Szyldy w obszarze zurbanizowanym
ZAPISY SZCZEGÓŁOWE
Uchwała Nr LXXVIII/1407/VIII/2023 Rady Miasta Poznania z dnia 24 stycznia 2023r. w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń na terenie Poznania:
par. 6, ust. 2
Obszar zurbanizowany
W zakresie zasad i warunków sytuowania szyldów, ich gabarytów oraz liczby:
1) ustala się:
a) sytuowanie szyldów w sposób niezakrywający istotnych elementów i detali architektonicznych, takich jak: gzymsy, obramienia, balustrady, balkony oraz stolarki okienne i drzwiowe, tablice z nazwami ulic i numerami porządkowymi budynków,
b) zachowanie tej samej wysokości poszczególnych form szyldów umieszczanych na obiekcie, budynku, kiosku ulicznym i pawilonie sprzedaży ulicznej, zadaszeniu, wiacie, pylonie lub tablicy,
c) dla każdego podmiotu prowadzącego działalność na nieruchomości lokalizację nie więcej niż trzech form szyldów dopuszczonych w pkt 2, przy czym łączna ich liczba nie może przekroczyć 10 sztuk;
2) dopuszcza się szyldy:
a) w formie jednej tablicy albo dwóch tablic lub zwartej kompozycji kilku płaskich tablic, o łącznej szerokości nie większej niż 0,8 m oraz wysokości nie większej niż 2 m, umieszczonych równolegle do ściany przy wejściu do budynku, kiosku ulicznego, pawilonu sprzedaży ulicznej lub obiektu sportu,
b) w formie zwartej kompozycji tablic w jednym miejscu lub dwóch miejscach na elewacji budynku handlowo-usługowego lub przemysłowego, o łącznej powierzchni ekspozycji reklamy nie większej niż 20% powierzchni tej elewacji i jednocześnie nie więcej niż 100 m²,
c) w formie tablic, neonów lub kasetonów mocowanych prostopadle do ściany budynku lub obiektu sportu, na wysokości od 2,5 m do 4 m od poziomu terenu, o wysięgu zewnętrznej krawędzi nie większym niż 0,9 m, grubości nie większej niż 0,15 m i łącznej powierzchni dwustronnej ekspozycji nie większej niż 2 m², w odległości nie mniejszej niż 3 m od siebie,
d) w formie neonów, płaskich liter lub znaków, mocowanych równolegle do ściany bądź wykonanych bezpośrednio na ścianie budynku, kiosku ulicznego, pawilonu sprzedaży ulicznej lub obiektu sportu, w obrębie pasa ekspozycyjnego, na długości nie większej niż 80% jednej elewacji i wysokości nie większej niż 0,8 m,
e) w formie tablicy, kasetonu, przestrzennych liter lub znaków, o grubości nie większej niż 0,15 m, umieszczonych równolegle do ściany:
- budynku, kiosku ulicznego, pawilonu sprzedaży ulicznej lub obiektu sportu w obrębie pasa ekspozycyjnego, na długości nie większej niż 80% jednej elewacji i wysokości nie większej niż 0,8 m z wyłączeniem budynków indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków, lub
- na części elewacji zamykającej się między górną krawędzią otworów okiennych lub drzwiowych a elementem architektonicznym takim jak np. gzyms, górna krawędź elewacji parterowego budynku handlowo-usługowego o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 1000 m2 o powierzchni urządzenia reklamowego nie większej niż 4 m2.
f) w formie przestrzennych liter, znaków lub neonów:
- grubości nie większej niż 0,4 m i wysokości nie większej niż 5 m, mocowanych równolegle do ściany budynku handlowo-usługowego o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 15 tys. m2, na wysokości nie mniejszej niż 2,5 m od poziomu terenu,
- o łącznej powierzchni ekspozycji reklamy nie większej niż 900 m2 umieszczonych na obiekcie sportu o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 15 tys. m2, przy czym powierzchnia jednego szyldu nie może być większa niż 600 m2,
- umieszczonych w obrębie ostatniej kondygnacji budynku niemieszkalnego na długości obejmującej nie więcej niż 30% długości tej kondygnacji,
g) w formie kasetonu, neonu, przestrzennych liter lub znaków umieszczonych w oknach lub drzwiach lokalu niemieszkalnego w parterze budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej, od zewnętrznej strony w głębokości ich ościeża lub po wewnętrznej stronie szyby, przy czym powierzchnia szyldu nie może być większa niż 20% powierzchni okna lub drzwi,
h) w formie kasetonu, neonu, przestrzennych liter lub znaków umieszczonych w podcieniach budynku lub obiektu sportu, z wyłączeniem budynków indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków, przy czym powierzchnia szyldu nie może:
- być większa niż 20% powierzchni pojedynczego otworu podcienia,
- wystawać poza obrys elewacji,
i) w formie neonu, przestrzennych liter lub znaków umieszczonych:
- na dachu budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej, z wyłączeniem niskich budynków jednorodzinnych, na długości obejmującej nie więcej niż 30% długości dachu, , o wysokości nie większej niż 20% wysokości budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej, jednocześnie nie większej niż 3 m,
- na dachu budynku handlowo-usługowego o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 15 tys. m², na długości obejmującej nie więcej niż 30% jednej elewacji i wysokości nie większej niż 5 m,
- na zadaszeniu lub wiacie na długości obejmującej nie więcej niż 30% długości zadaszenia lub wiaty, o wysokości nie większej niż 20% zadaszenia lub wiaty, jednocześnie nie większej niż 3 m,
j) w formie płaskich liter lub znaków na długości nie większej niż 80% jednej elewacji i wysokości nie większej niż 0,8 m mocowanych równolegle do ściany bądź wykonanych bezpośrednio na ścianie budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej, stanowisk służących obsłudze pojazdów, myjni i budynków gastronomicznych umożliwiających bezpośredni zakup z samochodu,
k) indywidualnie wpisane do gminnej ewidencji zabytków, umieszczone na elewacji lub dachu budynku,
l) w formie przestrzennych, wolno stojących liter lub znaków o wysokości nie większej niż 3 m, zlokalizowanych przed budynkami użyteczności publicznej,
m) w przypadku budynku położonego w odległości większej niż 6 m od zewnętrznej krawędzi jezdni w formie:
- jednej tablicy lub dwóch tablic, o szerokości nie większej niż 1 m oraz wysokości nie większej niż 2 m, umieszczonych na pełnej części ogrodzenia, w jego obrysie, bezpośrednio przy wejściu lub wjeździe na nieruchomość,
- zwartej kompozycji o szerokości nie większej niż 1 m oraz wysokości nie większej niż 2 m, umieszczonej na pełnej części ogrodzenia, w jego obrysie, bezpośrednio przy wejściu lub wjeździe na nieruchomość,
- pylonu w rozmiarze 2 zlokalizowanego przy wejściu lub wjeździe na nieruchomość, w odległości nie mniejszej niż 30 m od wolno stojącego citylightu,
n) w formie pylonów:
- w rozmiarze 3 położonych na nieruchomości zabudowanej budynkiem handlowo-usługowym lub przemysłowym i magazynowym, przy czym nie więcej niż dwa pylony na nieruchomości, w odległości nie mniejszej niż 30 m od słupa reklamowego, billboardu i wolno stojącego citylightu,
- w rozmiarze 4 położonych na nieruchomości zabudowanej budynkiem handlowo-usługowym o powierzchni zabudowy nie mniejszej 10 tys. m2, w liczbie nie większej niż dwa pylony na jednej nieruchomości, w odległości nie mniejszej niż 100 m od pylonu w rozmiarze 4 lub 5 i nie mniejszej niż 30 m od wolno stojącego citylightu,
- w rozmiarze 5 położonych na nieruchomości zabudowanej budynkiem handlowo-usługowym o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 15 tys. m2, w odległości nie mniejszej niż 30 m od wolno stojącego citylightu, przy czym odległość pomiędzy sąsiednimi pylonami w rozmiarze 5 nie może być mniejsza niż 350 m, a liczba pylonów w rozmiarze 4 lub 5 nie może być większa niż dwa na jednej nieruchomości,
- w formie nadruków na lambrekinach markiz znajdujących się w parterach budynków,
- umieszczane na meblach, ogrodzeniach oraz obiektach małej architektury stanowiących wyposażenie sezonowych ogródków gastronomicznych, przy czym powierzchnia pojedynczego szyldu nie może przekroczyć 0,4 m2.