ePUAP to Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, system informatyczny, dzięki któremu możemy załatwić sprawy urzędowe za pośrednictwem Internetu. Profil zaufany to bezpłatna alternatywa dla podpisuelektronicznego. Dzięki profilowi można załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną. Działa on podobnie jak odręczny podpis - identyfikuje osobę, która ten profil wykorzystuje. Posługując się nazwą użytkownika (login), hasłem oraz adresem poczty elektronicznej można załatwiać wiele spraw administracyjnych za pośrednictwem Internetu (np. wnoszenie pism, wniosków i zapytań do urzędów). Profil zaufany to usługa dostępna bezpłatnie dla wszystkich obywateli.
Dzięki profilowi zaufanemy można np. dokonywać czynności w CEIDG bez przychodzenia do Urzędu Gminy.
Aby uzyskać profil zaufany należy założyć konto na stronie, wypełnić i wysłać wniosek o nadanie profilu zaufanego, a następnie potwierdzić tożsamość wnioskodawcy w jednym z urzędów. Teraz jest to możliwe także w Poznańskim Centrum Świadczeń.
Odwiedź nas na FB
Zobacz również

Grow in Poznan - międzynarodowa konferencja wspierająca przedsiębiorczość i rozwój kompetencji zawodowych

Działalność nierejestrowa - kwestie podatkowe. Bezpłatne szkolenie online w języku ukraińskim

Konferencja Szansa na więcej - rozwój, biznes, przyszłość
