1. Maksymalna wysokość dotacji wynosi 80% kosztów kwalifikowalnych jednak nie więcej niż:
- 50.000 zł dla wspólnot mieszkaniowych, spółdzielni mieszkaniowych oraz społecznych inicjatyw mieszkaniowych
- 6.000 zł dla pozostałych podmiotów uprawnionych do udziału w programie.
2. Zgodnie z zapisami Regulaminu obowiązującego w 2025 dla programu Mała Retencja dotacja może być udzielona wyłącznie na dofinansowanie następujących kosztów dotyczących wykonania lub modernizacji systemu deszczowego:
1) zakup zbiornika naziemnego lub podziemnego, rury łączącej zbiornik z orynnowaniem, elementów hydraulicznych oraz elementów przyłączeniowych łączących zbiornik z dopływem wody deszczowej, pompy zanurzeniowej, nawierzchniowej, automatycznej do zbiornika podziemnego lub naziemnego;
2) koszt transportu z miejsca zakupu do miejsca realizacji Inwestycji materiałów wskazanych w pkt 1;
3) koszt usług ("robocizny") związanych z zaprojektowaniem oraz wykonaniem prac montażowych lub modernizacyjnych z wykorzystaniem materiałów wskazanych w pkt 1, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 2. w §5 Regulaminu.
3. Finansowaniu z dotacji nie podlegają:
1) koszty wykonania infrastruktury technicznej związanej z zagospodarowaniem wód opadowych i roztopowych, wykonywanej w ramach nowych inwestycji drogowych, mieszkaniowych, usługowych i przemysłowych, określonych pozwoleniem na budowę bądź zgłoszeniem;
2) koszty sporządzenia dokumentacji technicznej i projektowej dla zadania, bez faktycznego wykonania systemów deszczowych do zatrzymywania i wykorzystywania opadu w miejscu jego powstania lub ich modernizacji (warunkiem uznania za koszt kwalifikowalny jest to, aby wniosek zakładał jednoczesną realizację inwestycji, dla której została wykonana dokumentacja);
3) zadania, których realizacja nie gwarantuje zatrzymywania oraz wykorzystania wody opadowej w miejscu powstania;
4) wydatki poniesione przed datą zawarcia umowy o udzielenie dotacji;
5) wydatki podlegające dofinansowaniu z innego źródła (zakaz podwójnego finansowania);
6) wydatki inne niż wskazane we wniosku o udzielenie dofinansowania;
7) kwota podatku VAT, którą wnioskodawca jest uprawniony odzyskać (odliczyć / uzyskać zwrot);
8) transport inny niż z miejsca zakupu materiałów do miejsca realizacji zadania inwestycyjnego;
9) elementy wyposażenia warsztatu i narzędzia służące do montażu;
10) koszty zakupu i położenia kostki brukowej lub innej szczelnej powierzchni z wyjątkiem wykonania utwardzonego podłoża pod zbiornik;
11) koszty zakupu ziemi na potrzeby urządzenia zagospodarowania działki z wyjątkiem zakupu żwiru, piasku, kruszywa w celu właściwego posadowienia zbiornika;
12) wydatki na zakup środków do utrzymania czystej wody, w tym preparatów do zwalczania glonów;
13) wydatki na zakup i montaż zadaszenia zbiorników naziemnych;
14) wydatki na zakup komponentów, które nie są trwale związane (nie są trwałą częścią instalacji zbierania i wykorzystania wody deszczowej), takich jak: przenośne zraszacze, konewki, wiadra, miski itp.