Nasz serwis używa plików cookies. Wykorzystujemy je w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w sposób dopasowany
do indywidualnych potrzeb Użytkowników. Dzięki temu możliwe jest także korzystanie z narzędzi analitycznych oraz
udostępnianie funkcji mediów społecznościowych i odtwarzacza wideo.
Kliknij przycisk „Zaakceptuj lub zamknij”, by wyrazić zgodę na używanie plików cookies i przejść bezpośrednio
do strony lub „Wyświetl ustawienia plików cookies”, aby zobaczyć szczegółowy opis typów plików cookies, a
następnie podjąć decyzję, które z nich chcesz zaakceptować. W każdej chwili istnieje możliwość zarządzania ustawieniami plików cookies -
w stopce strony umieściliśmy link do "Zmień ustawienia Cookies".
Administratorem danych osobowych użytkowników serwisu jest Prezydent Miasta Poznania z siedzibą przy placu
Kolegiackim 17, 61-841 Poznań, natomiast podmiotem przetwarzającym dane jest Instytut Chemii Bioorganicznej PAN -
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe (PCSS) ul. Noskowskiego 12/14, 61-704 Poznań.
Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdują się w Polityce prywatności.
Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies,
a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w Polityce cookies.
Cenimy Twoją prywatność
Urząd Miasta Poznania odpowiedzialny za prowadzenie Miejskiego Informatora Multimedialnego
Miasta Poznania, zwraca szczególną uwagę na przestrzeganie prawa użytkowników
do prywatności. Prezentowana informacja poniżej opisuje za co odpowiadają poszczególne cookies.
Zarządzaj swoimi ustawieniami dotyczącymi prywatności i wybierz jakie pliki cookies chcesz zaakceptować.
Wybrane pliki cookies:
Cookies plików wideo
Cookies wpływające na wydajność
Funkcjonalne pliki
Niezbędne pliki cookies (przyspieszają stronę)
Cookies plików wideo
Na naszym serwisie internetowym, zamieszczane są wideo z serwisu YouTube.
W tym celu wykorzystywane są pliki cookies podmiotów trzecich dotyczące usługi YouTube
zawierające m.in. preferencje użytkownika oraz liczydło kliknięć. Nie ma możliwości wyłączenia
tych plików cookies ponieważ ładowane są dopiero przy odtwarzaniu wideo. Jeżeli więc Użytkownik
nie godzi się na ich załadowanie, to nie powinien odtwarzać udostępnionych na stronie wideo filmów.
Cookies wpływające na wydajność
Pliki cookies o charakterze analitycznym, wpływającym na wydajność zbierają informację o tym, jak często strona jest
odwiedzana i jak się z niej korzysta np. które strony są najbardziej i najmniej popularne i w jaki sposób Użytkownicy
poruszają się po serwisie. Pomagają w identyfikowaniu problemów z poszczególnymi podstronami.
Dzięki temu możemy ulepszać zawartość i wydajność strony i uczynić ją bardziej przyjazną i intuicyjną dla użytkownika.
Pliki cookie o charakterze analitycznym i wpływające na wydajność nie są usuwane po zamknięciu przeglądarki i
są trwale przechowywane na komputerze lub urządzeniu użytkownika.
Funkcjonalne pliki
Pliki cookie wpływające na funkcjonalność umożliwiają witrynie przypomnienie sobie informacji
wprowadzonych przez użytkownika lub dokonanych przez niego wyborów (takich jak język, wyrażone zgody)
i mają na celu umożliwienie korzystania z lepszych i bardziej spersonalizowanych funkcji. Pliki te
umożliwiają także optymalizację użytkowania witryny po zalogowaniu się.Pliki cookie wpływające na
funkcjonalność nie są usuwane po zamknięciu przeglądarki i są trwale przechowywane na komputerze
lub urządzeniu użytkownika.
Niezbędne pliki cookies
Te pliki cookie są niezbędne do tego, aby umożliwić prawidłowe poruszanie się po naszym serwisie internetowym.
Pozwalają na działanie niezbędnych funkcji strony takich jak logowanie, ustawienia preferencji prywatności lub
zapewnienie bezpieczeństwa i nie mogą być wyłączone. Możesz zmienić ustawienia przeglądarki, aby zablokować te pliki cookie,
jednakże niektóre funkcjonalności strony mogą nie działać poprawnie.
Niezbędne pliki cookie nie są przechowywane w trwały sposób na komputerze lub innym urządzeniu użytkownika i są usuwane z chwilą
zamknięcia przeglądarki.
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, zapisanie się na webinar nie gwarantuje możliwości udziału w nim - obowiązuje kolejność dołączenia. Kafelek "dołącz" pojawi się 5 minut przed spotkaniem.
Czego się dowiesz i nauczysz?
Vocabulary and concepts (algorithms, machine learning, neural networks, big data)
09:00 Powitanie uczestników i rozpoczęcie szkolenia
09:00 AI vocabulary / Słownictwo związane ze Sztuczną Inteligencją
10:00 NLP, Ethics, Machine Learning, Deep Learning / Przetwarzanie języka naturalnego, Etyka w świecie AI, Uczenie maszynowe, Uczenie głębokie
10:30 Sesja pytań i odpowiedzi oraz zakończenie szkolenia
Prowadząca:
Marta Długosz-Sawicka
Lektor języka angielskiego
Lektor języka angielskiego z ponad 20 letnim stażem. Liczne szkolenia prowadzone dla szkół językowych, Uniwersytetu Łódzkiego, firm, instytucji, osób fizycznych. Doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego ogólnego oraz biznesowego na poziomach zaawansowania A1-C1. Doświadczenie w tłumaczeniach pisemnych, symultanicznych oraz konsekutywnych. Tłumaczenia na konferencjach, szkoleniach firm, eventach korporacyjnych.
Słowo od prowadzącego:
This time I have prepared an English workshop on AI. This training is suitable for learners with interest in Artificial Intelligence, technology and ethical issues surrounding emerging technologies. / Zapraszam na szkolenie z języka angielskiego podczas którego zgłębimy tajniki Sztucznej Inteligencji. Będziemy pracować ze słownictwem związanym z AI oraz z problemami natury etycznej jeżeli chodzi o otaczające nas technologie.
Kafelek "dołącz" pojawi się 5 minut przed spotkaniem. Szkolenie realizowane w ramach Kursu Pierwszy biznes - Wsparcie w starcie, Pożyczka na samozatrudnienie. Szczegółowe informacje o projekcie i harmonogramie szkoleń: https://szkolenia.pfp.com.pl/kurs/wsparcie-w-starcie4/73 W celu skorzystania z bezpłatnych szkoleń należy zarejestrować się na Platformie Szkoleń online Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości, a następnie zapisać się na wybrane szkolenie dostępne na Platformie Szkoleniowej. Podczas rejestracji należy podać nazwę Projektu WwS w polu przeznaczonym na nazwę przedsiębiorstwa np. ubiegający się o pożyczkę wpisze zamiast nazwy firmy samo "WwS" a pożyczkobiorca "Firma ABC Sp. z o.o. (WwS)". Osoby ze szczególnymi potrzebami prosimy o poinformowanie organizatora minimum 7 dni przed datą udziału w szkoleniu o swoich potrzebach, by móc jak najlepiej dostosować szkolenie do Państwa oczekiwań. Pożyczkobiorca w przypadku skorzystania z doradztwa i szkoleń jest zobowiązany do wypełnienia karty doradztwa lub karty szkolenia, które można pobrać z podzakładki projektu Pierwszy Biznes - Wsparcie w starcie, Pożyczka na samozatrudnienie na stronie www.pfp.com.pl lub z materiałów szkoleniowych.
Czego się dowiesz i nauczysz?
Na czym polega wstępna analiza rachunku zysków i strat?
Na czym polega wstępna analiza bilansu?
Jak zmierzyć kapitał obrotowy netto?
Jakie są strategie finansowania działalności przedsiębiorstw?
Do kogo skierowane jest szkolenie?
osób planujących otworzenie własnej działalności gospodarczej,
pracowników firm,
studentów,
mikro, małych i średnich przedsiębiorców,
wszystkich osób zainteresowanych rozwijaniem swoich kompetencji.
Agenda szkolenia
09:00 Powitanie uczestników i rozpoczęcie szkolenia
09:00 Wstępna analiza rachunku zysków i strat
09:45 Wstępna analiza bilansu
10:15 Pomiar kapitału obrotowego netto
10:45 Strategie finansowania działalności przedsiębiorstwa
11:00 Sesja pytań i odpowiedzi oraz zakończenie szkolenia
Prowadzący:
Dawid Dawidowicz
D&D Dawid Dawidowicz
D&D Dawid Dawidowicz - usługi konsultingowe. Opracowanie własnego programu do analizy finansowej przedsiębiorstw w Excel VBA. Doświadczenie w opracowywaniu biznes planów i określaniu zapotrzebowania na kapitał. Przygotowywanie analiz finansowych przedsiębiorstw. Pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze Ekonomii, Finansów i Rachunkowości na Wydziale Ekonomicznym Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. W 2007 r. otrzymał stopień doktora nauk ekonomicznych. Posiada ponad 16-letnie doświadczenie w pracy akademickiej. Wśród zainteresowań badawczych koncentruje się, m.in. na działalności rynku funduszy inwestycyjnych, a także na analizie danych. Pasjonat business intelligence oraz najnowszych metod badawczych z obszaru machine learningu. Jest autorem dwóch monografii oraz autorem i współautorem kilkudziesięciu artykułów naukowych.
Słowo od prowadzącego:
Dla nowego przedsiębiorcy ważna jest umiejętność zaplanowania i wyznaczenia progu rentowności zarówno ilościowego jak i wartościowego. Ponadto ważne jest zrozumienie efektu skali produkcji i wpływu wielkości produkcji sprzedanej na wielkość zysku operacyjnego. Kolejnym istotnym zagadnieniem jest zrozumienie tego w jaki sposób wykorzystanie kapitału obcego wpływa na zwiększenie rentowności kapitałów własnych przedsiębiorstwa czyli jak korzystać z dźwigni finansowej.
Poznań Biznes Partner i Polska Fundacja Przedsiębiorczości zapraszają na bezpłatne szkolenie online pt. Podstawy analizy finansowej
Termin: 08.05.2025, godz. 09:00-11:00
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o kontakt i rejestrację pod adresem: Podstawy analizy finansowej
Ważne informacje:
Kafelek "dołącz" pojawi się 5 minut przed spotkaniem. Szkolenie realizowane w ramach Kursu Pierwszy biznes - Wsparcie w starcie, Pożyczka na samozatrudnienie. Szczegółowe informacje o projekcie i harmonogramie szkoleń: https://szkolenia.pfp.com.pl/kurs/wsparcie-w-starcie4/73 W celu skorzystania z bezpłatnych szkoleń należy zarejestrować się na Platformie Szkoleń online Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości, a następnie zapisać się na wybrane szkolenie dostępne na Platformie Szkoleniowej. Podczas rejestracji należy podać nazwę Projektu WwS w polu przeznaczonym na nazwę przedsiębiorstwa np. ubiegający się o pożyczkę wpisze zamiast nazwy firmy samo "WwS" a pożyczkobiorca "Firma ABC Sp. z o.o. (WwS)". Osoby ze szczególnymi potrzebami prosimy o poinformowanie organizatora minimum 7 dni przed datą udziału w szkoleniu o swoich potrzebach, by móc jak najlepiej dostosować szkolenie do Państwa oczekiwań. Pożyczkobiorca w przypadku skorzystania z doradztwa i szkoleń jest zobowiązany do wypełnienia karty doradztwa lub karty szkolenia, które można pobrać z podzakładki projektu Pierwszy Biznes - Wsparcie w starcie, Pożyczka na samozatrudnienie na stronie www.pfp.com.pl lub z materiałów szkoleniowych.
Czego się dowiesz i nauczysz?
Czym jest próg rentowności? Jak dokonać jego pomiaru?
Co to jest dźwignia operacyjna?
Jak mierzyć stopień dźwigni operacyjnej?
Co to jest dźwignia finansowa?
Jak mierzyć stopień dźwigni finansowej?
Do kogo skierowane jest szkolenie?
przedsiębiorców,
pracowników firm,
studentów,
wszystkich osób zainteresowanych rozwijaniem swoim kompetencji.
Agenda szkolenia
09:00 Powitanie uczestników i rozpoczęcie szkolenia
09:00 Próg rentowności i jego pomiar
09:30 Dźwignia operacyjna i jej pomiar
10:00 Stopień dźwigni operacyjnej
10:30 Dźwignia finansowa
10:45 Stopień dźwigni finansowej
11:00 Sesja pytań odpowiedzi oraz zakończenie szkolenia
Prowadzący:
Dawid Dawidowicz
D&D Dawid Dawidowicz
D&D Dawid Dawidowicz - usługi konsultingowe. Opracowanie własnego programu do analizy finansowej przedsiębiorstw w Excel VBA. Doświadczenie w opracowywaniu biznes planów i określaniu zapotrzebowania na kapitał. Przygotowywanie analiz finansowych przedsiębiorstw. Pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze Ekonomii, Finansów i Rachunkowości na Wydziale Ekonomicznym Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. W 2007 r. otrzymał stopień doktora nauk ekonomicznych. Posiada ponad 16-letnie doświadczenie w pracy akademickiej. Wśród zainteresowań badawczych koncentruje się, m.in. na działalności rynku funduszy inwestycyjnych, a także na analizie danych. Pasjonat business intelligence oraz najnowszych metod badawczych z obszaru machine learningu. Jest autorem dwóch monografii oraz autorem i współautorem kilkudziesięciu artykułów naukowych.
Słowo od prowadzącego:
Dla nowego przedsiębiorcy ważna jest umiejętność zaplanowania i wyznaczenia progu rentowności zarówno ilościowego jak i wartościowego. Ponadto ważne jest zrozumienie efektu skali produkcji i wpływu wielkości produkcji sprzedanej na wielkość zysku operacyjnego. Kolejnym istotnym zagadnieniem jest zrozumienie tego w jaki sposób wykorzystanie kapitału obcego wpływa na zwiększenie rentowności kapitałów własnych przedsiębiorstwa czyli jak korzystać z dźwigni finansowej.
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, zapisanie się na webinar nie gwarantuje możliwości udziału w nim - obowiązuje kolejność dołączenia. Kafelek "dołącz" pojawi się 5 minut przed spotkaniem.
Czego się dowiesz i nauczysz?
Jakie treści i formaty najbardziej działają na Instagramie w 2025 roku?
Czym różni się karuzela od rolki i jak sprytnie łączyć oba formaty?
W jaki sposób zaplanować skuteczną karuzelę: hak, rozwinięcie i CTA?
Jak dobrać fonty, kolory i układ slajdów, by grafika przyciągała wzrok?
Poznasz zasady korzystania z prowadnic i kopiowania układów, by przyspieszyć pracę.
Jak poprawnie eksportować karuzelę do publikacji na Instagramie?
W jaki sposób przekształcić karuzelę w animowaną rolkę bez nagrywania siebie?
Otrzymasz wskazówki tworzenia rolki w Canvie: wybór formatu, stylu i animacji.
Jak dodać napisy, przejścia i muzykę do video z Canvy?
W jaki sposób eksportować gotową rolkę jako plik MP4 do publikacji?
Jak tworzyć więcej contentu z jednego pomysłu dzięki recyklingowi treści?
Do kogo skierowane jest szkolenie?
pracowników działu marketingu,
osób prowadzących działalność gospodarczą,
specjalistów ds. mediów społecznościowych,
freelancerów,
blogerów,
influencerów,
wszystkich osób zainteresowanych rozwijaniem swoich kompetencji.
Agenda szkolenia
09:00 Powitanie uczestników i rozpoczęcie szkolenia
09:00 Co działa na Instagramie? Trendy, rolki i karuzele w 2025 roku
09:15 Co przyciąga uwagę - zachowania użytkowników IG
09:15 Różnice między rolką a karuzelą i jak je ze sobą łączyć?
09:30 Czym jest skuteczna karuzela i jak ją zaplanować?
09:30 Struktura karuzeli: hak, rozwinięcie, CTA oraz dobór tematu i układ treści
09:45 Projektowanie karuzeli w Canvie krok po kroku: format, szablony, fonty i kolory
09:45 Triki z Canvy: kopiowanie slajdów, prowadnice, animacje, a także eksport jako PNG
10:00 Tworzenie rolki w Canvie - prosto, szybko i efektownie
10:00 Rodzaje rolek w Canvie oraz wybór stylu i szablonu graficznego
10:00 Dodawanie tekstów, animacji i przejść, a także eksport jako wideo (MP4) i przygotowanie do publikacji
10:15 Z karuzeli do rolki - jak przekształcić statyczną grafikę w ruchomy content?
10:30 Sesja pytań i odpowiedzi oraz zakończenie szkolenia
Prowadząca:
Angelika Knop
Angelika Knop Grafika dla laika
Uczę grafiki ,,Nie-grafików" w zakresie tworzenia efektywnych i efektownych grafik oraz wideo. Udowadniam, że nawet bez zmysłu artystycznego i znajomości Photoshopa możesz tworzyć grafiki i wideo, które będą zachwycać i... sprzedawać. Moją misją jest wspieranie graficznie małych kobiecych biznesów oraz pomaganie im stawiać pierwsze kroki w social mediach. Pokazuje również, że sprzedaż w mediach społecznościowych jest możliwa bez wydawania pieniędzy na usługi profesjonalistów. Dodatkowo uczę jak przełamać obawy, uwierzyć w siebie oraz w swoje możliwości i wreszcie zacząć działać. Bez kompleksów, za to z efektami i wynikami. Skąd taka misja? Sama byłam w tym miejscu. Siedziałam na bezpiecznym etacie, marząc o swoim własnym biznesie, o wolności, niezależności i realizacji swoich pomysłów. Bałam się odejść i założyć własną firmę. Aż w końcu zaryzykowałam i to była najlepsza decyzja mojego życia. Jej podjęcie zajęło mi rok. Nie chcę, żebyś tyle czekała, dlatego zrobię wszystko, żeby pomóc Ci uwierzyć w siebie i swoje umiejętności! Warto, jestem na to przykładem. Edukuję głównie za pomocą szkoleń i kursów, ale możemy współpracować także indywidualnie. Moje kursy skierowane są zarówno dla doświadczonych Nie-grafików, jak i osób totalnie początkujących. Pokazuję w nich jak wykorzystywać bezpłatne narzędzie jakim jest Canva do rozwoju Twojego biznesu. Nie musisz zatrudniać grafika. Nie musisz płacić agencji. Nie musisz kupować drogich programów. Jedyne, czego potrzebujesz, to Canva. A ja nauczę Cię jej obsługi. Wpadnij do mnie na Instagramie, znajdziesz mnie pod nickiem @grafikadlalaika. Tam odkrywam tajemnice Canvy i Instastories oraz pokazuję jak wykorzystać te narzędzia do budowania zaangażowanej społeczności. Znajdziesz u mnie wiele tutoriali i tricków.
Słowo od prowadzącego:
Jeśli tworzysz treści na Instagram i chcesz robić to sprytniej, szybciej i bardziej profesjonalnie, to to szkolenie jest dla Ciebie. Pokażę Ci, jak z jednego pomysłu stworzyć i karuzelę, i rolkę - bez spędzania godzin nad grafikami i bez potrzeby nagrywania siebie. Wszystko w Canvie - bez stresu, bez miliona aplikacji, za to z masą praktycznych trików. Będzie konkretnie, krok po kroku i z efektem, który możesz od razu wrzucić na swój profil.
Poznań Biznes Partner oraz firma PC-Paul Paweł Szymkowiak zapraszają na bezpłatne, dwudniowe szkolenie online pt. Rozliczenia finansowo-księgowe i ZUS w małej firmie
1.Definicja przedsiębiorcy i osoby prowadzącej pozarolniczą działalność na gruncie przepisów podatkowych oraz o ubezpieczeniach społecznych i zdrowotnych - podobieństwa i różnice.
2.Porównanie form opodatkowania działalności gospodarczej, w tym zmiany wprowadzone od 2025 r.
3.Podział i rodzaje przychodów oraz kosztów w działalności gospodarczej, w tym koszty podatkowe i niepodatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych.
4.Podstawowe ewidencje podatkowe i obowiązujące zmiany w tym zakresie w 2025 r.:
księga przychodów i rozchodów (KPiR),
ewidencja przychodów w ryczałcie od przychodów ewidencjonowanych,
zestawienie sprzedaży,
ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, ustalanie wartości początkowej do ewidencji, zasady amortyzacji i umorzenia,
zasady prowadzenia ewidencji w formie elektronicznej,
rzetelność i niewadliwość prowadzonych ewidencji.
5.Ustalanie zaliczek na podatek dochodowy w ciągu roku podatkowego, zamknięcie roku podatkowego, spis z natury i jego ujmowanie w ewidencji.
6.Ulga na złe długi i zmiany zasad jej zgłaszania.
7.Rozliczanie wydatków na zakup i eksploatację samochodu w firmie, w tym obowiązek prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu.
8.Zasady wystawiania faktur.
9.Sprzedaż przy użyciu kasy fiskalnej.
10.Najczęściej popełniane błędy w rozliczeniach księgowo-podatkowych.
11.Zlecanie prowadzenia spraw księgowo-podatkowych i zusowskich do biura rachunkowego. Na co należy zwrócić uwagę podczas wyboru i korzystania z usług biura rachunkowego? Prowadzenie rozliczeń księgowych i fakturowanie online za pomocą serwisów udostępniane na portalach bankowych.
Prowadzenie:
Jolanta Wiśniewska specjalista d/s rachunkowości przedsiębiorstw i rozliczeń kadrowo-płacowych, certyfikowany główny księgowy 3 stopnia, doradca-konsultant przy wyborze formy prowadzenia działalności gospodarczej i formy opodatkowania, zarządzająca biurem rachunkowo-podatkowym CENTO.
2 dzień - 7.05.2025 godz. 16.45-20.15
1.Definicja przedsiębiorcy i osoby prowadzącej pozarolniczą działalność na gruncie przepisów o ubezpieczeniach społecznych i zdrowotnych - podobieństwa i różnice.
2.Zasady rozliczenia z tytułu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych po zmianach od listopada 2024 r. i zmiany w 2025 r.:
ustalanie wysokości składek zdrowotnych w różnych formach opodatkowania i różnych formach organizacyjno-prawnych prowadzenia pozarolniczej działalności,
możliwości odliczeń części składek zdrowotnych od podatku dochodowego, limity odliczeń,
przekroczenia przychodu/dochodu a wysokość składki zdrowotnej,
różnice między rokiem podatkowym a rokiem "zusowskim",
"ozusowanie" umów cywilnoprawnych przy stosowaniu tej formy zatrudnienia w firmach,
"ozusowanie" członków zarządu i "właścicieli" w formach innych niż jednoosobowa działalność gospodarcza osoby fizycznej,
właściwe ustalenie płatnika składek z tytułu zatrudniania pracowników w różnych formach prowadzenia pozarolniczej działalności,
zobowiązania płatnika w przypadku dokonywania zmiany formy organizacyjno-prawnej,
"wakacje składkowe"
ponowne rozliczenie składki zdrowotnej.
Najczęściej popełniane błędy w obliczeniach zusowskich.
Prowadzenie:
Dariusz Suchorowski
Specjalista prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, doradca-konsultant w zakresie ubezpieczeń ZUS - społecznych i zdrowotnych, inspektor kontroli i z-ca dyrektora ZUS d/s dochodów. Doradca, szkoleniowiec Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Zarządzający firmą konsultingowo-audytorską o specjalizacji ubezpieczenia społeczne "EKSPERT DORADZTWO I SZKOLENIA"
Organizator szkolenia: PC-PAUL,
moderator szkolenia Lidia Garczyńska-Szymkowiak
Szkolenie odbędzie się przy pomocy CLICK meeting. Link zostanie Państwu przesłany dzień przed szkoleniem.
Szkolenie finansowane jest ze środków budżetowych Miasta Poznania.
Poznań Biznes Partner oraz P&R GROUP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością zapraszają na bezpłatne szkolenie online pt. Działalność nierejestrowa - kwestie podatkowe.
Data: 30.04.2025 r. Godzina: 17:00-20:00 Miejsce: Aplikacja ZOOM Język: Ukraiński
Cel szkolenia: Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami prowadzenia działalności nierejestrowanej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów podatkowych. Szkolenie ma na celu wsparcie przedsiębiorców oraz osób planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej w formie nierejestrowanej, w zrozumieniu kluczowych zasad dotyczących opodatkowania oraz obowiązków związanych z taką działalnością.
Grupa docelowa: Szkolenie skierowane jest do przedsiębiorców, osób planujących rozpoczęcie działalności nierejestrowanej, a także do wszystkich zainteresowanych tematyką podatkową oraz prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce w tej formie.
Program szkolenia:
Podstawa prawna działalności nierejestrowanej:
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców.
Regulacje dotyczące działalności nierejestrowanej zgodnie z Ustawą o działalności gospodarczej.
Analiza warunków prowadzenia działalności nierejestrowanej:
Limit przychodów (75% minimalnego wynagrodzenia).
Jak corocznie określa się minimalne wynagrodzenie.
Metody obliczania przychodów.
Ograniczenia działalności nierejestrowanej:
Rodzaje działalności wykluczone (np. wymagające licencji).
Konsekwencje przekroczenia limitu (automatyczna rejestracja w CEIDG).
Opodatkowanie dochodów z działalności nierejestrowanej:
PIT dla działalności nierejestrowanej.
Kategoria dochodów (inne źródła przychodu zgodnie z Ustawą PIT).
Specyfika składania PIT-36.
Możliwość odliczenia kosztów działalności nierejestrowanej (przykłady).
Praktyka administracyjna:
Kontrole organów podatkowych: prawa i obowiązki przedsiębiorcy.
Typowe błędy przedsiębiorców.
Przykłady:
Szczegółowa analiza dwóch rzeczywistych przypadków (np. handel online i usługi naprawcze).
Korzyści dla uczestników: Uczestnicy szkolenia zdobędą praktyczną wiedzę na temat prowadzenia działalności nierejestrowanej, będą w stanie skutecznie obliczać przychody oraz opodatkowanie, a także unikać typowych błędów podatkowych. Poznają przepisy prawne regulujące działalność nierejestrowaną i nauczą się, jak właściwie rozliczać się z fiskusem. Po szkoleniu będą mogli świadomie podejmować decyzje dotyczące prowadzenia działalności nierejestrowanej w Polsce.
Prowadzącą szkolenie będzie Kateryna Pawlak-Sadova, specjalistka z doświadczeniem w zakresie księgowości,prawa gospodarczego oraz opodatkowania.
Osoby zainteresowane udziałem prosimy o kontakt i rejestrację za pomocą aplikacji Evenea!
Serdecznie zapraszamy!
(Wydarzenie finansowane jest z darowizny przekazanej przez Biuro Przedstawicielskie Tajpej w Polsce (Taipei Representative Office in Poland)
Метою навчання є ознайомлення учасників із правилами ведення нереєстрованої діяльності в Польщі, з особливим акцентом на податкові аспекти. Навчання має на меті підтримку підприємців та осіб, які планують розпочати господарську діяльність у формі нереєстрованої, у розумінні ключових принципів оподаткування та обов'язків, пов'язаних із такою діяльністю.
Цільова група:
Навчання орієнтоване на підприємців, осіб, які планують розпочати нереєстровану діяльність, а також усіх, хто цікавиться податковою тематикою та веденням бізнесу в Польщі у цій формі.
Програма навчання:
1. Правові основи нереєстрованої діяльності:
- Закон від 6 березня 2018 р. - "Право підприємців".
- Регулювання щодо нереєстрованої діяльності відповідно до Закону про господарську діяльність.
- Як щорічно визначається мінімальна заробітна плата.
- Методи розрахунку доходу.
- Обмеження нереєстрованої діяльності:
▪ Види діяльності, які виключені (наприклад, ті, що вимагають ліцензії).
- Наслідки перевищення ліміту (автоматична реєстрація в CEIDG).
3. Оподаткування доходів від нереєстрованої діяльності:
- PIT для нереєстрованої діяльності.
- Категорія доходів (інші джерела доходу відповідно до Закону про PIT).
- Специфіка подання декларації PIT-36.
- Можливість відрахування витрат на ведення нереєстрованої діяльності (приклади).
4. Адміністративна практика:
- Перевірки податкових органів: права та обов'язки підприємця.
- Типові помилки підприємців.
5. Приклади:
- Детальний аналіз двох реальних випадків (наприклад, онлайн-торгівля та ремонтні послуги).
Переваги для учасників:
Учасники навчання отримають практичні знання про ведення нереєстрованої діяльності, навчаться ефективно розраховувати доходи та оподаткування, а також уникати типових податкових помилок. Вони ознайомляться з правовими нормами, що регулюють нереєстровану діяльність, і дізнаються, як правильно звітувати перед податковими органами. Після навчання вони зможуть свідомо приймати рішення щодо ведення нереєстрованої діяльності в Польщі.
Навчання проводитиме Катерина Павлак-Садова, спеціалістка з досвідом у сфері бухгалтерського обліку, господарського права та оподаткування.
Зацікавлених осіб просимо зв'язатися з нами та зареєструватися через додаток Evenea!
Poznań Biznes Partner i Wydział Prawny Urzędu Miasta Poznania zaprasza na wyjątkowe szkolenie online, które pomoże Ci w pełni zrozumieć proces zatrudniania pracowników, w tym cudzoziemców, oraz zapoznać się z obowiązującymi przepisami dotyczącymi legalizacji pobytu i pracy na terytorium Polski. Zatrudnianie pracowników - zarówno polskich, jak i zagranicznych - wiąże się z wieloma formalnościami i regulacjami prawnymi, które należy przestrzegać, by uniknąć niepotrzebnych trudności i ryzyk prawnych. Nasze szkolenie pomoże Ci krok po kroku przejść przez ten proces, a także wyjaśni, jakie przepisy obowiązują przy zatrudnianiu cudzoziemców, w tym obywateli Ukrainy.
Data: 29 kwietnia 2025
Godzina: 9:00 - 13:00
Program szkolenia:
1. Zatrudnianie pracownika krok po kroku W ramach tego bloku omówimy różne formy zatrudnienia, ze szczególnym uwzględnieniem pracowników na umowie o pracę oraz pracowników tymczasowych. Dowiesz się, jakie obowiązki pracodawcy i pracownika wynikają z tych form zatrudnienia, jak prawidłowo sporządzić umowy oraz jakie kwestie formalne należy uwzględnić, by uniknąć pomyłek i niezgodności z przepisami prawa pracy.
Pracownicy na umowie o pracę - omówienie obowiązków pracodawcy przy zatrudnianiu na umowę o pracę, w tym w zakresie ubezpieczeń społecznych, wynagrodzeń oraz innych świadczeń.
Pracownicy tymczasowi - czym różni się zatrudnienie tymczasowe od klasycznego zatrudnienia na umowę o pracę? Jakie przepisy regulują tę formę zatrudnienia i jakie są korzyści oraz ograniczenia dla pracodawcy?
2. Cudzoziemcy - zasady wjazdu i legalizacja pobytu na terytorium RP Zatrudnianie cudzoziemców wymaga znajomości procedur związanych z ich wjazdem na teren Polski oraz legalizacją pobytu. W tej części szkolenia omówimy, jakie formalności należy spełnić, aby cudzoziemiec mógł legalnie przebywać i pracować w Polsce.
3. Zatrudnienie cudzoziemca Zatrudnienie cudzoziemca wiąże się z koniecznością załatwienia dodatkowych formalności, takich jak wnioski do Urzędu Pracy oraz uzyskiwanie zezwoleń na pracę. Omówimy szczegółowo, jak wygląda procedura zatrudnienia cudzoziemca w Polsce.
Postępowanie przed Urzędem Pracy - jak prawidłowo złożyć wniosek o wydanie zezwolenia na pracę dla cudzoziemca oraz jakie dokumenty są niezbędne do uzyskania zezwolenia?
Kompetencje organów administracji - starosta, wojewoda - kto jest odpowiedzialny za rozpatrywanie wniosków i jakie uprawnienia mają starosta oraz wojewoda w procesie zatrudniania cudzoziemców?
4. Cudzoziemcy w stowarzyszeniach Zatrudnianie cudzoziemców w organizacjach non-profit, stowarzyszeniach i fundacjach wiąże się z dodatkowymi wymaganiami. Na szkoleniu omówimy, jakie szczególne zasady obowiązują w przypadku takich form zatrudnienia i jakie obowiązki mają organizacje pozarządowe.
5. Szczególne zasady odnoszące się do obywateli Ukrainy Obywatele Ukrainy stanowią jedną z największych grup cudzoziemców zatrudnianych w Polsce. W tym module przedstawimy przepisy dotyczące zatrudniania obywateli Ukrainy, w tym specjalne procedury związane z ich pobytem i pracą w Polsce po 2022 roku.
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?
Kompleksowa wiedza - szkolenie obejmuje wszystkie aspekty zatrudniania pracowników, zarówno polskich, jak i zagranicznych, w tym szczegółowe przepisy dotyczące cudzoziemców.
Praktyczne podejście - dzięki szkoleniu zyskasz konkretne umiejętności, które pomogą Ci w codziennej pracy. Dowiesz się, jak uniknąć błędów i jak przestrzegać prawa w zakresie zatrudnienia.
Eksperci w dziedzinie prawa pracy - szkolenie prowadzą specjaliści, którzy na co dzień zajmują się doradztwem prawnym w zakresie zatrudnienia, legalizacji pobytu oraz procedur związanych z pracą cudzoziemców.
Aktualność informacji - przepisy dotyczące zatrudniania cudzoziemców zmieniają się, dlatego nasza oferta jest na bieżąco dostosowana do najnowszych regulacji prawnych.
Szukasz solidnego wsparcia w procesie zatrudniania pracowników? Chcesz poznać szczegóły dotyczące zatrudniania cudzoziemców? Dołącz do naszego szkolenia i zyskaj pewność, że Twoja firma działa zgodnie z obowiązującym prawem!
Zapraszamy do kontaktu z Poznań Biznes Partner - miejsca, które wspiera rozwój lokalnych przedsiębiorstw i ułatwia prowadzenie działalności gospodarczej w Polsce.
Zapraszamy na praktyczne warsztaty online dla osób, które budują markę osobistą, rozwijają biznes i chcą sprzedawać więcej dzięki mediom społecznościowym.
Czujesz, że media społecznościowe to klucz do sukcesu Twojej marki, ale brakuje Ci czasu i strategii? Zastanawiasz się, jak promować swoje produkty i usługi za darmo - bez wydawania fortuny na reklamy?
Weź udział w praktycznych warsztatach online i naucz się wykorzystać Instagram i Facebook do skutecznej promocji swojej marki i zwiększania sprzedaży - nawet jeśli dopiero zaczynasz, masz mało czasu i nie czujesz się specjalistą od mediów społecznościowych.
Dowiesz się, jakie narzędzia na Instagramie i Facebooku naprawdę działają w 2025 roku - i jak je dostosować do swojej marki.
Poznasz sposoby na budowanie zaangażowanej społeczności i przyciąganie nowych klientów.
Zrozumiesz, jak działają algorytmy IG i FB - i jak je wykorzystać do rozwoju swojego konta.
Szkolenie jest dla:
✅ Osób prowadzących swoje firmy i budujących swoje marki osobiste.
✅ Freelancerów.
✅ Osób sprzedających produkty lub usługi online i offline.
✅ Każdej osoby, która działa na Facebooku i Instagramie - ale nie widzi efektów w postaci zaangażowania czy sprzedaży.
Plan szkolenia:
1. Dlaczego warto wykorzystać Instagram i Facebook w promocji marki i biznesu w 2025 roku?
2. Fanpage, profil prywatny i konto firmowe na Instagramie - co wybrać?
3. Optymalizacja profili i treści pod algorytmy - co robić, żeby być widoczną ZA DARMO?
4. Skąd brać pomysły na posty, stories i rolki, które budują markę i zwiększają sprzedaż?
5. Rolki na Instagramie i Facebooku - klucz do darmowych zasięgów.
6. Opinie - jak je wykorzystać, aby były Twoja dźwignią sprzedaży na Instagramie i Facebooku.
8. Algorytm Instagrama i Facebooka 2025 - co trzeba wiedzieć, żeby nie walczyć z wiatrakami?
9. Podsumowanie.
10. Sesja Q&A.
Link logujący na szkolenie zostanie Państwu przesłany dzień przed szkoleniem.
Uwaga:Liczba miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Sylwetka trenera:
Joanna Bogielczyk - Trener biznesu, ekspert w dziedzinie mediów społecznościowych. Doradza jak skutecznie rozwijać siebie i własną firmę. Realizuje projekty w obszarze strategii budowania marki i rozwoju biznesu. Pomaga w tworzeniu silnych marek, w promocji i w zwiększaniu sprzedaży. Uczy jak skalować i automatyzować biznes za pomocą mediów społecznościowych. Współpracuje z setkami przedsiębiorstw, organami administracji samorządowych i organizacjami biznesowymi. Autorka kilku e-booków, min. "Jak zbudować silną markę w social mediach. 10 skutecznych porad". Klienci cenią jej pragmatyzm, bo poleca tylko skuteczne rozwiązania. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się na:
Poznań Biznes Partner i Polska Fundacja Przedsiębiorczości zapraszają na bezpłatne szkolenie online pt. Wszystko czego nie wiesz o Wordzie, a powinieneś! Szkolenie online: sugerujemy uczestnictwo w wydarzeniu korzystając ze stabilnego połączenia internetowego, najlepiej przewodowego.
Data: 28 kwietnia 2025 Godzina: 9:00-11:00
Czego się dowiesz i nauczysz?
Jak pracować z akapitami w Word? - formatowanie akapitu, ustawienia odstępów przed akapitem i po akapicie, odstępy między wierszami, kontrola bękartów i wdów, sieroty (wiszące spójniki) i twarda spacja, listy punktowe
Jak pracować na stylach? - podstawy zarządzania oraz modyfikacja istniejących stylów,a także tworzenie własnych
Jak korzystać z makra i VBA w Word?
Do kogo skierowane jest szkolenie?
osób chcących w pełni wykorzystać potencjał programu MS Word,
pracowników biurowych chcących zaoszczędzić czas,
przedsiębiorców,
prawników,
urzędników państwowych,
osób tworzących umowy,
wszystkich osób zainteresowanych rozwijaniem swoich kompetencji.
Agenda szkolenia
09:00 Powitanie uczestników i rozpoczęcie szkolenia
09:00 Praca z akapitami
09:45 Praca ze stylami
10:15 Makra i VBA
10:45 Sesja pytań i odpowiedzi
11:00 Zakończenie szkolenia
Słowo od prowadzącego
Podczas szkolenia omówimy wiele aspektów pracy z programem MS Word takich jak praca z akapitami, stylami oraz tworzenie makr i VBA. Serdecznie zapraszam ludzi na co dzień pracujący na dokumentach: prawników, korektorów, tworzących umowy, pracowników administracyjnych i biurowych. Zapisy: Wszystko czego nie wiesz o Wordzie, a powinieneś!
Poznań Biznes Partner i Polska Fundacja Przedsiębiorczości zapraszają na bezpłatne szkolenie online pt. Jak udzielać informacji zwrotnej? - praktyczny poradnik. Szkolenie online: sugerujemy uczestnictwo w wydarzeniu korzystając ze stabilnego połączenia internetowego, najlepiej przewodowego.
Data: 25 kwietnia 2025 Godzina: 9:00-10:30
Czego się dowiesz i nauczysz?
Jak zwrócić uwagę pracownikowi / współpracownikowi?
Poznasz podstawowe zasady udzielania korygującej informacji zwrotnej.
Poznasz techniki udzielania informacji zwrotnej.
Jak opanować emocje w związku z rozmową korygującą?
Do kogo skierowane jest szkolenie?
przedsiębiorców,
osób planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej,
liderów,
członków zespołów,
wszystkich osób, które chcąc rozwijać swoje kompetencje.
Agenda szkolenia
09:00 Powitanie uczestników i rozpoczęcie szkolenia
10:30 Sesja pytań i odpowiedzi oraz zakończenie szkolenia
Słowo od prowadzącego
Czy zdarza Ci się szukać odpowiedzi na pytanie "Jak mam mu to powiedzieć? Jak mam z nim porozmawiać? Przecież dłużej tak być nie może. Muszę coś z tym zrobić? "Jak często emocje biorą górę w Twoich rozmowach ze współpracownikami? Czy zdarza się, że nie zwracasz uwagi pracownikowi bo nie wiesz jak to zrobić by nie było mu przykro? To jest webinar dla Ciebie jeśli poruszają Cię te pytania. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak zwrócić uwagę pracownikowi by ten usłyszał co mówisz, przyjął to i podjął decyzję czy chce wprowadzić zmianę - weź udział w tym szkoleniu. Umiejętność prowadzenia konstruktywnej rozmowy, wykorzystania procesu komunikacji do poprawy trudnej sytuacji jest dziś nie tylko cennym walorem szefa ale też coraz bardziej nieodzownym elementem efektywnego działania w zespole. Zapisy: Jak udzielać informacji zwrotnej? - praktyczny poradnik
Poznań Biznes Partner zaprasza na bezpłatne szkolenie stacjonarne pn. B-rolki i karuzele jako najmocniejsze narzędzia do pozyskiwania klientów. Czy wiesz, że rolki i karuzele na Instagramie oraz Facebooku to jedne z najskuteczniejszych narzędzi do przyciągania klientów? Jeśli już poświęcasz czas na tworzenie treści w mediach społecznościowych, zrób to mądrze i skutecznie! Weź udział w naszym szkoleniu i dowiedz się, jak maksymalnie wykorzystać potencjał B-rolki i karuzeli, aby zbudować zaangażowanie, przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Data: 24 kwietnia 2025
Godzina: 16:30 - 19:30
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie jest skierowane do właścicieli małych i średnich firm oraz osób, które chcą skutecznie promować swoje produkty lub usługi w mediach społecznościowych. Jest to idealna okazja, jeśli:
dopiero zaczynasz prowadzić profile na Instagramie i Facebooku,
już prowadzisz profile, ale chcesz robić to lepiej,
chcesz czerpać więcej radości i osiągać lepsze wyniki w prowadzeniu swoich profili.
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do B-rolki i karuzel jako narzędzi marketingowych Poznasz podstawy B-rolli (krótkich wideo) i karuzel oraz dowiesz się, dlaczego są one skuteczne w pozyskiwaniu klientów.
2. Zrozumienie B-rolli: Jak działa i dlaczego są skuteczne? Nauczysz się, jak tworzyć angażujące filmy, które przyciągną uwagę odbiorców i skutecznie zaprezentują Twoje produkty lub usługi.
3. Karuzele na Instagramie i Facebooku: Jak zwiększać ich skuteczność? Poznasz techniki projektowania skutecznych karuzel, które przyciągną uwagę i zaangażują odbiorców. Dowiesz się, jak tworzyć karuzele w Canva, które będą wspierać proces pozyskiwania klientów.
4. Optymalizacja B-rolli i karuzel pod kątem zasięgu i zaangażowania Zdobędziesz wiedzę na temat optymalizacji wideo i karuzel, aby zwiększyć ich widoczność, angażować odbiorców i maksymalnie wykorzystać ich potencjał. Ćwiczenie 4: Optymalizacja opublikowanych materiałów (np. lepsza miniaturka, chwytliwe hasła, dodanie CTA).
5. Podsumowanie i sesja Q&A Podsumowanie kluczowych punktów szkolenia oraz czas na pytania i odpowiedzi, gdzie wspólnie omówimy najlepsze praktyki.
Korzyści po szkoleniu:
Po zakończeniu szkolenia:
Nauczysz się efektywnie tworzyć i optymalizować B-rolki i karuzele, aby były atrakcyjne, angażujące i skutecznie wspierały proces pozyskiwania klientów.
Zdobędziesz praktyczną wiedzę, jak tworzyć wideo i karuzele w programach takich jak CapCut, Canva i Instagram, by stać się mistrzem komunikacji online.
Dowiesz się, jak przenosić stworzone treści z Instagrama na Facebooka, oszczędzając czas i docierając do nowych grup odbiorców.
Nie czekaj, zainwestuj w rozwój swojego biznesu!
Dołącz do nas na szkoleniu i odkryj, jak w prosty sposób przyciągnąć nowych klientów oraz zwiększyć skuteczność swojej komunikacji w mediach społecznościowych. Zarejestruj się już teraz!
Poznań Biznes Partner i Polska Fundacja Przedsiębiorczości zapraszają na bezpłatne szkolenie online pt. Regulaminy, które działają - pracy, rozwoju i wynagradzania. Szkolenie online: sugerujemy uczestnictwo w wydarzeniu korzystając ze stabilnego połączenia internetowego, najlepiej przewodowego.
Data:23 kwietnia 2025 Godzina: 9:00-11:00
Czego się dowiesz i nauczysz?
Poznasz zasady i procedury wprowadzania wewnętrznych aktów prawnych.
Zdobędziesz wiedzę z zakresu tworzenia regulaminu pracy.
Zapraszam do udziału w szkoleniu poświęconym tworzeniu regulaminów pracy, wynagradzania oraz podnoszenia kwalifikacji zawodowych. To doskonała okazja, aby zdobyć praktyczną wiedzę, która pomoże nie tylko dostosować wewnętrzne regulacje do obowiązujących przepisów, ale także stworzyć przejrzyste i efektywne zasady funkcjonowania w firmie. Dzięki szkoleniu dowiesz się, jak prawidłowo konstruować dokumenty, które będą wspierać rozwój pracowników i jednocześnie zabezpieczać interesy pracodawcy.
Poznań Biznes Partner wspólnie z Dominiką Lewandowską z Akademii Polskiego zapraszają na bezpłatne szkolenie online: Kreatywność, która zmieni Twój biznes.
Cel szkolenia:Chcemy pomóc przedsiębiorcom w rozwijaniu kreatywnego myślenia, innowacyjnego podejścia do biznesu i skutecznego wdrażania nowych pomysłów, które przekładają się na wzrost firmy i przewagę konkurencyjną.
Dla kogo jest to szkolenie? Szkolenie przeznaczone jest dla właścicieli i osób zarządzających w mikro, małych i średnich firmach, liderów zespołów i freelancerów.
Data: 23 kwietnia 2025 r. Godzina: 16:00 - 18:00 Formuła: online
Program szkolenia: 1. Wprowadzenie do kreatywności. Czym jest kreatywność. Dlaczego jest kluczowa w biznesie? 2. Mity dotyczącego kreatywnego myślenia. 3. Techniki pobudzenia kreatywności. 4. Przykłady firm, które osiągnęły sukces dzięki kreatywności. 5. Kreatywność w sprzedaży i marketingu. Nietypowe sposoby pozyskiwania klientów. 6. Pokonywanie barier kreatywności. Stres a kreatywność. 7. Podsumowanie kluczowych wniosków. 8. Sesja pytań i odpowiedzi.
Dominika ukończyłam studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Obroniła pracę magisterską na temat: ,,Minimalne wynagrodzenie za pracę w Polsce, Ukrainie i Białorusi". Jest nauczycielem akademickim w Wyższej Szkole Biznesu i Nauk o Zdrowiu. Biegle posługuje się językiem rosyjskim i ukraińskim. Od 5 lat zarządza szkołą języka polskiego dla cudzoziemców ze Wschodu. W swoim przedsiębiorstwie wykorzystuje kreatywne metody pozyskiwania nowych klientów.
Poznań Biznes Partner, Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Stowarzyszenie Na Rzecz Spółdzielni Socjalnych zapraszają na bezpłatny webinar pt. Zwrot kosztów szkoleń, doradztwa itp. poprzez udział w projekcie "Usługi rozwojowe dla Twojego biznesu".
Projekt skierowany jest do przedsiębiorców (i ich pracowników) mających siedzibę lub oddział w firmy w mieście Poznań oraz powiatach: poznański, średzki, śremski, szamotulski i obornicki.
Termin: 16 kwietnia 2025 r., godz. 10:00 - 11:30
Program spotkania:
1. kluczowe informacje o projekcie
2. od procesu wnioskowania do uzyskania wsparcia
3. przydatne wskazówki dla uczestników
Szkolenie poprowadzi Anna Nadstawska - Kierownik w Dziale Koordynacji Projektów.
Poznań Biznes Partner i Polska Fundacja Przedsiębiorczości zapraszają na bezpłatne szkolenie online pt. Zatrudnianie cudzoziemców a przepisy prawa pracy. Szkolenie online: sugerujemy uczestnictwo w wydarzeniu korzystając ze stabilnego połączenia internetowego, najlepiej przewodowego.
Data: 15 kwietnia 2025 Godzina: 9:00-10:30
Czego się dowiesz i nauczysz?
Jakie wymogi prawne towarzyszą zatrudnianiu cudzoziemców? - przypomnienie najważniejszych zasad
Jakie regulacje obowiązują w zakresie zatrudniania obywateli Ukrainy po zmianach przepisów? - przypomnienie
W jakich przypadkach wymagane jest ponowne złożenie powiadomienia o zatrudnieniu obywatela Ukrainy?
Jak przedłużyć okres legalnej pracy po upływie okresu ważności zezwolenia?
Kiedy uzyskanie zezwolenia na pracę nie jest wymagane? - analiza różnych przypadków
Jakie są najważniejsze zasady zatrudniania cudzoziemców na czas oznaczony i nieoznaczony?
Jakie dokumenty są niezbędne aby zatrudnić cudzoziemca?
Jakie są zależności między upływem terminu ważności paszportu a dalszym zatrudnieniem?
Poznasz inspirujące case study.
Do kogo skierowane jest szkolenie?
pracowników działów kadr i płac,
księgowych,
pracowników agencji zatrudnienia,
przedsiębiorców,
pracodawców,
pracowników administracyjnych,
pracowników biur rachunkowych i kadrowych,
wszystkich osób zainteresowanych rozwijaniem swoich kompetencji.
Agenda szkolenia
09:00 Powitanie uczestników i rozpoczęcie szkolenia
09:00 Jakie wymogi prawne towarzyszą zatrudnianiu cudzoziemców? - przypomnienie najważniejszych zasad.
09:15 Zatrudnianie obywateli Ukrainy po zmianie przepisów - przypomnienie. W jakich przypadkach wymagane jest ponowne złożenie powiadomienia o zatrudnieniu obywatela Ukrainy?
09:30 Przedłużenie legalnej pracy po upływie okresu ważności zezwolenia. Kiedy uzyskanie zezwolenia na pracę nie jest wymagane? - analiza różnych przypadków
09:45 Zatrudnianie cudzoziemców na czas oznaczony i nieoznaczony - najważniejsze zasady
10:00 Dokumentacja pracownicza towarzysząca zatrudnieniu cudzoziemców - Jakie dodatkowe dokumenty są niezbędne? Upływ terminu ważności paszportu a dalsze zatrudnienie
10:15 Case study - omówienie ciekawych przypadków i problemów
10:30 Sesja pytań i odpowiedzi oraz zakończenie szkolenia
Słowo od prowadzącego
Zatrudnianie cudzoziemców to jeden z najtrudniejszych tematów, z którym mierzy się codziennie wielu przedsiębiorców. Problematyczna wydaje się być nie tylko mnogość przepisów, szczególnie w odniesieniu do różnych grup cudzoziecmów, ale przede wszystkim częste nowelizacje, a także procedury administracyjne, które nakładają się na procesy kadrowe. Podczas szkolenia przypomnimy zatem najważniejsze zasady dotyczące zatrudniania cudzoziemców, z uwzględnieniem odmienności dotyczących obywateli Ukrainy i odpowiemy na pytania oraz wątpliwości przedsiębiorców, a także przypomnimy sobie podstawowe zasady dotyczące dokumentacji towarzyszącej zatrudnianiu cudzoziemców. Większość problemów omówiona zostanie na bazie konkretnych pytań i stanów faktycznych, co pozwoli łatwiej zrozumieć kluczowe zagadnienia. Jak zawsze przystępnie i praktycznie, z dużą ilością podpowiedzi. Zapraszamy.
Poznań Biznes Partner i firma KDM Edukacja Paweł Małecki, Elżbieta Tuszyńska zapraszają na bezpłatne 3-dniowe szkolenie online pt. Podatek VAT.
Termin: 15-17 kwietnia 2025 r. w godz. 16:30-20:00
Program szkolenia pn. "Podatek od towarów i usług (podatek VAT)":
1. Zagadnienia ogólne - pojęcie i istota podatku VAT. 2. Podmiot opodatkowania: - definicja podatnika podatku VAT, - szczególne kategorie podatników VAT, - zwolnienia podmiotowe. 3. Przedmiot opodatkowania: - czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, - odpłatna dostawa towarów na terytorium kraju, - odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, - wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju, - wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów, - eksport towarów, - import towarów. 4. Podstawa opodatkowania: - sposób ustalania podstawy opodatkowania - zasada ogólna, - dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze, - wymiana barterowa, - świadczenia nieodpłatne 5. Obowiązek podatkowy: - moment powstania obowiązku podatkowego - zasady ogólne, - obowiązek podatkowy w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów i w wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów, - obowiązek podatkowy u małych podatników. 6. Wysokość opodatkowania: - stawki podatku VAT, - szczególne przypadki zastosowania stawki 0%, - zwolnienia, - zwolnienia z tytułu importu towarów. 7. Zakres terytorialny opodatkowania - ustalenie miejsca opodatkowania: - miejsce świadczenia przy dostawie towarów, - miejsce świadczenia przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów, - miejsce świadczenia przy imporcie towarów, - miejsce świadczenia przy świadczeniu usług. 8. Rejestracja płatnika podatku VAT: - podmioty zobowiązane do rejestracji jako płatnicy podatku VAT, - podmioty zwolnione z płacenia podatku VAT, - dokonanie rejestracji: rejestracja jako podatnik czynny, rejestracja jako podatnik zwolniony, - kiedy warto być podatnikiem VAT, a kiedy wybrać zwolnienie? 9. Zasady obliczania podatku VAT. Odliczenia i zwroty podatku: - VAT naliczony i VAT należny, - odliczanie i zwrot podatku, - rozliczanie podatku w odniesieniu do nieściągalnych wierzytelności, - odliczanie częściowe podatku oraz korekta podatku naliczonego. - Jednolity Plik Kontrolny (JPK_VAT) 10. Zapłata podatku VAT - formy i terminy. Deklaracje podatkowe. 11. Fakturowanie: - elementy składowe faktury VAT, - rodzaje faktur oraz zasady ich wystawiania, - korygowanie błędów na fakturach - faktury i noty korygujące, - faktury w formie elektronicznej, - duplikaty faktur. a. Obowiązki ewidencyjne podatnika: - ewidencja sprzedaży, - ewidencja zakupu, - ewidencja sprzedaży na rzecz osób fizycznych za pomocą kas rejestrujących.
Prowadzący: dr. inż. Paweł Małecki
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o kontakt i rejestrację za pośrednictwem portalu Evenea.pl
Szkolenie odbędzie przy pomocy platformy Zoom. Link logujący do szkolenia otrzymają Państwo w dniu spotkania.
Sugerujemy uczestnictwo w wydarzeniu korzystając ze stabilnego połączenia internetowego najlepiej przewodowego.
Szkolenie finansowane jest ze środków budżetowych Miasta Poznania.
Poznań Biznes Partner i Polska Fundacja Przedsiębiorczości zapraszają na bezpłatne szkolenie online pt. Essential Grammar for Business English. Szkolenie online: sugerujemy uczestnictwo w wydarzeniu korzystając ze stabilnego połączenia internetowego, najlepiej przewodowego.
Data: 14 kwietnia 2025 Godzina: 9:00-10:30
Czego się dowiesz i nauczysz?
Jak używać czasu Present Simple?
Jak używać czasu Present Continuous?
Jak wykorzystać Modal Verbs w kontekście biznesowym?
Do kogo skierowane jest szkolenie?
osób rozpoczynających naukę Business English,
pracowników biurowych na poziomie początkującym,
asystentów i recepcjonistów,
osób pracujących w obsłudze klienta,
osób przygotowujących się do pracy w międzynarodowym środowisku,
wszystkich osób zainteresowanych rozwijaniem swoich kompetencji.
Agenda szkolenia
09:00 Powitanie uczestników i rozpoczęcie szkolenia
09:00 Present Simple
09:30 Present Continuous
10:00 Modal verbs
10:30 Sesja pytań i odpowiedzi oraz zakończenie szkolenia
Słowo od prowadzącego
Zrób pierwszy krok w świecie Business English! Na tym szkoleniu poznasz najważniejsze struktury gramatyczne, które od razu wykorzystasz w pracy. Bez skomplikowanej teorii - tylko konkretne narzędzia, dzięki którym napiszesz proste maile, umówisz spotkanie i zadasz pytanie w profesjonalny sposób. Praktycznie, jasno i od podstaw!
Poznań Biznes Partner oraz Follow us gorąco zapraszają w styczniowe popołudnie na krótkie spotkanie z tym, jakie możliwości daje Baza Usług Rozwojowych (BUR) firmom, które chciałyby świadczyć usługi dofinansowane (szkolenia, egzaminy, coaching, doradztwo, mentoring).
Szkolenie odbędzie się w formule online w dniu 10.04.2025r. w godzinach 17:00-19:00.
To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli:
prowadzisz firmę szkoleniową samodzielnie lub zatrudniasz trenerów,
sam/sama szkolisz czy doradzasz innym, lub prowadzisz sesje coachingowe/mentoringowe, nawet jeśli nie masz własnej działalności gospodarczej,
zastanawiasz się, jak ułatwić klientom dostęp do Twoich usług tak, by było ich stać na Twoje wsparcie.
Na szkoleniu uzyskasz podstawowe informacje związane z realiami funkcjonowania w BUR, co pozwoli Ci podjąć samodzielną decyzję i wybrać, czy to jest rozwiązanie dla Ciebie.
Uwaga: szkolenie nie jest skierowane do osób, które chciałyby dowiedzieć się więcej o korzystaniu z Bazy Usług Rozwojowych jako uczestnicy usług, jedynie do firm które te usługi chciałyby realizować.
Program:
Co to jest Baza Usług Rozwojowych i jak się tam dostać, by świadczyć usługi z dofinansowaniem?
Gdzie szukać informacji?
Ogólne warunki dla Dostawców Usług, czyli firm świadczących usługi w BUR. Co trzeba mieć na start?
Rodzaje certyfikatów jakości i innych uprawnień. Czym się różnią, który będzie dla Ciebie najlepszy?
Ile to wszystko trwa?
Zasady udzielania dofinansowań na usługi w BUR:
Do kogo kierowane są usługi w BUR? Kto może z nich korzystać - czy są wśród tej grupy Twoi klienci?
Jak, kiedy i gdzie klienci mogą wnioskować o dofinansowanie Twoich szkoleń/usług doradczych?
Na jakie usługi można dostać dofinansowanie? Co z e-learningiem?
Informacje o osobie prowadzącej :
Marta Janik
W branży szkoleniowej pracuje od 2008 roku, świadcząc usługi dla klientów samorządowych i biznesowych - obecnie w ramach firmy followus.pl, którą prowadzi wraz z mężem. Jej pasją jest zarządzanie projektami i sprawianie, by pojedyncze zadania składały się w większą, uporządkowaną całość. Usługi rozwojowe zamieszczone w BUR realizuje od 2016 roku, od tamtej pory doradza także firmom szkoleniowym jak utrzymać wysoką jakość usług oraz wspiera je w administrowaniu profilem w BUR. Kompleksowo przygotowuje wnioski o dofinansowanie usług szkoleniowych i doradczych. Od lutego 2022 r. jest członkinią Grupy Tematycznej ds. BUR w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych, w tym od lutego 2023 do kwietnia 2024 była Przewodniczącą Prezydium tej grupy. Od czerwca 2023 jest Wiceprzewodniczącą Rady Polskiej Izby Firm Szkoleniowych. W maju 2024 r. została certyfikowanym audytorem wewnętrznym IRCA systemów zarządzania jakością wg ISO 9001:2015.
pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań 3. Cel przetwarzania
Dane będą przetwarzane w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym, które polega na upowszechnianiu wiedzy biznesowej i wspieraniu rozwijania kompetencji biznesowych wśród mikro i małych przedsiębiorców oraz osób planujących podjęcie działalności gospodarczej. Zadanie jest realizowane w formie szkoleń w ramach Ośrodka Poznań Biznes Partner (programu koordynowanego przez Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa Urzędu Miasta Poznania). 4. Podstawa prawna przetwarzania Uchwała Nr XLI/708/VII/2017 Rady Miasta Poznania z dnia 24-01-2017 w sprawie Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+ 5. Okres przechowywania Po zrealizowaniu celu, dla którego zebrano dane, będą one przechowywane w archiwum przez okres 5 lat. 6. Prawa osoby, której dane dotyczą Może Pani/Pan zażądać od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu na zasadach i w granicach określonych w rozdziale III Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych (dane kontaktowe znajdują się powyżej). 7. Prawo do wniesienia skargi Ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 8. Wymóg podania danych Podanie danych osobowych w zakresie umożliwiającym wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym jest niezbędne, a w pozostałym zakresie dobrowolne. Niepodanie danych niezbędnych uniemożliwi Pani/Panu udział w szkoleniu. 9. Odbiorcy danych Pani/Pana dane mogą zostać przekazane:
podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa,
dostawcom usług, którym zlecono zadania związane z przetwarzaniem danych osobowych, np. firmom zajmującym się obsługą informatyczną administratora.W związku z oparciem przetwarzania danych na wykonaniu zadania realizowanego w interesie publicznym konieczne jest poinformowanie także o prawie do wniesienia sprzeciwu. Tej informacji brakowało w dotychczas stosowanej przez Państwa klauzuli informacyjnej.