Tramwajem na Euro 2012 - ostatni niskopodłogowy tramwaj Tramino już w Poznaniu!

W dniu 23 listopada 2009 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu, Sp. z o.o. podpisało z firmą Solaris Bus & Coach S.A. kontrakt na dostawę 40 niskopodłogowych tramwajów Tramino. W roku 2010 podpisano kolejną umowę zwiększając liczbę tramwajów do 45 sztuk. Zgodnie z umową wszystkie tramwaje miały zostać dostarczone do MPK do końca maja 2012. W poniedziałek 28 maja odbyło się oficjalne zakończenie dostaw.

. - grafika artykułu
Fot. Przemo Wałczyński

Na początku 2009 roku do przetargu na zamówienie tramwajów dla poznańskiego MPK przystąpiło aż dziesięć firm, zarówno z Polski jak i z zagranicy. Najlepszą ofertę złożyła firma Solaris. W lipcu 2011 roku rozpoczęły się dostawy tramwajów a dzisiaj oficjalnie zakończono realizację kontraktu. Czterdzieści pięć nowoczesnych, w pełni niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów, zwraca uwagę swoim nowoczesnym wyglądem i przestronnym wnętrzem. Tramwaje zostały bardzo dobrze przyjęte przez pasażerów komunikacji publicznej w Poznaniu.

Poznańskie Solarisy Tramino, o długości 32 metrów, są wyposażone w klimatyzację i mogą zabrać na pokład do 229 pasażerów. Pojazdy mają sześć wejść, z czego cztery podwójne o szerokości 1500 mm oraz dwoje drzwi pojedynczych o szerokości 750 mm każde. Wysokość podłogi tramwaju nad torowiskiem w obrębie drzwi to zaledwie 350 mm. Solarisy Tramino są napędzane czterema silnikami trakcyjnymi, każdy o niezależnym zasilaniu.

Nowoczesne tramwaje kosztowały w sumie 387 milionów złotych, z czego Unia Europejska zapewniła dofinansowanie w wysokości blisko 186 milionów złotych.

Źródło: www.solarisbus.pl