Kładka pieszo-rowerowa połączy Czerwonak z Poznaniem

Nowoczesna i smukła konstrukcja
Kładka powstanie na wysokości przystani Akwen Marina w Czerwonaku. Jej projekt zakłada lekką, elegancką konstrukcję łukową o klasycznym kształcie. Stalowo- żelbetowe łuki będą nachylone ku sobie, a płyta pomostowa zostanie oparta na stalowych dźwigarach. Sama przeprawa będzie mieć 154 metry długości i 4 metry szerokości, zapewniając komfortowe warunki do poruszania się.
Spójna sieć tras rowerowych
Całkowita długość nowej infrastruktury rowerowej wyniesie 524 metry. Po obu stronach rzeki powstaną ścieżki prowadzące do kładki - zarówno w Poznaniu, jak i w Czerwonaku. To oznacza kolejny krok w kierunku rozwoju spójnej sieci tras rowerowych w aglomeracji poznańskiej.
Finansowanie i partnerstwo
Koszt inwestycji to w dużej mierze zasługa skutecznie pozyskanego dofinansowania unijnego. Aż blisko 10 mln zł pochodzi ze środków UE w ramach projektu "Zrównoważona mobilność miejska w Metropolii Poznań - Etap I". Poznań i Czerwonak dołożyły po 2,16 mln zł. Łącznie w ramach pierwszego etapu projektu zrealizowanych jest 10 zadań przez 9 partnerów, a wartość działań wynosi 43 mln zł, z czego ponad 27 mln to wsparcie unijne.
- To złożone, trudne i odpowiedzialne zadanie, ale mając tak doświadczonych partnerów, jakimi są Gmina Czerwonak i Miasto Poznań, jestem przekonana o sukcesie tego przedsięwzięcia - podkreśla Anna Aleksandrzak, dyrektorka biura Metropolii Poznań.
Kiedy pojadą pierwsi rowerzyści?
Zgodnie z harmonogramem, prace budowlane potrwają 14 miesięcy od podpisania umowy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już w połowie 2026 roku będzie można przejechać nową kładką nad Wartą, korzystając z bezpiecznego i malowniczego połączenia między Poznaniem a Czerwonakiem.
AL
Zobacz również

Najpiękniejsza trasa rowerowa w Wielkopolsce

Wypożycz rower cargo i rozwijaj swoją firmę

Trening do Rowerowej Stolicy Polski
