Nowy odcinek Wartostrady gotowy
- Nieutwardzoną ścieżkę zastąpiło ok. 1,3 km wygodnej trasy dla pieszych i rowerzystów. Budowa nowego odcinka przebiegała bardzo sprawnie, choć prace przypadły na jesień i zimę. Przed nami cieplejsze miesiące, w których Wartostrada zapewne będzie cieszyła się dużym powodzeniem wśród poznaniaków i turystów - mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie. Nowy odcinek jest oświetlony, monitorowany, a także wyposażony w tzw. małą architekturę, czyli ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe.
W tym roku po tej stronie rzeki planowana jest także budowa łącznika umożliwiającego zjazd na Wartostradę z mostu Bolesława Chrobrego (przy zapleczu przystani w Starym Porcie). W listopadzie nadrzeczna trasa wydłużyła się tu o fragment między ul. Czartoria a tymże mostem. Z kolei na stronie wschodniej, między wiaduktem a mostem Mieszka I nad Cybiną, powstaje połączenie z tarasem przy Bramie Poznania. Podobnie jak nowy fragment, ten także będzie wyposażony w monitoring, oświetlenie i małą architekturę. Ponadto przy dworcu PKP Garbary oraz przy ul. Ewangelickiej powstaną jeszcze zadaszone wiaty rowerowe.
Oprócz budowy nowych odcinków, systematycznie poprawiane jest bezpieczeństwo starszych fragmentów Wartostrady. W piątek (6 marca) zakończyły się prace na zachodniej stronie rzeki, między mostami Królowej Jadwigi a Przemysła I. Polegały na uzupełnieniu trasy o system monitoringu, oświetlenie i małą architekturę. Takie same roboty trwają pomiędzy ul. Garbary a Szelągowską.
Na początku stycznia na starszych fragmentach Wartostrady uruchomione zostały urządzenia do zliczania rowerów. Jedno z nich stanęło na odcinku po wschodniej stronie rzeki, pomiędzy mostem Przemysła I i mostem Królowej Jadwigi, drugie - po stronie zachodniej, na odcinku między mostem św. Rocha a ul. Czartoria.
PIM