Załącznik 2. Metodyka określenia emisji gazów cieplarnianych związanych z transportem - model transportu miejskiego

Zgodnie z przyjętym w pracy okresem analizy, dane dotyczące transportu przedstawiono dla lat 1990, 1995, 2000, 2005 i 2010. W celu określenia ilości emisji gazów cieplarnianych pochodzących z sektora transportu, wszystkie pojazdy zarejestrowane na terenie miasta podzielono ze względu na rodzaj zużywanego paliwa, gdyż charakteryzują się one nieco innymi wartościami współczynników emisji gazów cieplarnianych. Wyróżniono trzy kategorie paliw:

  • pojazdy zasilane benzyną
  • pojazdy zasilane olejem napęowym;
  • pojazdy zasilane LPG.

W każej kategorii paliwa (benzyna, olej napęowy, LPG) rozróżiono kategorie pojazdów ze wzglęu na pojemnoś skokowąsilnika (samochody osobowe) lub łdownoś (samochody ciężrowe), gdyżma to wpłw na jednostkowe zużcie paliwa, a w konsekwencji na iloś emisji CO2 w danej kategorii paliwa. Wyróżiono nastęująe kategorie wielkośi pojazdów:

Samochody osobowe:

  • o pojemnośi 1,4 tys. cm3;
  • o pojemnośi od 1,4 tys. cm3do 2,0 tys. cm3;
  • o pojemnośi powyżj 2,0 tys. cm3.

Samochody ciężarowe:

  • o ładowności do 1,5 tony;
  • o ładowności powyżej 1,5 tony.
  • Autobusy MPK

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej