Przystąpienie Miasta do Związku Miedzygminnego "Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej"

Procedurę zarejestrowania Związku Międzygminnego "Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej", wiążącego miasto Poznań i 9 innych gmin, rozpoczęto w kwietniu 2009 r. Związek Międzygminny pn.,,Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej"
w dniu 30 września 2010 r. został wpisany do Rejestru Związków Międzygminnych pod pozycją 298.

Statut Związku został ogłoszony w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego w dniu 13 grudnia 2010 r. obwieszczeniem Wojewody Wielkopolskiego z dnia 18 października 2010 r. ws. Ogłoszenia Statutu Związku Międzygminnego ,,Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej". Niemniej Statut Związku podlegał jeszcze zmianom.

Do zadań utworzonego Związku należy wykonywanie zadań gminnych w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.

Uchwały dotyczące nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, przewidziane do podjęcia w znowelizowanej ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach, podjęte zostały już zatem przez Zgromadzenie Związku Międzygminego, a nie przez Radę Miasta Poznania -
tj. w dniu 12 marca 2013 r. na mocy Statutu z roku 2013 (Dz. Urz. Woj. Wielk. z 2013 r. poz. 1701).

Obecnie obowiązuje Statut ogłoszony w Obwieszczeniu Wojewody Wielkopolskiego z dnia 16 lipca 2013 r. w sprawie ogłoszenia zmiany statutu związku międzygminnego pod nazwą "Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej"  (Dz. Urz. z dnia 17 lipca 2013 r. poz. 4609).

Zarząd Związku wykonuje swoje zadania przy pomocy Biura Związku. Siedziba Biura Związku mieści się przy ul. Św. Michała 43 w Poznaniu.

Od stycznia 2015 r. w skład ZM GOAP nie wchodzi już gmina Suchy Las.

Zapraszamy do odwiedzenia nowej platformy informacyjnej związanej z działalnością ZM GOAP: www.goap.org.pl.

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej