Rozpoczyna się budowa węzła Grunwaldzka

Transport
Na granicy Poznania i Plewisk rozpoczyna się budowa węzła przesiadkowego z bezkolizyjnym przejazdem pod torami kolejowymi. Inwestycja wiąże się ze zmianami organizacji ruchu na ul. Grunwaldzkiej, które wprowadzone zostaną w nocy z 11 na 12 marca (z piątku na sobotę).
Schemat objazdów zamkniętego przejazdu kolejowego - grafika artykułu
Schemat objazdów zamkniętego przejazdu kolejowego

Przejazd przez tory w ciągu ul. Grunwaldzkiej zostanie całkowicie zamknięty na ok. trzy tygodnie, wtedy wykonawca m.in. przeniesie urządzenia kolejowe zarządzające system zamykania rogatek. Dotychczasowy przejazd będzie w tym czasie służył wyłącznie pieszym i rowerzystom. Możliwa będzie przesiadka między autobusami kursującymi po obu stronach linii kolejowej dzięki tymczasowym pętlom, a także w dalszym ciągu, choć w ograniczonym zakresie, dostępna będzie kolej.

W czasie budowy przejazdu tymczasowego zachowany zostanie dojazd do posesji na ul. Grunwaldzkiej po stronie Poznania, między ul. Piwoniową i przejazdem kolejowym, a także po stronie Plewisk - między ul. Wołczyńską i przejazdem. Zmiana organizacji ruchu dotyczy również ulic Szarotkowej oraz Piwoniowej, gdzie częściowo zostanie wyłączony z ruchu ogólnego łącznik między ul. Grunwaldzką a Szarotkową, wprowadzony będzie również nakaz skrętu z ul. Grunwaldzkiej w Piwoniową.

Na czas zamknięcia przejazdu kolejowego w ciągu ul. Grunwaldzkiej obowiązywać będą objazdy. Dla samochodów do 5 ton ulicami: Grunwaldzką, Kolejową (Plewiska/Skórzewo), Poznańską (Skórzewo) oraz Malwową. Alternatywnym objazdem dla tej grupy pojazdów będzie m.in. ul. Fabianowo i Kowalewicka, a dalej przez ul. Głogowską w kierunku miasta. Dla pojazdów powyżej 5 ton ulicami: Wołczyńską (Plewiska/Poznań), Sycowską, Fabianowską (Komorniki), Daimlera (Komorniki), Poznańską (Komorniki), Głogowską, Ściegiennego, Taczanowskiego, Jugosłowiańską oraz Grunwaldzką.

Zobacz na planie