Konstrukcje wiaduktów połączyły już nasypy

- Prace są coraz bardziej zaawansowane. Na stalowych konstrukcjach wykonano już betonowe płyty obu wiaduktów nad torami kolejowymi. W tym tygodniu zdjęte zostały szalunki, prace te realizowano w nocy w ściśle określonych godzinach, gdyż kluczowa była tu koordynacja z ruchem pociągów. Równolegle trwa budowa nasypu przy wyłączonym z ruchu odcinku ul. Golęcińskiej - mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
W kolejnych krokach wykonawca inwestycji będzie zajmował się na wiaduktach montażem dylatacji, realizacją izolacji przeciwwodnej oraz instalacją odwodnienia, a następnie pracami brukarskimi, montażem barier i asfaltowaniem.
Wykonywane są także nasypy, którymi docelowo będzie można wjeżdżać na wiadukty. Jeden z nich, najazd na docelowy ślad ul. Lutyckiej od strony ronda Obornickiego, został już zaasfaltowany. U zbiegu ul. Podolańskiej, Golęcińskiej i Wojska Polskiego powstało nowe rondo. Trwa również budowa osobnej przeprawy nad torami kolejowymi dla pieszych i rowerzystów wzdłuż wiaduktu w ciągu ul. Lutyckiej.
Kontynuowane są prace na ul. Szczawnickiej, która jest przebudowywana włącznie ze skrzyżowaniem z ul. Druskienicką. Z kolei na rondzie u zbiegu ul. Literackiej i Koszalińskiej prowadzone są roboty wykończeniowe. Bardzo zaawansowane są także prace na ul. Podolańskiej.
W rejonie prac obowiązuje zmieniona organizacja ruchu, m.in. niedostępny jest odcinek ul. Golęcińskiej przy powstającym wiadukcie. Należy zachować ostrożność i zwracać uwagę na oznakowanie. Wraz z postępem robót konieczne będą kolejne zmiany w organizacji ruchu w rejonie budowy - informacje o tym będą podawane z wyprzedzeniem.
Powstające wiadukty nad torami mają usprawnić komunikację w północno-zachodniej części Poznania, w tym na drodze krajowej nr 92. Dzięki nim przejazd ulicami Lutycką i Golęcińską nie będzie się już wiązał z oczekiwaniem na otwarcie przejazdów kolejowych na linii łączącej Poznań z Piłą. Pojawia się również infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Inwestycja realizowana jest przy współpracy ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Zakończenie prac planowane jest na IV kwartał 2025 r.
PIM
Zobacz również

Prace we wnętrzach powstającej szkoły

Projekt Chełmoński - rusza wyjątkowa wystawa

"Jeżycjada" świętuje 50-lecie
