Naprawa zachodniej nitki wiaduktu Kosynierów Górczyńskich

Trwają prace, które poprawią stan techniczny wiaduktu Kosynierów Górczyńskich. Roboty prowadzone są w wyznaczonych przez PKP godzinach, głównie nocnych. Na zachodniej nitce wiaduktu w stronę Komornik obowiązuje zmieniona organizacja ruchu

Galeria zdjęć z prac przy wiadukcie Kosynierów Górczyńskich - grafika artykułu
Trwa naprawa zachodniej nitki wiaduktu Kosynierów Górczyńskich fot. PIM

Wiadukt Kosynierów Górczyńskich to ważna przeprawa nad popularną trasą kolejową łączącą Warszawę z Berlinem. Fragment zachodniej nitki, służącej do wyjazdu z miasta, wymagał już naprawy.

- Inwestycja rozpoczęła się od prac na górze wiaduktu, teraz wykonawca koncentruje się na działaniach związanych z odwodnieniem i izolacją u spodu konstrukcji. Roboty te prowadzone są w wyznaczonych przez PKP godzinach, głównie nocnych. Taka koordynacja prac jest kluczowa, by pociągi mogły kursować popularną trasą pod wiaduktem - wyjaśnia Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Trwające prace poprawią stan techniczny wiaduktu. Naprawa była konieczna, bo na środkowe przęsło oraz na głowice podpór oddziaływała woda z systemu odwodnienia, przez co dochodziło do korozji betonu i stali konstrukcyjnej obiektu. To zmieni się dzięki trwającej naprawie izolacji obiektu oraz konstrukcji nośnej odcinka wiaduktu. Prace te wiążą się m.in. z częściową rozbiórką nawierzchni jezdni, krawężników, chodnika i fragmentu płyty żelbetowej, a także z uszczelnieniem izolacji oraz kanalizacji deszczowej. Po naprawie i zabezpieczeniu antykorozyjnym powierzchni, na zachodniej nitce wiaduktu wykonawca odtworzy zdemontowaną część płyty żelbetowej oraz nawierzchnie chodnika i jezdni.

Na zachodniej nitce wiaduktu obowiązuje zmieniona organizacja ruchu. Kierowcy wyjeżdżający z Poznania na odcinku około 450 metrów mają do dyspozycji dwa pasy ruchu, którymi można poruszać się z maksymalną prędkością 30 km/h. Skrajny, prawy pas został wyłączony z ruchu. Piesi i rowerzyści powinni korzystać z drugiej, wschodniej nitki. 

Należy zachować ostrożność i zwracać uwagę na bieżące oznakowanie.

PIM