Konsultacje społeczne dotyczące koncepcji ulicy Ożarowskiej na odcinku od ul. Głuszyna do ul. Czernichowskiej - od 29 czerwca do 17 lipca 2020 r. _ Konsultacje internetowe
Budowa ul. Ożarowskiej na odcinku od ul. Głuszyna do ul. Czernichowskiej to przedmiot konsultacji społecznych, które rozpoczęły się w poniedziałek, 29 czerwca 2020. Konsultacje społeczne prowadzi Zarząd Dróg Miejskich.
Dokumentacja, będąca przedmiotem konsultacji obejmuje trzy warianty budowy ul. Ożarowskiej. Każdy z nich przewiduje powstanie asfaltowej jezdni, chodnika i drogi rowerowej, wraz z oświetleniem. Konsultacje potrwają do 17 lipca 2020.
Ulica Ożarowska pomiędzy ul. Czernichowską, a ul. Głuszyna to obecnie nieutwardzona droga gruntowa. Jej budowa pozwoli odciążyć ul. Starołęcką, która obecnie stanowi dla mieszkańców osiedla Głuszyna jedyną drogę dojazdu do centrum miasta. Ponadto, koncepcja zakłada budowę chodnika i drogi rowerowej, co zapewni komfort poruszania się pieszym i rowerzystom, oraz oświetlenia, dzięki czemu ulica będzie bezpieczniejsza. Przedmiotem konsultacji są trzy warianty budowy ul. Ożarowskiej, o następującej charakterystyce.
Wariant 1. Jego przebieg wpisuje się w obecny ślad ul. Ożarowskiej. Wśród proponowanych rozwiązań znalazły się:
- Budowa asfaltowej jezdni o szerokości 6 metrów,
- Budowa dwukierunkowej drogi rowerowej o szerokości 2,5 metra po zachodniej stronie jezdni,
- Budowa chodnika o szerokości 2 metrów po zachodniej stronie drogi rowerowej.
- Budowa oświetlenia i odwodnienia drogi,
- Długość projektowanej drogi: 1,37km.
Wariant 2. Jest to wariant najkrótszy, o przebiegu zbliżonym do zapisanego w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego. W tym wariancie zaproponowano:
- Budowę asfaltowej jezdni o szerokości 6 metrów,
- Budowę ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 4 metrów po zachodniej stronie jezdni,
- Budowę oświetlenia i odwodnienia drogi,
- Długość projektowanej drogi: 1,23km.
Wariant 3. W tej wersji przebieg projektowanej drogi jest zgodny z zapisami Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego. Droga jest w tym wariancie przesunięta w kierunku granicy 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego, co ogranicza wprowadzenie niekorzystnego podziału nieruchomości (droga nie zostawia "odciętych" niewielkich fragmentów działek pomiędzy pasem drogowym, a ogrodzeniem jednostki wojskowej). Jest to wariant rekomendowany przez Zarząd Dróg Miejskich. Najważniejsze rozwiązania projektowe:
- Budowa jezdni o szerokości 6 metrów,
- Budowa dwukierunkowej drogi rowerowej o szerokości 2,5 metra po zachodniej stronie jezdni,
- Budowa chodnika o szerokości 2 metrów po zachodniej stronie drogi rowerowej,
- Separacja drogi rowerowej i chodnika od jezdni,
- Budowa oświetlenia i odwodnienia ulicy.
- Długość projektowanej drogi: 1,234km
Opisane wyżej rozwiązania zostały szczegółowo zilustrowane na poniższych planach sytuacyjnych. Wśród załączników znajduje się również plan orientacyjny, prezentujący przebieg każdego z wariantów. Opinie, pytania i propozycje zmian do konsultowanej koncepcji można przesyłać do Zarządu Dróg Miejskich mailem na adres ozarowska@zdm.poznan.pl pocztą tradycyjną lub dostarczając pismo do siedziby Zarządu Drog Miejskich przy ul. Wilczak 17 w Poznaniu w terminie do 17 lipca br.
Z uwagi na epidemię koronawirusa SARS-CoV-2 konsultacje społeczne odbędą się wyłącznie drogą korespondencyjną.
Podsumowanie konsultacji zostanie opublikowane na stronie internetowej Zarządu w terminie do 17 sierpnia br.
Zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych!