Miasto Poznań wspiera rozwój Nowoczesnej Mobilności

Realizacja wizji MaaS (Mobility as a Service), czyli połączenie różnych usług transportowych w jeden spójny system, dostępny na żądanie na obszarze Metropolii Poznań - to główny cel podpisanego w poniedziałek, 7 czerwca listu intencyjnego pomiędzy Miastem Poznań, a startupem take&drive.

rondo, samochody, zieleń - grafika artykułu
Współpraca ma umożliwić realizację rozwiązania zbierającego informacje o różnych środkach transportu w jednej aplikacji

- Współpraca Miasta Poznań, Zarządu Transportu Miejskiego oraz take&drive jest próbą zmierzenia się z koncepcją MaaS. Mamy nadzieję, że małymi krokami uda nam się wspólnie stworzyć narzędzie dla mieszkańców, które pozwoli na planowanie i opłacenie podróży rożnymi środkami transportu. Wierzymy, że narzędzie zachęci podróżnych do częstszego korzystania z transportu publicznego oraz z uzupełniającej oferty pojazdów współdzielonych - powiedział Michał Łakomski, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania ds. Smart City.

W imieniu startupu list intencyjny podpisał Bartosz Kwapisz, CEO take&drive. - Konsekwentnie pokazujemy mieszkańcom, że podróżowanie po mieście bez własnego samochodu jest możliwe, a także wygodne. Osoby korzystające z naszego planera dowiadują się, jak mogą skrócić podróż do miejsca docelowego, jeżeli zdecydują się na podróż "łączoną", tzn. za pomocą różnych środków transportu - podkreślił Bartosz Kwapisz.

Take&drive to poznański startup, którego głównym celem jest umożliwienie podróżowania po miastach bez użycia własnego samochodu. Stworzył on platformę ułatwiającą podróżowanie po mieście z wykorzystaniem nowoczesnej mobilności (m.in. carsharingu, hulajnóg, rowerów miejskich).

Aplikacja podpowiada użytkownikom, jak dojechać z punktu A do B z użyciem zarówno komunikacji miejskiej jak i pojazdów na minuty. Ponadto pokazuje, jak połączyć różne środki transportu w ramach jednej trasy (np. w jaki sposób skrócić podróż komunikacją miejską w połączeniu z hulajnogą).

Dodatkowo w aplikacji można sprawdzić czas odjazdu autobusu bądź tramwaju z wybranego przystanku (z uwzględnieniem informacji o ewentualnych opóźnieniach) oraz informację o pojazdach współdzielonych znajdujących się w pobliżu.

Twórcy, przy współpracy z Miastem Poznań, planują rozbudować aplikację o możliwość płatności za przejazdy różnimy środkami transportu oraz zakup biletu komunikacji miejskiej.

Zobacz także: