Raport z konsultacji społecznych dotyczących projektu przebudowy ulicy Kilińskiego
Konsultacje społeczne projektu przebudowy ul. Kilińskiego trwały od 28 lutego do 11 marca br. Rozpoczęły się one od spotkania z mieszkańcami, zorganizowanego w Szkole Podstawowej nr 25 przy ul. Prądzyńskiego, podczas którego zaprezentowana została dokumentacja projektowa i kluczowe założenia planowanych zmian. Najważniejsze z nich to przebudowa nawierzchni jezdni i chodników, odtworzenie zieleni i montaż małej architektury. Przewidziano również zmianę sposobu parkowania, na której zyskają przede wszystkim piesi.Dzięki przebudowie ulica Kilińskiego odzyska oblicze spokojnej, zielonej ulicy.
Spotkanie z mieszkańcami Wildy zostało przeprowadzone w formule warsztatowej. Oznacza to, że po wstępnej prezentacji projektu, uczestnicy mieli okazję do bezpośredniej rozmowy z projektantami i specjalistami ZDM na temat proponowanych zmian. Mieszkańcy pracowali w ten sposób przy pięciu stołach.
Uczestnicy warsztatów zwrócili również uwagę na konieczność skoordynowania prac z wprowadzeniem na terenie Wildy Strefy Płatnego Parkowania. Docelowa organizacja ruchu, w tym lokalizacja miejsc postojowych przewidziana w projekcie przebudowy jest uwzględniona w projekcie organizacji ruchu związanym z wprowadzeniem SPP.
Poza spotkaniem warsztatowym, zainteresowani mieszkańcy mogli przesłać swoje propozycje zmian do projektu za pośrednictwem poczty elektronicznej, poczty tradycyjnej lub dostarczając pismo do siedziby Zarządu Dróg Miejskich. Tą drogą do ZDM wpłynęły trzy wiadomości, zawierające łącznie siedem propozycji zmian. Część z nich pokrywała się z tymi zgłoszonymi podczas spotkania warsztatowego. Oprócz tego mieszkańcy wnosili o pozostawienie oświetlenia podwieszanego zamiast budowy latarni na słupach, przyjęcie normatywu parkingowego jak dla nowobudowanych inwestycji deweloperskich czy też instalację progu zwalniającego. Z uwagi między innymi na kłopotliwe utrzymanie oświetlenia podwieszanego zdecydowano o utrzymaniu w projekcie oświetlenia na słupach. Przyjęcie normatywu 1-1,5 miejsca postojowego na mieszkanie w przypadku ul. Kilińskiego jest niemożliwe, dlatego ten postulat również został odrzucony. Natomiast montaż progu zwalniającego oznaczałby konieczność zlikwidowania minimum kolejnych dwóch miejsc postojowych, toteż nie zdecydowano się na wprowadzenie takiego rozwiązania. Częściowo rolę progu zwalniającego spełni skrzyżowanie ul. Kilińskiego i 28 Czerwca, na którym w ramach odrębnego projektu (przebudowa torowiska tramwajowego) powstanie wyniesione przejście dla pieszych.
Zestawienie wszystkich przesłanych propozycji wraz z odpowiedziami zostało zamieszczone w tabeli dołączonej do niniejszego podsumowania. Z podsumowaniem konsultacji społecznych można się również zapoznać na stronie Zarządu Dróg Miejskich.
Dziękujemy za udział w konsultacjach społecznych.