4 września, w obecności władz Miasta Poznania i Lubonia oraz przedstawicieli Kurii Metropolitarnej, odbyło się uroczyste otwarcie centrum outlet FACTORY Poznań, trzeciej w Polsce - po Warszawie i Wrocławiu - i ósmej w Europie inwestycji hiszpańskiej firmy NEINVER. FACTORY Poznań powstało na działce o powierzchni 4,8 ha, leżącej w Luboniu przy ul. Dębieckiej 1, przy zjeździe z autostrady A2 (Warszawa - Berlin). Ruch w okolicach centrum usprawnia rondo, sfinansowane przez inwestora w ramach budowy centrum. Wraz z otwarciem centrum NEINVER wprowadził na rynek Wielkopolski nową formułę handlową, jaką jest centrum outlet. Od 5 września działalność rozpoczyna 70 sklepów o łącznej powierzchni 9,7 tys. m kw. najbardziej popularnych i uznanych marek - polskich i międzynarodowych producentów odzieży, obuwia i akcesoriów. Wśród nich są m.in.: Vero Moda, Monnari, Nike, Reebok, Lee/Wrangler, Tatuum, Simple, Bytom, Ochnik Atlantic, Mustang i Gino Rossi. FACTORY jest tradycyjnym centrum outlet, w którym znajdują się salony sprzedające nadwyżki towarów, zapasy i próbki kolekcji. Wszystkie produkty są dostępne w cenach obniżonych od 30 do 70 proc. przez cały rok. FACTORY pozwala producentom kontrolować dystrybucję i wizerunek marek, gwarantuje jakość oraz niższe ceny oferowanych produktów." FACTORY Poznań jest bardzo ważnym punktem na Europejskiej mapie inwestycji firmy NEINVER. Otwarcie nowego centrum to pierwszy krok do dalszego rozwoju naszej firmy na polskim rynku, który dla firmy NEINVER jest jednym z kluczowych obszarów działalności. Rok 2007 jest wielkim przełomem dla naszej firmy w Polsce - otwarcie nowego centrum, rozpoczęcie budowy Galerii Malta w Poznaniu oraz zainicjowanie projektów mieszkaniowych - to tylko kilka głównych faktów. W kolejnych latach, planujemy dalszy rozwój sieci FACTORY w Polsce, oraz dalszą dywersyfikacją sektorową w portfelu naszych inwestycji. Dzisiaj oddajemy Wielkopolsce pierwsze w regionie centrum outlet, mając nadzieję, że już niebawem stanie się ono ważnym punktem na rozrywkowej i handlowej mapie regionu. ". - mówi Barbara Topolska, Dyrektor Generalny NEINVER Polska Sp. zo.o. W kolejnym etapie w FACTORY Poznań powstanie 5,5 tys. m kw. powierzchni handlowej z 40 punktami sprzedaży. Łączna wartość dwóch etapów inwestycji wyniesie 25 mln euro, z czego ponad 1 mln euro inwestor przeznaczył na budowę infrastruktury drogowej wokół centrum.
Architektura i wystrój wnętrza FACTORY Poznań jest wzorowane na FACTORY Vila do Conde (Portugalia) nagrodzonym ICSC Award (nagrodą Międzynarodowego Stowarzyszenia Centrów Handlowych) i uznanym najlepszym centrum outlet w Europie. Projekt przygotowało poznańskie studio PENTAGRAM ARCHITEKCI. W wyniku współpracy firmy z NEINVER powstał obiekt o nowoczesnym wystroju, gwarantujący komfort klientom. Wnętrze FACTORY Poznań jest doświetlone naturalnym światłem wpadającym przez przeszklenia w stropie budynku. Na przecięciu przestronnych alej zakupowych powstały specjalne strefy wypoczynku.
NEINVER, właściciel Neinver Polska Sp. z o.o., zajmuje czwartą pozycję w sektorze centrów outlet w Europie i jest wiodącym deweloperem w tej branży w Hiszpanii. Firma jest postrzegana jako pionierska i innowacyjna, gdyż od swojego powstania w 1969 r., słynie z wyprzedzania tendencji rynkowych. W 1996 r. NEINVER wprowadził na rynek hiszpański pierwsze centrum outlet - FACTORY Madrit Las Rozas. Obecnie dysponuje ponad 170 tys. m. kw. powierzchni handlowej w ośmiu centrach, w których znajduje się ponad 600 sklepów skupiających ponad 350 znanych międzynarodowych marek. NEINVER inwestuje także w centra handlowo-rozrywkowe, parki biznesu, biurowce, parki przemysłowe, projekty mieszkaniowe oraz powierzchnie magazynowe.
Zobacz także
Zobacz również

Niski poziom bezrobocia w Poznaniu

Przeciętne trwanie życia w Poznaniu

Wysoki rating Poznania potwierdzony
