Szyldy w obszarze zurbanizowanym

ZAPISY SZCZEGÓŁOWE

Uchwała Nr LXXVIII/1407/VIII/2023 Rady Miasta Poznania z dnia 24 stycznia 2023r. w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i  urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń na terenie Poznania:

par. 6, ust. 2
Obszar zurbanizowany

W zakresie zasad i warunków sytuowania szyldów, ich gabarytów oraz liczby:

1)      ustala się:

a)       sytuowanie szyldów w sposób niezakrywający istotnych elementów i detali architektonicznych, takich jak: gzymsy, obramienia, balustrady, balkony oraz stolarki okienne i drzwiowe, tablice z nazwami ulic i numerami porządkowymi budynków,

b)      zachowanie tej samej wysokości poszczególnych form szyldów umieszczanych na obiekcie, budynku, kiosku ulicznym i pawilonie sprzedaży ulicznej, zadaszeniu, wiacie, pylonie lub tablicy,

c)       dla każdego podmiotu prowadzącego działalność na nieruchomości lokalizację nie więcej niż trzech form szyldów dopuszczonych w pkt 2, przy czym łączna ich liczba nie może przekroczyć 10 sztuk;


2)      dopuszcza się szyldy:

a)       w formie jednej tablicy albo dwóch tablic lub zwartej kompozycji kilku płaskich tablic, o łącznej szerokości nie większej niż 0,8 m oraz wysokości nie większej niż 2 m, umieszczonych równolegle do ściany przy wejściu do budynku, kiosku ulicznego, pawilonu sprzedaży ulicznej lub obiektu sportu,

b)      w formie zwartej kompozycji tablic w jednym miejscu lub dwóch miejscach na elewacji budynku handlowo-usługowego lub przemysłowego, o łącznej powierzchni ekspozycji reklamy nie większej niż 20% powierzchni tej elewacji i jednocześnie nie więcej niż 100 m²,

c)       w formie tablic, neonów lub kasetonów mocowanych prostopadle do ściany budynku lub obiektu sportu, na wysokości od 2,5 m do 4 m od poziomu terenu, o wysięgu zewnętrznej krawędzi nie większym niż 0,9 m, grubości nie większej niż 0,15 m i łącznej powierzchni dwustronnej ekspozycji nie większej niż 2 m², w odległości nie mniejszej niż 3 m od siebie,

d)      w formie neonów, płaskich liter lub znaków, mocowanych równolegle do ściany bądź wykonanych bezpośrednio na ścianie budynku, kiosku ulicznego, pawilonu sprzedaży ulicznej lub obiektu sportu, w obrębie pasa ekspozycyjnego, na długości nie większej niż 80% jednej elewacji i wysokości nie większej niż 0,8 m,

e)      w formie tablicy, kasetonu, przestrzennych liter lub znaków, o grubości nie większej niż 0,15 m, umieszczonych równolegle do ściany:

-   budynku, kiosku ulicznego, pawilonu sprzedaży ulicznej lub obiektu sportu w obrębie pasa ekspozycyjnego, na długości nie większej niż 80% jednej elewacji i wysokości nie większej niż 0,8 m z wyłączeniem budynków indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków, lub

-   na części elewacji zamykającej się między górną krawędzią otworów okiennych lub drzwiowych a elementem architektonicznym takim jak np. gzyms, górna krawędź elewacji parterowego budynku handlowo-usługowego o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 1000 m2 o powierzchni urządzenia reklamowego nie większej niż 4 m2.

f)        w formie przestrzennych liter, znaków lub neonów:

-   grubości nie większej niż 0,4 m i wysokości nie większej niż 5 m, mocowanych równolegle do ściany budynku handlowo-usługowego o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 15 tys. m2, na wysokości nie mniejszej niż 2,5 m od poziomu terenu,

-   o łącznej powierzchni ekspozycji reklamy nie większej niż 900 m2 umieszczonych na obiekcie sportu o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 15 tys. m2, przy czym powierzchnia jednego szyldu nie może być większa niż 600 m2,

-   umieszczonych w obrębie ostatniej kondygnacji budynku niemieszkalnego na długości obejmującej nie więcej niż 30% długości tej kondygnacji,

g)       w formie kasetonu, neonu, przestrzennych liter lub znaków umieszczonych w oknach lub drzwiach lokalu niemieszkalnego w parterze budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej, od zewnętrznej strony w głębokości ich ościeża lub po wewnętrznej stronie szyby, przy czym powierzchnia szyldu nie może być większa niż 20% powierzchni okna lub drzwi,

h)      w formie kasetonu, neonu, przestrzennych liter lub znaków umieszczonych w podcieniach budynku lub obiektu sportu, z wyłączeniem budynków indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków, przy czym powierzchnia szyldu nie może:

-   być większa niż 20% powierzchni pojedynczego otworu podcienia,

-   wystawać poza obrys elewacji,

i)        w formie neonu, przestrzennych liter lub znaków umieszczonych:

-   na dachu budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej, z wyłączeniem niskich budynków jednorodzinnych, na długości obejmującej nie więcej niż 30% długości dachu, , o wysokości nie większej niż 20% wysokości budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej, jednocześnie nie większej niż 3 m,

-   na dachu budynku handlowo-usługowego o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 15 tys. m², na długości obejmującej nie więcej niż 30% jednej elewacji i wysokości nie większej niż 5 m,

-   na zadaszeniu lub wiacie na długości obejmującej nie więcej niż 30% długości zadaszenia lub wiaty, o wysokości nie większej niż 20% zadaszenia lub wiaty, jednocześnie nie większej niż 3 m,

j)        w formie płaskich liter lub znaków na długości nie większej niż 80% jednej elewacji i wysokości nie większej niż 0,8 m mocowanych równolegle do ściany bądź wykonanych bezpośrednio na ścianie budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej, stanowisk służących obsłudze pojazdów, myjni i budynków gastronomicznych umożliwiających bezpośredni zakup z samochodu,

k)       indywidualnie wpisane do gminnej ewidencji zabytków, umieszczone na elewacji lub dachu budynku,

l)        w formie przestrzennych, wolno stojących liter lub znaków o wysokości nie większej niż 3 m, zlokalizowanych przed budynkami użyteczności publicznej,

m)    w przypadku budynku położonego w odległości większej niż 6 m od zewnętrznej krawędzi jezdni w formie:

-   jednej tablicy lub dwóch tablic, o szerokości nie większej niż 1 m oraz wysokości nie większej niż 2 m, umieszczonych na pełnej części ogrodzenia, w jego obrysie, bezpośrednio przy wejściu lub wjeździe na nieruchomość,

-   zwartej kompozycji o szerokości nie większej niż 1 m oraz wysokości nie większej niż 2 m, umieszczonej na pełnej części ogrodzenia, w jego obrysie, bezpośrednio przy wejściu lub wjeździe na nieruchomość,

-   pylonu w rozmiarze 2 zlokalizowanego przy wejściu lub wjeździe na nieruchomość, w odległości nie mniejszej niż 30 m od wolno stojącego citylightu,

n)      w formie pylonów:

-   w rozmiarze 3 położonych na nieruchomości zabudowanej budynkiem handlowo-usługowym lub przemysłowym i magazynowym, przy czym nie więcej niż dwa pylony na nieruchomości, w odległości nie mniejszej niż 30 m od słupa reklamowego, billboardu i wolno stojącego citylightu,

-   w rozmiarze 4 położonych na nieruchomości zabudowanej budynkiem handlowo-usługowym o powierzchni zabudowy nie mniejszej 10 tys. m2, w liczbie nie większej niż dwa pylony na jednej nieruchomości, w odległości nie mniejszej niż 100 m od pylonu w rozmiarze 4 lub 5 i nie mniejszej niż 30 m od wolno stojącego citylightu,

-   w rozmiarze 5 położonych na nieruchomości zabudowanej budynkiem handlowo-usługowym o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 15 tys. m2, w odległości nie mniejszej niż 30 m od wolno stojącego citylightu, przy czym odległość pomiędzy sąsiednimi pylonami w rozmiarze 5 nie może być mniejsza niż 350 m, a liczba pylonów w rozmiarze 4 lub 5 nie może być większa niż dwa na jednej nieruchomości,

-   w formie nadruków na lambrekinach markiz znajdujących się w parterach budynków,

-   umieszczane na meblach, ogrodzeniach oraz obiektach małej architektury stanowiących wyposażenie sezonowych ogródków gastronomicznych, przy czym powierzchnia pojedynczego szyldu nie może przekroczyć 0,4 m2.

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej