7 kwietnia tramwaje wracają na trasę piątkowską

W ramach remontu na odcinku od ulicy Pułaskiego do Nad Wierzbakiem wymieniono nawierzchnię torową: szyny, podkłady, podsypkę tłuczniową. W celu ochrony drzew - zastosowano stalowe podkłady typu Y z dodatkową warstwą elastycznej "zelówki". Są one najcieńsze na rynku. Dzięki temu rozwiązaniu ograniczono do minimum głębokość wykopu pod torowiskiem, co pozwoliło uniknąć ingerencji w system korzeniowy kasztanowców. Zwykle podkłady tego typu stosowane są na kolei, w górzystym terenie - na trasie tramwajowej to rozwiązanie zastosowano po raz pierwszy w kraju.
Dodatkowo naprawiono nawierzchnię na przejazdach tramwajowych w ul. Nad Wierzbakiem i na drodze łączącej obie jezdnie al. Wielkopolskiej (na wysokości numerów 59 i 61). Wymieniono też krawędzie peronowe na przystanku Klin oraz nawierzchnię pobliskiego przejścia dla pieszych. Odnowiono została również całą trakcję, której znaczna część pochodziła z lat 70. XX wieku i była bardzo wyeksploatowana.
W związku ze zbliżającym się zakończeniem prac na swoje stałe trasy do pętli Piątkowska wrócą tramwaje linii numer 9 i 11. "Dziewiątka" była zawieszona, a "jedenastka" jeszcze do 6 kwietnia kursuje zmienioną trasą przez PST do Os. Sobieskiego.
MPK, ZTM
Zobacz również

Rekrutacja trwa - warto wybrać miejskie przedszkole

Więcej pieniędzy na Poznański Budżet Obywatelski

Plan zagospodarowania przestrzennego dla rejonu ulicy Klinkierowej
