Poznań z wyróżnieniem w konkursie "Innowacyjny Samorząd"
![Na zdjęciu dłonie piszące coś na laptopie - grafika artykułu](/mim/smartcity/pictures/obrazek,pic1,1274,205301,366382,show2.jpg&_sst=1739447336765)
Konkurs "Innowacyjny Samorząd" powstał, by nagrodzić miasta i gminy, które mogą pochwalić się nowoczesnymi projektami. Jego organizatorem jest Serwis Samorządowy PAP. W tym roku wpłynęły aż 244 zgłoszenia z całej Polski.Wśród nich były inteligentne rozwiązania dotyczące zarządzania miejską infrastrukturą oraz projekty związane z rozwojem e-usług. Poznański "Internetowy Asystent Radnego Osiedlowego" (IARO) zdobył wyróżnienie w kategorii "duże miasta".
Poznańskie narzędzie pozwala na równy i szybki dostęp do korespondencji adresowanej do organów osiedli wszystkim radnym osiedlowym, którzy mają pocztę elektroniczną. Dzięki niemu można sprawnie przekazywać im zawiadomienia o sesjach rady osiedla (wraz ze wszystkimi materiałami, np. porządkiem obrad czy projektami uchwał). Z kolei Wydziałowi Wspierania Jednostek Pomocniczych Miasta narzędzie daje możliwość skontrolowania, czy radny osiedlowy przeczytał komunikat w IARO
Każdy radny otrzymuje indywidualny login i hasło, dzięki któremu może zalogować się do własnego profilu w IARO. Składa się on z czterech zakładek. W pierwszej z nich - "Moje materiały" - można znaleźć podzielone na kategorie komunikaty rozsyłane przez pracowników Wydziału Wspierania Jednostek Pomocniczych Miasta UMP.
Kolejna zakładka, "Moja Rada", zawiera informacje o sesjach, zawiadomienia o nich, archiwum, uchwały i protokoły. W trzeciej "Informacje od Zarządu" znajdują się linki do uchwał w BIP oraz do komunikatów zarządu osiedla. Wreszcie w czwartej zakładce, o nazwie "Rada Miasta Poznania", są linki do informacji dotyczących sesji, komisji i uchwał RMP.
Każdy radny ma możliwość filtrowania informacji przy pomocy tagów i według daty. Może też zdecydować, z jakich działów chce otrzymywać powiadomienia o publikacji nowego komunikatu.
Uruchomienie platformy IARO pozwoliło w dużym stopniu ograniczyć dokumentację papierową przekazywaną do radnych.
W Poznaniu działają 42 rady osiedlowe, a każda z nich składa się z kilkunastu członków. W sumie w Poznaniu działa ok. 670 radnych osiedlowych. Wszyscy mają założone indywidualne konta w systemie. Logują się tylko do swojego profilu, w którym mają spersonalizowane komunikaty. Przeciętnie radny otrzymuje tygodniowo kilkanaście załączników z dokumentacją dotyczącą spraw osiedlowych.
AW
Zobacz również
![Michał Łakomski, dyrektor Biura Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa oraz Pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania ds. Smart City Na zdjęciu mężczyzna trzymający telefon, na ekranie logo OK Poznań.](/mim/smartcity/pictures/na-zdjeciu-mezczyzna-trzymajacy-telefon-na-ekranie-logo-ok-pozna,pic1,1274,0,433623,show2.jpg?_sst=1739447336765)
Jestem OK - podatki rozliczam w Poznaniu
![Komfortka w Zakładzie przy ulicy Mogileńskiej W pomieszczeniu sanitarnym jest złozona leżanka do przewijania osób z dodatkowymi potrzebami oraz jezdny podnośnik](/mim/smartcity/pictures/w-pomieszczeniu-sanitarnym-jest-zlozona-lezanka-do-przewijania-o,pic1,1274,0,434249,show2.jpg?_sst=1739447336765)
Nowa "komfortka" w Poznaniu
![Podczas konferencji (18 lutego) można będzie wysłuchać wystąpienia Katarzyny Kruszki-Pytlik, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej UMP Grafika jest zaproszeniem na konferencję ITPOK oraz na panel Katarzyny Kruszki-Pytlik, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej UMP](/mim/smartcity/pictures/grafika-jest-zaproszeniem-na-konferencje-itpok-oraz-na-panel-kat,pic1,1274,0,434186,show2.jpg?_sst=1739447336765)
W Poznaniu spotkają się specjaliści od energii uzyskiwanej z przetwarzania odpadów
![Otwarcie pracowni bezpieczeństwa sieciowego w ZSŁ Na zdjęciu zaprezentowana jest nowa pracownia, widoczny jest ekran multimedialny oraz sprzęt komputerowy](/mim/smartcity/pictures/na-zdjeciu-zaprezentowana-jest-nowa-pracownia-widoczny-jest-ekra,pic1,1274,0,434180,show2.jpg?_sst=1739447336765)