Coraz bliżej ukończenia budowy nowego odcinka Wartostrady

Na ukończeniu są już prace związane z budową nowego, liczącego ok. 1,3 km, odcinka Wartostrady po zachodniej stronie Warty. Połączy on okolice mostu Królowej Jadwigi z parkiem Stare Koryto Warty. W tym roku po tej stronie rzeki planowane jest zbudowanie łącznika umożliwiającego zjazd na Wartostradę z mostu Bolesława Chrobrego, a na stronie wschodniej - przebiegającego przy Bramie Poznania fragmentu łączącego okolice wiaduktu kolejowego z mostem Mieszka I na Cybinie.

Coraz bliżej ukończenia budowy nowego odcinka Wartostrady - grafika artykułu
Coraz bliżej ukończenia budowy nowego odcinka Wartostrady

Nowe odcinki Wartostrady będą oświetlone, monitorowane, a także wyposażone w tzw. małą architekturę, czyli ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe. Prace związane z budową oświetlenia i monitoringu, które poprawią bezpieczeństwo i komfort użytkowników, zaplanowane są w tym roku również na istniejących już częściach traktu - m.in. pomiędzy Bramą Poznania a ul. Smolną oraz pomiędzy ul. Garbary a Szelągowską.

Na początku stycznia, na wcześniej powstałych fragmentach drogi dla rowerzystów i pieszych, uruchomione zostały urządzenia do zliczania rowerów. Jedno z nich stanęło na odcinku po wschodniej stronie rzeki, pomiędzy mostem Przemysła I i mostem Królowej Jadwigi, drugie - po stronie zachodniej, na odcinku między mostem św. Rocha a ul. Czartoria.

To trzeci i czwarty tego typu punkt w Poznaniu. Do tej pory funkcjonowały one tylko na placu Wolności oraz na ul. Grunwaldzkiej. Urządzenia te będą dostarczać dane, które pozwolą oszacować celowość realizacji kolejnych inwestycji związanych z rozbudową sieci ścieżek pieszo-rowerowych w Poznaniu. Liczbę użytkowników Wartostrady i dane z pozostałych punktów można śledzić na stronie udostępnionej przez Zarząd Dróg Miejskich: http://data.eco-counter.com/ParcPublic/?id=6113#.

Projekt pod nazwą "Budowa Wartostrady pieszo-rowerowej w Poznaniu wraz z oświetleniem, monitoringiem wizyjnym oraz małą architekturą - etap I" jest dofinansowany ze środków UE w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

PIM