżowaniem z ul. Druskienicką. Z kolei na rondzie u zbiegu ul. Literackiej i Koszalińskiej prowadzone są roboty wykończeniowe. Bardzo zaawansowane są także prace na ul. Podolańskiej.
W rejonie prac obowiązuje zmieniona organizacja ruchu, m.in. niedostępny jest odcinek ul. Golęcińskiej przy powstającym wiadukcie. Należy zachować ostrożność i zwracać uwagę na oznakowanie. Wraz z postępem robót konieczne będą kolejne zmiany w organizacji ruchu w rejonie budowy - informacje o tym będą podawane z wyprzedzeniem.
Powstające wiadukty nad torami mają usprawnić komunikację w północno-zachodniej części Poznania, w tym na drodze krajowej nr 92. Dzięki nim przejazd ulicami Lutycką i Golęcińską nie będzie się już wiązał z oczekiwaniem na otwarcie przejazdów kolejowych na linii łączącej Poznań z Piłą. Pojawia się również infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Inwestycja realizowana jest przy współpracy ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Zakończenie prac planowane jest na IV kwartał 2025 r.
PIM
Zobacz również

Prace we wnętrzach powstającej szkoły

"Jeżycjada" świętuje 50-lecie

Jak rozliczyć PIT - konsultacje dla seniorów
