Doradztwo zawodowe dla młodzieży

Komisja Oświaty i Wychowania zapoznała się z działalnością i perspektywami Centrum Doradztwa Zawodowego dla młodzieży.

logotyp Centrum Doradztwa Zawodowego dla młodzieży, małe litery cdzdm wpisane w niebieskie koło, w którym są niałe pókoliste kreski - grafika artykułu
Centrum Doradztwa Zawodowego dla młodzieży

Informację przedstawiła radnym dyrektor CDZ Bogna Frąszczak. Głównym przesłaniem instytucji jest promowanie wśród uczniów postaw przedsiębiorczych, znajomości rynku pracy, współpraca z przedsiębiorcami, indywidualna pomoc dla uczniów w zakresie doradztwa zawodowego. Misja CDZ to: szacunek, rozwój, współpraca. Centrum zatrudnia 20 pracowników (nie wszystkie etaty są pełne). Największym problemem CDZ są trudne warunki lokalowe oraz zbyt mała liczna pracowników, aby w pełni realizować swoje cele oraz odpowiadać na potrzeby młodzieży w zakresie doradztwa zawodowego.

Swoje realizuje również takie inicjatywy jak: zawodowe soboty dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych, letnie warsztaty zawodowe dla uczniów ze szkół podstawowych, szkolenia we współpracy z Wydziałem Działalności Gospodarczej i Rolnictwa Urzędu Miasta - "Jak założyć własną firmę), turnieje gier strategicznych, we współpracy ze szkołami zawodowymi wycieczki edukacyjne dla przedszkolaków, badania własne.

Przewodniczący Komisji Marek Sternalski podkreślał, że doradztwo zawodowe nabiera coraz większego znaczenia i jest ważnym wyzwaniem dla miasta. Radna Marta Mazurek zwracała z kolei uwagę różnorodność działań CDZ i włączanie w projekty przedsiębiorców. Radna Zuzanna Bartel pytała w jaki sposób uczniowie trafiaj do Centrum. Zapisy realizowane są poprzez stronę internetową CDZ (cdzdm.pl), a z informacją do młodzieży Centrum dociera m.in. poprzez portale społecznościowe. Prowadzi także swój kanał na YouTube. Zdaniem radnego Grzegorz Jury dobrze, aby CDZ mogło gromadzić statystyki dotyczące odsetka uczniów korzystających z pomocy Centrum i ofert, aby w ten sposób określić zapotrzebowanie. Radny Marek Sternalski dodał, że ta wiedza może być istotna w myśleniu o warunkach lokalowych i etatach, czy infrastrukturze informatycznej.

oprac. red.