Poznań wyróżniony za kampanię społeczną
![Zdjęcie przedstawia dwie osoby pozujące do zdjęcia. W dłoniach trzymają wyróżnienie w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2024. - grafika artykułu](/mim/wos/pictures/obrazek,pic1,1016,232699,410457,show2.jpg&_sst=1720760807179)
Celem kampanii jest zachęcenie poznańskich pracodawców do zatrudniania osób neuroróżnorodnych w swoich firmach. Akcja skupia się na wskazaniu ich mocnych stron, takich jak: kreatywność, wysoki poziom koncentracji, specjalistyczna wiedza merytoryczna czy precyzja, dokładność i pasja.
- Największymi wyzwaniami, z jakimi na co dzień mierzą się osoby neuroatypowe są: dyskryminacja, stygmatyzacja i uprzedzenia, które prowadzą do ich wykluczenia z rynku pracy oraz występowania chronicznych problemów z zatrudnieniem - mówi Marta Komorska, specjalistka ds. promocji w Urzędzie Miasta Poznania i pomysłodawczyni kampanii. - Naszymi działaniami chcemy zwiększać świadomość społeczną i zaznaczać wagę włączającego środowiska pracy. Włączenie jest decyzją firm odpowiedzialnych społecznie, które w neuroróżnorodności widzą siłę, a nie utrudnienie.
Konkurs Employer Branding Excellence Awards odbył się już po raz 13. Jego organizatorem jest HRM Institute. Celem konkursu jest nagrodzenie i zaprezentowanie najlepszych przedsięwzięć employerbrandingowych w Polsce oraz szerzenie dobrych praktyk, które mogą stać się wzorem i inspiracją dla innych pracodawców.
Miasto wspiera neuroatypowe talenty
W ramach kampanii zrealizowano szereg działań. W przestrzeni miejskiej na przystankach autobusowych i tramwajowych pojawiły się plakaty promujące kampanię, zapraszające jednocześnie do odwiedzenia strony internetowej poświęconej projektowi- zmianaperspektywy.org. Tam każdy zainteresowany znajdzie informacje dotyczące m.in. tego, czym jest neuroróżnorodność, statystyki obrazujące zatrudnianie osób atypowych w Polsce, a także formy wsparcia i rekomendacje dla pracodawców oraz korzyści, wynikające z pracy w organizacjach neuronietypowytch.
Widzowie kina Muza i Pałacowego, a także uczestnicy wydarzeń organizowanych przez Miasto mogli zobaczyć spot przybliżający sylwetki ambasadorów akcji. Udowadniają oni, że neuroróżnorodność nie jest problemem, a atutem w ich codziennej pracy.
Kampania miała także swoją odsłonę w mediach społecznościowych. Na Facebooku, Linkedinie i Instagramie publikowane były posty poświęcone projektowi. Łączna liczba wyświetleń kampanii reklamowych w social mediach wyniosła 1 560 884.
Miasto we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym zorganizowało konferencję "Neuroróżnorodność w pracy". Dwudniowe wydarzenie było skierowane do przedstawicieli firm oraz środowiska akademickiego. W ramach konferencji odbyły się także warsztaty dla liderów i managerów zespołów atypowych.
Autorem koncepcji kreatywnej miejskiej kampanii jest poznańska agencja Lucky You.
JZ
Zobacz również
![Rowerem 10 razy wokół Ziemi - podsumowanie Rowerowej Stolicy Polski 2024 Rowerem 10 razy wokół Ziemi - podsumowanie Rowerowej Stolicy Polski 2024](/mim/wos/pictures/rowerem-10-razy-wokol-ziemi-podsumowanie-rowerowej-stolicy-polsk,pic1,1016,0,411135,show2.jpg?_sst=1720760807179)
Rowerem 10 razy wokół Ziemi - podsumowanie Rowerowej Stolicy Polski 2024
![Jezdnia ruchliwej ul. Solnej zyska równą nawierzchnię fot. PIM Ulica Solna](/mim/wos/pictures/ulica-solna,pic1,1016,0,411147,show2.jpg?_sst=1720760807179)
Wymiana nawierzchni jezdni na ul. Solnej
![Dom Tramwajarza odzyska dawną świetność Dom Tramwajarza odzyska dawną świetność](/mim/wos/pictures/dom-tramwajarza-odzyska-dawna-swietnosc,pic1,1016,0,411080,show2.jpg?_sst=1720760807179)
Dom Tramwajarza odzyska dawną świetność
![Port Lotniczy Poznań-Ławica znalazł się na 4. miejscu wśród lotnisk z najwyższym przyrostem liczby połączeń w swojej kategorii Galeria zdjęć z lotniska Ławica](/mim/wos/pictures/galeria-zdjec-z-lotniska-lawica,pic1,1016,0,411054,show2.jpg?_sst=1720760807179)