Koszty kwalifikowane

1. Maksymalna wysokość dotacji wynosi 80% kosztów kwalifikowalnych jednak nie więcej niż:

 - 50.000 zł dla wspólnot mieszkaniowych, spółdzielni mieszkaniowych oraz społecznych inicjatyw mieszkaniowych

 - 6.000 zł dla pozostałych podmiotów uprawnionych do udziału w programie.

2. Zgodnie z zapisami Regulaminu obowiązującego w 2024 dla programu Mała Retencja dotacja może być udzielona wyłącznie na dofinansowanie następujących kosztów dotyczących wykonania lub modernizacji systemu deszczowego:

1) zakup zbiornika naziemnego lub podziemnego, rury łączącej zbiornik z orynnowaniem, elementów hydraulicznych oraz elementów przyłączeniowych łączących zbiornik z dopływem wody deszczowej, pompy zanurzeniowej, nawierzchniowej, automatycznej do zbiornika podziemnego lub naziemnego;

2) koszt transportu z miejsca zakupu do miejsca realizacji Inwestycji materiałów wskazanych w pkt 1;

3) koszt usług ("robocizny") związanych z zaprojektowaniem oraz wykonaniem prac montażowych lub modernizacyjnych z wykorzystaniem materiałów wskazanych w pkt 1, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 2. w §5 Regulaminu.

3. Finansowaniu z dotacji nie podlegają:

1) koszty wykonania infrastruktury technicznej związanej z zagospodarowaniem wód opadowych i roztopowych, wykonywanej w ramach nowych inwestycji drogowych, mieszkaniowych, usługowych i przemysłowych, określonych pozwoleniem na budowę bądź zgłoszeniem;

2) koszty sporządzenia dokumentacji technicznej i projektowej dla zadania, bez faktycznego wykonania systemów deszczowych do zatrzymywania i wykorzystywania opadu w miejscu jego powstania lub ich modernizacji (warunkiem uznania za koszt kwalifikowalny jest to, aby wniosek zakładał jednoczesną realizację inwestycji, dla której została wykonana dokumentacja);

3) zadania, których realizacja nie gwarantuje zatrzymywania oraz wykorzystania wody opadowej w miejscu powstania;

4) wydatki poniesione przed datą zawarcia umowy o udzielenie dotacji;

5) wydatki podlegające dofinansowaniu z innego źródła (zakaz podwójnego finansowania);

6) wydatki inne niż wskazane we wniosku o udzielenie dofinansowania;

7) kwota podatku VAT, którą wnioskodawca jest uprawniony odzyskać (odliczyć / uzyskać zwrot);

8) transport inny niż z miejsca zakupu materiałów do miejsca realizacji zadania inwestycyjnego;

9) elementy wyposażenia warsztatu i narzędzia służące do montażu.