Konsultacje społeczne dotyczące odcinka ulicy Unii Lubelskiej
Od dnia 13 lutego 2017 r. rozpoczynają się konsultacje społeczne prowadzone przez Zarząd Transportu Miejskiego, dotyczące przebudowy odcinka ulicy Lubelskiej od ulicy Falistej do ulicy Obodrzyckiej (etap C).
Przebudowa (część C) będzie realizowana jako ostatni etap w ramach całej inwestycji - budowy trasy tramwajowej do pętli tramwajowo-autobusowej (wraz z pętlą) oraz rozbudowy ul. Unii Lubelskiej od ronda Żegrze do ul. Obodrzyckiej. Pozwoli to na dostosowanie konstrukcji nawierzchni jezdni całego odcinka do ruchu pojazdów ciężkich, co umożliwi dojazd regularnych linii autobusowych publicznego transportu zbiorowego do pętli zarówno od strony ul. Obodrzyckiej jak i od strony ronda Żegrze.Całkowita długość projektowanego odcinka ulicy wynosi około 215m.
W ujęciu całościowym inwestycji ul. Unii Lubelskiej od ronda Żegrze do skrzyżowania z ul. Obodrzycką zaprojektowano ulicę o prędkości projektowej VP=50km/h z jedną jezdnią o dwóch pasach ruchu szerokości 3,5m (przekrój uliczny, daszkowy o wartości pochylenia 2%). W pasie drogowym uwzględniona została budowa chodników (szer. min. 2,0m), ścieżek rowerowych (szer. 2,5m), ciągów pieszo-rowerowych (szer. 3,0m), oświetlenia, odwodnienia poprzez projektowane wpusty deszczowe, przebudowa sieci kolidujących z inwestycją oraz zagospodarowania zielenią drogową.
W ramach dotychczas przedstawionych rozwiązań, uwzględniając uzyskane uzgodnienia i opinie, przedmiotowy odcinek przedstawiono w dwóch układach wariantowych, różniących się usytuowaniem miejsc postojowych przyległych do jezdni ulicy. Lokalizacja i ilość miejsc parkingowych została zaprojektowana w ilości maksymalnej, z uwzględnieniem wymagań technicznych spełnienia widoczności na skrzyżowaniach, zjazdach i przejściach dla pieszych. Na klasie ulicy Z dopuszcza się usytuowanie miejsc parkingowych przy krawędzi jezdni, przy czym w sytuacji braku elementów uspokojenia ruchu drogowego korzystniejsze ze względów bezpieczeństwa ruchu drogowego jest parkowanie równoległe. Biorąc jednak pod uwagę potrzeby mieszkańców w zakresie jak największej liczby miejsc postojowych na analizowanym odcinku, a także uwzględniając zastosowane w projekcie elementy uspokojenia ruchu drogowego (wyspy azylu, wymuszenia odgięć kierunku ruchu pojazdów, przystanki autobusowe w jezdni) jako rozwiązania akceptowalne do realizacji, przyjęto dwa warianty:
Wariant 1
Zakłada budowę miejsc postojowych równoległych do jezdni.
Wariant 2
Zakłada budowę miejsc postojowych ukośnych do jezdni (pod kątem 60stopni).
Celem Konsultacji będzie będzie poznanie opinii mieszkańców Poznania na temat przedstawionych wariantów.
Do udziału w konsultacjach zapraszamy wszystkich mieszkańców Poznania.
Wszelkie uwagi i wnioski należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres: konsultacje@ztm.poznan.pl lub pocztą tradycyjną na adres: Dział Inwestycji i Eksploatacji Infrastruktury, Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, ul. Matejki 59, 60-770 Poznań w terminie od 13 do 26 lutego 2017 r.
W celu pozyskania dodatkowych informacji można skontaktować się z:
Ø Kierownikiem Projektu -Poznańskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o. tel. 61 884 20 22
Ø Dział Inwestycji i Eksploatacji Infrastruktury Zarządu Transportu Miejskiego, tel. 61 8346 150
Zapraszamy do zapoznania się z planami sytuacyjnymi projektowanej koncepcji wariantami 1 i2, opisem do przedmiotowego projektu,orientacją (legendą), podstawowymi danymi projektowymi.