Poznański Budżet Obywatelski - wyniki rowerowe
Proponowany projekt w PBO wpisuje się w realizację Programu Rowerowego Miasta Poznania. Dzięki realizacji zaproponowanych inwestycji poprawi się komfort i bezpieczeństwo ruchu rowerowego, a co za tym idzie więcej mieszkańców Poznania będzie mogło dojeżdżać do pracy i szkół na rowerach. Realizacja projektu będzie kosztować ok. 200 000 zł.
Poniżej przedstawiamy pozostałe projekty związane z rowerami, które zyskały poparcie:
Rowerem ze Strzeszyna do centrum
Rowerem ze Strzeszyna do centrum, droga dla rowerów przy ul. Koszalińskiej oraz chodnik i droga dla rowerów przy ul. Literackiej. Poruszanie się rowerem ul. Koszalińską jest niebezpieczne ze względu na duży ruch samochodowy oraz brak odseparowania infrastruktury samochodowej od rowerowej. Podobna sytuacja ma miejsce na ul. Literackiej, gdzie nie ma separacji ruchu pieszego od rowerowego.
Realizacja projektu podniesie bezpieczeństwo i komfort poruszania się ul. Koszalińską i Literacką wszystkim uczestnikom ruchu, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb pieszych oraz osób poruszających się rowerami oraz UTO (pojazd napędzany elektrycznie, pozbawiony siedziska oraz pedałów). Realizacja projektu będzie kosztować ok. 800 000 zł.
Renowacja ścieżek wokół Rusałki
Projekt polega na rewitalizacji zdegradowanych ścieżek pieszo-rowerowych wokół jeziora Rusałka. Wykonanie nowej nawierzchni najbardziej zniszczonych fragmentów ścieżek, o łącznej długości 2000 m. Szczególnie pilnie renowacji wymagają odcinki położone najbliżej brzegu jeziora, po obu jego stronach (południowej i północnej).
Ścieżki wokół jeziora Rusałka w miarę upływu lat i coraz bardziej intensywnej eksploatacji uległy degradacji. Szczególnie po okresie jesienno-zimowym i po deszczach nawierzchnia na niektórych odcinkach zamienia się w błoto zalegające na całej szerokości. Żeby je ominąć spacerowicze muszą wydeptywać obejścia na trawniku poza obrzeżem ścieżki. Po stronie południowej, ze względu na ukształtowanie terenu i bliskość brzegu jeziora, ominięcie błota jest często w ogóle niemożliwe. Szacunkowy koszt projektu to 800 000 zł.
Wilda-Dębiec-Świerczewo: rowerem na Wartostradę III
Kontynuacja zwycięskiego projektu do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego - edycja 2023 i 2024! W ramach realizacji na Dolnej Wildzie od ul. Czechosłowackiej na południe powstał już pierwszy odcinek wydzielonej drogi dla rowerów i chodnika, a drugi jest w trakcie realizacji! Do remontu pozostaje odcinek najbliżej skrzyżowania z 28 Czerwca 1956 r.
Dolna Wilda, najpopularniejsza trasa rowerowa dla mieszkańców Dębca i Wildy, wymaga remontu po wschodniej stronie na odcinku od Drogi Dębińskiej do wiaduktu nad autostradą A2. To najkrótsza droga z Wartostrady do Wielkopolskiego Parku Narodowego, część europejskiego szlaku EuroVelo 9. Nawierzchnia z nierównych, pozapadanych i w wielu miejscach uszkodzonych płyt chodnikowych na drodze pieszo-rowerowej, zostanie zastąpiona równą, bitumiczną nawierzchnią, dzięki czemu znacznie poprawi się bezpieczeństwo oraz komfort pieszych, rodziców z wózkami, rowerzystów i innych użytkowników. Mieszkańcy Wildy, Dębca i Świerczewa zyskają wygodny dojazd do Lasu Dębińskiego, Wartostrady oraz wyjazd z Poznania w kierunku Lubonia i WPN.
Proponowany projekt w PBO wpisuje się w realizację Programu Rowerowego Miasta Poznania. Dzięki realizacji zaproponowanej inwestycji poprawi się komfort i bezpieczeństwo ruchu rowerowego, a co za tym idzie więcej mieszkańców Poznania będzie mogło dojeżdżać do pracy i szkół na rowerach. Szacunkowy koszt projektu - 795 000 zł.
Rowerowe Winogrady
Rowerem szybciej! Umożliwienie jazdy rowerem w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych - wdrożenie kontraruchu rowerowego na spokojnych, jednokierunkowych, lokalnych, osiedlowych ulicach: Winna, Warzywna, Pszczelna. Dzięki temu rowerzyści spokojnie i legalnie przejadą w obu kierunkach, dojeżdżając szybciej do domów, skracając sobie trasę i unikając ulic z intensywnym ruchem samochodowym.
Rozwiązanie znane jest z innych krajów i miast. Sprawdza się w ostatnich latach również w Poznaniu. Obecnie w Poznaniu mamy już ponad 300 ulic z kontraruchami i kontrapasami. Jest to rozwiązanie bezpieczne i poprawiające komfort przemieszczania się rowerem po mieście, szczególnie na ulicach osiedlowych. Rozwiązanie to pozwala osobom poruszającym się rowerami na wybór alternatywnych, bezpiecznych tras w drodze do pracy, szkoły, czy podczas załatwiania spraw codziennych. Wprowadzenie kontraruchów wpływa również pozytywnie na ogólną poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na danych ulicach. Szacunkowy koszt projektu - 50 000 zł.
Rowerowe Główna i Warszawskie-Pomet-Maltańskie
Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na spokojnych, jednokierunkowych, lokalnych, osiedlowych ulicach: Wiejska, Mińska, Białostocka. Dzięki temu rowerzyści spokojnie i legalnie przejadą w obu kierunkach, dojeżdżając szybciej do domów, skracając sobie trasę i unikając ulic z intensywnym ruchem samochodowym.
Rozwiązanie znane jest z innych krajów i miast. Sprawdza się w ostatnich latach również w Poznaniu. Obecnie w Poznaniu mamy już ponad 300 ulic z kontraruchami i kontrapasami. Jest to rozwiązanie bezpieczne i poprawiające komfort przemieszczania się rowerem po mieście, szczególnie na ulicach osiedlowych. Rozwiązanie to pozwala osobom poruszającym się rowerami na wybór alternatywnych, bezpiecznych tras w drodze do pracy, szkoły, czy podczas załatwiania spraw codziennych. Wprowadzenie kontraruchów wpływa również pozytywnie na ogólną poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na danych ulicach. Szacunkowy koszt projektu to 50 000 zł.
Rowerowe Jeżyce
Rowerem szybciej! Umożliwienie jazdy rowerem w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych - wprowadzenie kontraruchu rowerowego na spokojnych, jednokierunkowych, lokalnych, osiedlowych ulicach: Żurawia, Kassyusza, Kochanowskiego od Sienkiewicza do Dąbrowskiego. Dzięki temu rowerzyści spokojnie i legalnie przejadą w obu kierunkach, dojeżdżając szybciej do domów, skracając sobie trasę i unikając ulic z intensywnym ruchem samochodowym. Rozwiązanie znane jest z innych krajów i miast. Sprawdza się w ostatnich latach również w Poznaniu. Obecnie w Poznaniu mamy już ponad 300 ulic z kontraruchami i kontrapasami. Jest to rozwiązanie bezpieczne i poprawiające komfort przemieszczania się rowerem po mieście, szczególnie na ulicach osiedlowych. Rozwiązanie to pozwala osobom poruszającym się rowerami na wybór alternatywnych, bezpiecznych tras w drodze do pracy, szkoły, czy podczas załatwiania spraw codziennych. Wprowadzenie kontraruchów wpływa również pozytywnie na ogólną poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na danych ulicach. Szacunkowy koszt projektu to 50 000 zł.
AL