Od pierwszego października identyfikator parkingowy można nabyć również przez Internet. Dotychczas, jedyną formą zakupu była konieczna wizyta w kasach Zarządu Dróg Miejskich.
E-identyfikator jest przeznaczony tylko dla tych kierowców, którzy są właścicielem lub współwłaścicielem samochodu i których dane są wpisane w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. W innych przypadkach, kierowca zobowiązany jest dokonać zakupu w kasie Zarządu Dróg Miejskich.
E-identyfikator może zakupić mieszkaniec Poznania, który:
- jest zameldowany na pobyt stały lub czasowy przy ulicy objętej płatny parkowaniem,
- rozlicza podatek dochodowy od osób fizycznych na rzecz Miasta Poznania,
- jest właścicielem lub współwłaścicielem samochodu, na który chce kupić e-identyfikator - jego dane
są wpisane do dowodu rejestracyjnego, - nie ma zaległości z tytułu płatnego parkowania.
E-identyfikator kombatanta Powstania Poznańskiego Czerwca 1956 r. może zakupić osoba:
- zaświadczenie wydane przez kierownika Urzędu Kombatantów i Osób Represjonowanych,
- legitymację związku zrzeszającego uczestników Powstania Poznańskiego Czerwca 1956 r.
- nie ma zaległości z tytułu płatnego parkowania.
E-identyfikator osoby z niepełnosprawnością może zakupić mieszkaniec Poznania, który:
- jest zameldowany na pobyt stały lub czasowy w Poznaniu,
- rozlicza podatek dochodowy od osób fizycznych na rzecz Miasta Poznania,
- jest właścicielem lub współwłaścicielem samochodu, na który chce kupić e-identyfikator - jego dane
są wpisane do dowodu rejestracyjnego, - nie ma zaległości z tytułu płatnego parkowania.
Jak można kupić e-identyfikator?
- Należy utworzyć konto na stronie https://eidentyfikator.zdm.poznan.pl.
- Wypełnić elektroniczny wniosek o e-identyfikator i dołączyć zdjęcia lub skany wszystkich wymaganych dokumentów.
- Złożony wniosek będzie zweryfikowany w ciągu trzech dni roboczych.
- Po pozytywnej weryfikacji otrzymamy numer konta, na który należy dokonać płatności za zakupiony e-identyfikator. Na dokonanie opłaty mamy 5 dni.
- Po zaksięgowaniu płatności otrzymamy informację, że możemy pobrać e-identyfikator ze swojego konta
na stronie https://eidentyfikator.zdm.poznan.pl. - Nie musimy go drukować. Nasz pojazd zostanie wpisany do systemu strefy płatnego parkowania.
Uwaga! Kontrolerzy strefy będą posiadać informację, że opłaciliśmy postój wykupując e-identyfikator.
Osoba, której wniosek będzie wymagał uzupełnień, zostanie poinformowaną drogą e-mail. Na przesłanie brakujących informacji lub dokumentów będziemy mieli 5 dni. Brak uzupełnienia wniosku we wskazanym czasie będzie wiązało się z odrzuceniem.
Ważne informacje:
- wnioskowana data rozpoczęcia ważności e-identyfikatora nie może być wcześniejsza niż 14 dni
i późniejsza niż 90 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeśli potrzebujemy identyfikator z wcześniejszą datą rozpoczęcia ważności, należy udać się do kas Zarządu Dróg Miejskich przy ul. Pułaskiego 9 lub Wilczak 17 w Poznaniu. Kasy są czynne w godzinach:
- poniedziałek 8.00-17.30,
- wtorek - piątek 8.00-15.30.
Minimalny okres ważności e-identyfikatora mieszkańca i osoby z niepełnosprawnością to 3 miesiące,
a maksymalny to 1 rok. E-identyfikator kombatanta Czerwca 1956 r. sprzedawany jest na okres nie krótszy niż
6 i nie dłuższy niż 12 miesięcy.
W sprawach dotyczących Zarządu Dróg Miejskich zapraszamy do kontaktu z Biurem Poznań Kontakt
pod numerem telefonu 61 646 33 44.
KR/ZDM
Zobacz również

Obsługa klientów Palmiarni Poznańskiej przez Biuro Poznań Kontakt

Ruszyły zapisy na darmowe zajęcia nauki pływania dla dzieci!

Liczby miesiąca - marzec 2025
