Szyldy w obszarze przyrodniczym
ZAPISY SZCZEGÓŁOWE
Uchwała Nr LXXVIII/1407/VIII/2023 Rady Miasta Poznania z dnia 24 stycznia 2023r. w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń na terenie Poznania:
par. 7, ust. 2
Obszar przyrodniczy
W zakresie zasad i warunków sytuowania szyldów, ich gabarytów oraz liczby:
1) ustala się:
a) sytuowanie szyldów w sposób niezakrywający istotnych elementów i detali architektonicznych, takich jak: gzymsy, obramienia, balustrady, balkony oraz stolarki okienne i drzwiowe, tablice z nazwami ulic i numerami porządkowymi budynków,
b) zachowanie tej samej wysokości poszczególnych form szyldów umieszczanych na budynku, kiosku ulicznym lub pawilonie sprzedaży ulicznej, zadaszeniu, wiacie, pylonie lub tablicy,
c) dla każdego podmiotu prowadzącego działalność na nieruchomości lokalizację nie więcej niż dwóch form szyldów dopuszczonych w pkt 2 przy czym łączna ich liczba nie może przekroczyć 10 sztuk;
2) dopuszcza się szyldy:
a) w formie jednej tablicy albo dwóch tablic lub zwartej kompozycji kilku płaskich tablic, o łącznej szerokości nie większej niż 0,8 m oraz wysokości nie większej niż 2 m, umieszczonych równolegle do ściany przy wejściu do budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej,
b) w formie tablic, neonów lub kasetonów mocowanych prostopadle do ściany budynku na wysokości od 2,5 m do 4 m od poziomu terenu, o wysięgu zewnętrznej krawędzi szyldu nie większym niż 0,9 m, grubości nie większej niż 0,15 m i łącznej powierzchni dwustronnej ekspozycji reklamy nie większej niż 2 m², w odległości nie mniejszej niż 3 m od siebie,
c) w formie płaskich liter lub znaków na długości nie większej niż 80% jednej elewacji i wysokości nie większej niż 0,8 m mocowanych równolegle do ściany bądź wykonanych bezpośrednio na ścianie budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej, stanowisk służących obsłudze pojazdów, myjni i budynków gastronomicznych umożliwiających bezpośredni zakup z samochodu,
d) w formie tablicy o grubości nie większej niż 0,15 m, mocowanej równolegle do ściany budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej w obrębie pasa ekspozycyjnego, na długości obejmującej nie więcej niż 80% jednej elewacji i wysokości nie większej niż 0,8 m, z wyłączeniem budynków indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków,
e) w formie kasetonu, neonu, przestrzennych liter lub znaków:
- umieszczonych w oknach lub drzwiach lokalu niemieszkalnego w parterze budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej, od zewnętrznej strony w głębokości ich ościeża lub po wewnętrznej stronie szyby, przy czym powierzchnia szyldu nie może być większa niż 20% powierzchni okna albo drzwi lub
- o grubości nie większej niż 0,15 m mocowanych równolegle do ściany budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej w obrębie pasa ekspozycyjnego, na długości obejmującej nie więcej niż 80% jednej elewacji i wysokości nie większej niż 0,8 m, lub
- o grubości nie większej niż 0,15 m i wysokości nie większej niż 0,8 m umieszczonych w podcieniach budynku, równolegle do elewacji, przy czym powierzchnia szyldu nie może być większa niż 1,5 m2, z wyłączeniem budynków indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków,
- o grubości nie większej niż 0,15 m umieszczonych na części elewacji zamykającej się między górną krawędzią otworów okiennych lub drzwiowych a elementem architektonicznym takim jak np. gzyms, górna krawędź elewacji parterowego budynku handlowego o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 1000 m2 o powierzchni urządzenia reklamowego nie większej niż 4 m2,
f) w formie neonu, płaskich liter lub znaków umieszczonych w obrębie ostatniej kondygnacji budynku handlowo-usługowego lub biurowego na długości nie większej niż 30% długości tej kondygnacji,
g) w formie neonu, przestrzennych liter lub znaków o grubości nie większej niż 0,15 m, umieszczonych na dachu budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej, zadaszeniu lub wiacie, z wyłączeniem niskich budynków jednorodzinnych, na długości obejmującej nie więcej niż 30% długości dachu, zadaszenia lub wiaty, o wysokości nie większej niż 1/5 wysokości budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej, zadaszenia lub wiaty, jednocześnie nie większej niż 3 m,
h) indywidualnie wpisane do gminnej ewidencji zabytków, umieszczone na elewacji lub dachu budynku,
i) w formie przestrzennych, wolno stojących liter lub znaków o wysokości nie większej niż 2,5 m, zlokalizowanych przed budynkami handlowo-usługowymi, budynkami kultury oraz obiektami sportu,
j) w formie muralu reklamowego na ścianie ślepej budynku, o powierzchni ekspozycji reklamy nie większej niż 20% jego powierzchni,
k) w przypadku budynku położonego w odległości większej niż 6 m od zewnętrznej krawędzi jezdni w formie:
- jednej tablicy lub dwóch tablic, o szerokości nie większej niż 1 m oraz wysokości nie większej niż 2 m, umieszczonych na pełnej części ogrodzenia, w jego obrysie, bezpośrednio przy wejściu lub wjeździe na nieruchomość,
- zwartej kompozycji o szerokości nie większej niż 1 m oraz wysokości nie większej niż 2 m, umieszczonej na pełnej części ogrodzenia, w jego obrysie, bezpośrednio przy wejściu lub wjeździe na nieruchomość,
- pylonu w rozmiarze 2, zlokalizowanego przy wejściu lub wjeździe na nieruchomość,
l) w formie pylonu w rozmiarze 3, na nieruchomości zabudowanej budynkiem handlowo-usługowym, zlokalizowanego wzdłuż dróg głównych ruchu przyspieszonego oraz głównych, w odległości nie większej niż 15 m od zewnętrznej krawędzi jezdni, 20 m od najbliższego budynku handlowo-usługowego oraz w odległości nie mniejszej niż:
- 100 m od sąsiedniego pylonu położonego wzdłuż tej samej strony drogi,
- 30 m od słupa reklamowego,
m) w formie nadruków na lambrekinach markiz znajdujących się w parterach budynków,
n) umieszczane na meblach stanowiących wyposażenie sezonowych ogródków gastronomicznych.