Kampania społeczna "Wrażliwcy _kultura bez barier"

Wrażliwość na sztukę nie ma barier - takie przesłanie niesie kampania społeczna Fundacji In_Spire, której premiera odbędzie się 7 marca podczas Poznańskich Targów Książki. Wystawa stanowiąca główny element projektu zaprezentuje ilustracje do wierszy Jana Brzechwy wykonane przez podopiecznych ośrodków dla dzieci niewidomych i niesłyszących w Owińskach.

Zdjęcie grupy osób w przestrzeni edukacyjnej. Na ścianach widoczne różne materiały edukacyjne i plakaty, w tym kalendarz z dniami tygodnia po polsku ("piątek", "sobota", "niedziela") oraz ilustracje przedstawiające warzywa (m.in. marchewkę, rzodkiewkę) z ich nazwami. Jedna z osób trzyma duży, kolorowy plakat z rysunkami warzyw. - grafika artykułu
Wrażliwość na sztukę nie ma barier - takie przesłanie niesie kampania społeczna Fundacji In_Spire

Inauguracja projektu "Wrażliwcy _kultura bez barier" odbędzie się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w pawilonie nr 7 przy stoisku nr 13. Będzie można tam spotkać młodych artystów i artystki, których prace staną się częścią tej inicjatywy.

Tegoroczna edycja kampanii podkreśla rolę dzieci i młodzieży w przełamywaniu barier oraz budowaniu świadomości na temat różnorodności i równego dostępu do kultury. Poprzez sztukę najmłodsi twórcy pokazują, że każdy ma swój unikalny sposób postrzegania świata i wyrażania emocji. Ilustracje do wierszy Jana Brzechwy mają stanowić przypomnienie o wartościach takich jak empatia, współpraca czy odpowiedzialność.

Kampania "Wrażliwcy _kultura bez barier" to cykl wydarzeń kulturalnych, których celem jest promowanie dostępności sztuki i edukacji artystycznej. Po premierze na Poznańskich Targach Książki wystawa zostanie zaprezentowana w kilku lokalizacjach. Od połowy marca do kwietnia będzie można zobaczyć ją w Galerii Posnania, a następnie w przestrzeni miejskiej w ramach "Galerii Przystankowej". Wystawa pojawi się także na terenie Portu Lotniczego Poznań-Ławica.

Projekt został po raz pierwszy zrealizowany w 2022 roku. Kampania rozpoczęła się w Poznaniu, a następnie objęła swoim zasięgiem kolejne regiony Wielkopolski, w tym powiaty jarociński, gnieźnieński, koniński i turecki. 

Organizatorem kampanii jest Fundacja In_Spire, działająca przy Grupie MTP. Jej misją jest wspieranie ludzi i firm w przezwyciężaniu barier oraz inspirowanie do odkrywania własnych talentów i możliwości. Fundacja realizuje projekty związane z kulturą, edukacją, przedsiębiorczością oraz wsparciem społecznym. 

HO