Komisje Rady Miasta Poznania

W latach 2018-2024 obejmujących VIII kadencję Rady Miasta Poznania funkcjonowało 18 komisji (w tym doraźne i podkomisje):

  1. Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego,
  2. Komisja Budżetu, Finansów, Przedsiębiorczości i Nadzoru Właścicielskiego,
  3. Komisja Kultury Fizycznej i Turystyki,
  4. Komisja Kultury i Nauki,
  5. Komisja Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej,
  6. Komisja Oświaty i Wychowania,
  7. Komisja Polityki Przestrzennej i Rewitalizacji,
  8. Komisja Promocji Miasta i Relacji Zewnętrznych,
  9. Komisja Rewizyjna,
  10. Komisja Rodziny, Polityki Społecznej i Zdrowia,
  11. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji,
  12. Komisja Transportu i Polityki Mieszkaniowej,
  13. Komisja Współpracy Lokalnej,
  14. Podkomisja ds. Ewaluacji i Reformy Jednostek Pomocniczych Miasta Poznania,
  15. Doraźna Komisja Statutowo - Regulaminowa,
  16. Doraźna Komisja ds. Współpracy Międzynarodowej i Promocji Zagranicznej,
  17. Komisja ds. Studium Miasta Poznania,
  18. Podkomisja Komisji Rodziny, Polityki Społecznej i Zdrowia ds. POSUM.

Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym obligatoryjnymi komisjami są: Komisja Rewizyjna oraz Komisja Skarg, Wniosków i Petycji. Ustawa ta jednoczenie wyznacza zakres zadań i uprawnień tych komisji. Wszystkie pozostałe komisje zostały powołane z inicjatywy poznańskich radnych dla usprawnienia merytorycznej pracy nad konkretnymi zagadnieniami czy projektami uchwał wchodzącymi w ich zakres przedmiotowy.

Choć posiedzenia komisji odbywają się z reguły w formule stacjonarnej, zazwyczaj w budynku Urzędu Miasta Poznania przy Placu Kolegiackim 17, należy zwrócić uwagę na specyficzny okres pandemii COVID-19. Ze względu na panujące wówczas obostrzenia oraz bezpieczeństwo osób partycypujących, posiedzenia komisji w latach 2020-2022 odbywały się przede wszystkim w trybie zdalnym, za pośrednictwem platformy ZOOM.

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej