Kolorowanki z Poznaniem zachęcają turystów do przyjazdu

200 tysięcy podkładek-kolorowanek z rysunkami polskich miast - w tym Poznania - trafiło do 80 restauracji w Belgii. To jedna z wielu akcji, które mają przyciągnąć do stolicy Wielkopolski turystów. Takie zachęty działają - w ubiegłym roku nasze miasto odwiedziła rekordowa liczba gości: ponad 4 miliony osób.

Na zdjęciu stolik widziany z góry, na nim kolorowanki, przy nim dzieci - grafika artykułu
Kampania zachęca turystów do przyjazdu/ fot. POT

Nowa akcja promocyjna stolicy Wielkopolski przygotowała Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna (PLOT) we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. To kampania jej zagranicznego ośrodka w Brukseli, który promuje Poznań, Wrocław i Łódź - czyli miasta, które mają bezpośrednie połączenia lotnicze z lotniskiem Bruksela-Charleroi. 

Pomysł jest prosty: do 80 restauracji w Belgii trafiły właśnie podkładki pod talerze, na których znajdują się rysunki przedstawiające charakterystyczne miejsca trzech polskich miast. Mają formę kolorowanek, ponieważ akcja skierowana jest przede wszystkim do rodzin z dziećmi. Młodzi goście belgijskich lokali mogą pokolorować rysunki podczas czekania na posiłek, a ich rodzice dowiedzieć się więcej o Poznaniu, Wrocławiu czy Łodzi. Całości towarzyszy konkurs, w którym nagrodą jest wyjazd do jednego z tych miast. Autorką rysunków jest poznańska artystka znana pod pseudonimem SiXi Art.

- Akcja spotkała się ze świetnym przyjęciem, a kolorowanki tak przypadły Belgom do gustu, że są później także pobierane także ze storny internetowej. Jestem pewien, że jeszcze nie raz sięgniemy po taką formę promocji - mówi Jan Mazurczak, prezes zarządu Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

To jedna z wielu akcji, które promują Poznań za granicami Polski. W styczniu - dzięki kampanii zagranicznego ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej na Wielką Brytanię i Irlandię - po Londynie jeździły taksówki z wizerunkiem poznańskich koziołków. W marcu oferta turystyczna stolicy Wielkopolski była prezentowana w Berlinie, podczas targów ITB - największego tego typu wydarzenia na świecie. 

W maju w czeskiej telewizji ukazał się program "V karavanu po Polsku" poświęcony Poznaniowi, jego okolicom i Wielkopolsce. W tym samym miesiącu miasto promowało się także podczas wiodących targów turystycznych na Bliskim Wschodzie. Dzięki dobremu połączeniu lotniczemu podróż z Dubaju do naszego miasta trwa niespełna sześć godzin. 

Miliony turystów wybierają Poznań

Promowanie Poznania poza granicami Polski przynosi efekty. Z danych zebranych przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną w ramach Poznańskiego Barometru Turystycznego wynika, że w 2023 roku stolicę Wielkopolski odwiedziły ponad 4 miliony odwiedzających i turystów łącznie - to rekord. Blisko milion z nich skorzystało z oferty poznańskich hoteli, które dzięki temu zanotowały najlepsze obłożenie w historii. 

Wśród turystów zagranicznych najwięcej było gości z Niemiec (21 %), Stanów Zjednoczonych (15%) oraz Wielkiej Brytanii (11%). Coraz częściej przyjeżdżają do nas również Włosi (wzrost o 32%) oraz Hiszpanie (wzrost o 41%).

Prym wśród atrakcji wiodą Termy Maltańskie, z których usług w 2023 roku skorzystało 2,11 mln osób. W Nowym Zoo zameldowało się 417 tys. gości, a w Starym Zoo - 337 tysięcy. Muzeum Narodowe w Poznaniu odnotowało frekwencję na poziomie 134 tys. osób, a Muzeum Sztuk Użytkowych - 127 tys.

AW