Zmiany na ul. Gryfińskiej

Nawierzchnia jezdni na ul. Gryfińskiej na Ławicy była w złym stanie technicznym, który znacznie utrudniał użytkowanie nie tylko kierowcom, lecz również rowerzystom i pieszym. Po przebudowie to się zmieniło. 

Nowa nawierzchnia ul. Gryfińskiej - grafika artykułu
Ulica Gryfińska po przebudowie fot. PIM

Budowany odcinek ul. Gryfińskiej od ul. Złotowskiej do Okoneckiej znalazł się w strefie zamieszkania, z dopuszczalną prędkością dla pojazdów do 20 km/h,  co umożliwia pieszym poruszanie się po całej ulicy i daje im pierwszeństwo przed pojazdami. Między ul. Okonecką i Złotowską w ul. Gryfińskiej wybudowano kanalizację deszczową, którą włączono w instalację kanalizacyjną w ul. Złotowskiej. 

Przebudowa ul. Gryfińskiej kosztowała ponad 1,1 mln zł. W kolejnych latach środki, które  będą miały do dyspozycji osiedla peryferyjne na remonty i budowę dróg, będą większe. 

- Jednostki pomocnicze będą miały do swojej dyspozycji 80 mln zł na budowę nowych dróg oraz 20 mln zł na remonty ulic na lata 2025-2029 - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - Z pieniędzy na budowę dróg skorzysta 16 osiedli peryferyjnych. Dzięki temu zmniejszają się różnice w infrastrukturze pomiędzy obrzeżami miasta a osiedlami położonymi w centrum - dodaje. 

To znaczny wzrost w porównaniu do lat 2020-2024. Rady osiedli dysponowały wtedy 50 mln zł na budowę oraz ponad 12 mln zł na remonty dróg.