Poznań rozszerza flotę elektrycznych Solarisów
Łącznie po stolicy Wielkopolski może jeździć 17 nowych autobusów Solaris Urbino 18 Electric w wersji przegubowej (9 wozów z zamówienia podstawowego oraz 8 z prawa opcji) o długości 18 metrów. Projekt ma być zrealizowany w terminie do czerwca 2026 roku.
Każdy z 17 zamówionych przegubowych autobusów pomieści co najmniej 110 pasażerów, którzy będą mogli doświadczać wygodnej jazdy w nowoczesnych, cichych, klimatyzowanych wnętrzach. Za całkowicie bezemisyjny w miejscu użytkowania napęd w Solaris Urbino 18 Electric odpowiada asynchroniczny silnik centralny chłodzony powietrzem oraz baterie nowej generacji High Energy, charakteryzujące się wysoką gęstością energii. Tak skonfigurowane pojazdy gwarantują duże zasięgi, przy ładowaniu w zajezdni za pomocą ładowarek plug-in po zakończeniu kursowania danego dnia.
- Poznańska komunikacja już dawno wkroczyła w erę eksploatacji pojazdów zeroemisyjnych - mówi Krzysztof Dostatni, prezes Zarządu MPK Poznań. Wkrótce do naszej floty dołączą kolejne autobusy elektryczne, które stanowią ważny krok w ograniczeniu zanieczyszczeń powietrza dzięki obniżeniu wykorzystania paliw emisyjnych, a to z kolei prowadzi do osiągnięcia neutralności klimatycznej, do której konsekwentnie dążymy, prowadząc i wspierając działania proekologiczne.
Zakup zostanie zrealizowany dzięki dofinansowaniu w ramach Inwestycji: G 1.3.2 Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy) Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, w naborze organizowanym przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Wartość całego zamówienia to 66 196 878 zł brutto.
To kolejna inwestycja w tabor w stolicy Wielkopolski. Do połowy przyszłego roku w Poznaniu pojawi się bowiem 30 nowoczesnych i dwukierunkowych tramwajów Moderus Gamma. Więcej o zakupach tych pojazdów można przeczytać na stronie poznan.pl.
Obecnie poznański przewoźnik posiada w swojej flocie ponad 300 autobusów tej marki, w tym 58 pojazdów elektrycznych i 25 z napędem wodorowym.
MPK