Nabór wniosków o środki na podjęcie działalności gospodarczej

Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu informuje, że w dniu 10.02.2025r. na urzędowej stronie internetowej zostały zamieszczone obowiązujące na rok 2025 "Zasady przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Poznaniu" oraz dokumenty dot. ubiegania się o przedmiotowe środki.

Informacja o naborze wniosków na dofinansowanie działalności gospodarczej. Na obrazku widnieje czerwona konewka , który podlewa kwiat słonecznik. - grafika artykułu
Nabór wniosków o środki na podjęcie działalności gospodarczej

Wobec powyższego tut. Urząd informuje, że przystępuje do pierwszego w bieżącym roku naboru wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej. W aktualnym naborze wniosków zachowując zasadę gospodarnego i racjonalnego wydatkowania środków publicznych Urząd udzieli 120 dofinansowań w kwocie do 31.000zł. Jednocześnie w dalszym okresie roku przewiduje się minimum dwa kolejne nabory wniosków, których terminy będą każdorazowo ogłaszane w gablotach informacyjnych i na stronie internetowej Urzędu.

Warunkiem ubiegania się o ww. pomoc jest:

  1. aktualna rejestracja w tut. Urzędzie (jako osoba bezrobotna albo absolwent KIS/CIS albo opiekun osoby niepełnosprawnej)
  2. zapoznanie się z Zasadami przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Poznaniu i spełnianie warunków do otrzymania ww. środków (dostępne na stronie https://poznan.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/formy-wsparcia/dofinansowanie-podjecia-dzialalnosci-gospodarczej)
  3. złożenie dokumentacji wnioskowej (na formularzach obowiązujących w 2025r.) obejmującej następujące dokumenty (dostępne na stronie ​​​https://poznan.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/formy-wsparcia/dofinansowanie-podjecia-dzialalnosci-gospodarczej)

a. wniosek o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej - formularz wg. wzoru Urzędu;

b. uzasadnienie planowanych zakupów ujętych w szczegółowej specyfikacji wydatków - formularz wg. wzoru Urzędu;
c. przykładowe oferty handlowe;
d. formularz Oświadczenia wnioskodawcy - formularz wg. wzoru Urzędu;
e. formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - formularz wg. wzoru Urzędu;
f. formularz Oświadczenia dotyczącego pożyczki w ramach Programu Pierwszy Biznes - Wsparcie w starcie II - formularz wg. wzoru Urzędu;
g. plan przedsięwzięcia - formularz wg. wzoru Urzędu;
h. dokument potwierdzający poziom wykształcenia;
i. dokumenty dot. przygotowania do prowadzenia działalności w wybranym rodzaju;
j. uprawnienia do wykonywania planowanej działalności jeśli wymagają tego przepisy prawa;
k. deklaracje współpracy dot. planowanej działalności - formularz wg. wzoru Urzędu;
l. dokument dot. lokalizacji planowanej działalności;
m. formularz Oświadczenia nt. sytuacji majątkowej wnioskodawcy - formularz wg. wzoru Urzędu;
n. dokumenty dot. zabezpieczenia zwrotu wnioskowanych środków - formularze wg. wzoru Urzędu;
o. dokument dot. własności rachunku bankowego;
p. inne dokumenty wskazane przez Urząd w zależności od rodzaju planowanej działalności gospodarczej, przeznaczenia wnioskowanych środków albo sytuacji wnioskodawcy.

Wnioski wraz z kompletem załączników niezbędnych do jego oceny będą przyjmowane:

  1. w formie papierowej w Kancelarii Urzędu pok. 104 (I piętro);
  2. w formie elektronicznej (wniosek złożony w formie elektronicznej powinien być opatrzony bezpiecznym podpisem kwalifikowalnym, podpisem osobistym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym)

Ścieżka przygotowania i przesłania dokumentacji wnioskowej w formie elektronicznej:

  • wydrukuj, wypełnij i podpisz wniosek i pozostałe dokumenty
  • zeskanuj wniosek, pobrane dokumenty i pozostałe załączniki
  • wybierz metodę przesłania dokumentacji

przez praca.gov.pl wejdź na stronę https://www.praca.gov.pl/eurzad/uslugi-elektroniczne/kreator-wnioskow/PSZ-PU > postępuj zgodnie z instrukcją > prześlij pismo PSZ-PU do urzędu a wniosek i pozostałą dokumentację dodaj jako załączniki do tego pisma lub

przez e-doręczenia wejdź na stronę https://www.gov.pl/web/e-doreczenia > przejdź do swojej skrzynki > zaloguj się do usługi > postępuj zgodnie z instrukcją > prześlij wiadomość do urzędu a wniosek i pozostałą dokumentację dodaj jako załączniki do tego pisma lub

przez e-puap wejdź na https://epuap.gov.pl/wps/portal > zaloguj się > wybierz Sprawy ogóle Pisma do urzędu > w zakładce Pisma do Urzędu wybierz Pokaż więcej > wybierz Pismo ogólne do podmiotu publicznego > postępuj zgodnie z instrukcją > prześlij pismo ogólne do urzędu a wniosek i pozostałą dokumentację dodaj jako załączniki do tego pisma (UWAGA! nie korzystaj z Pisma ogólnego do podmiotu publicznego - stary wzór)

W procedurze oceny wniosków brane będą pod uwagę następujące kryteria:

  1. kolejność złożenia wniosku,
  2. kryteria oceny określone w ww. Zasadach.

Zachęcamy także do skorzystania z możliwości konsultacji przygotowanych dokumentów w Poznańskim Ośrodku Wspierania Przedsiębiorczości po wcześniejszym umówieniu się mailowo na adres:  powp@poznan.praca.gov.pl albo telefonicznie pod numerem 61 8532186.

Więcej informacji o składaniu wniosków

Więcej informacji o dofinansowaniach