Belki konstrukcyjne na placu budowy nowych wiaduktów

- Przyczółki wiaduktów są już gotowe, co pozwala właśnie rozpocząć montaż stalowej konstrukcji nośnej. Najdłuższe i najcięższe są belki potrzebne do budowy wiaduktu w ciągu ul. Lutyckiej. Liczą 40 metrów i ważą 21 ton. Z kolei na wiadukt w ciągu ul. Golęcińskiej potrzebne są nieco mniejsze, o długości 36 metrów i ważące blisko 15 ton. Montaż belek bezpośrednio nad linią kolejową prowadzony musi być w nocy, kiedy istnieje możliwość wyłączenia zasilania w trakcji - mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Powstają też nasypy, którymi docelowo będzie można wjeżdżać na wiadukty. Aktualnie realizowany jest nasyp przy ul. Golęcińskiej, co było możliwe dzięki wyłączeniu z ruchu odcinka tej ulicy w listopadzie. Od tego czasu funkcjonuje tam tymczasowa droga dla pojazdów komunikacji miejskiej, co pozwoliło zachować dotychczasowe trasy linii autobusowych. Nasypy powstają także w rejonie ul. Lutyckiej. Jeden z nich - najazd na docelowy ślad ul. Lutyckiej od strony ronda Obornickiego - jest już asfaltowany.
Wraz z nowymi wiaduktami przebudowywany jest okoliczny układ drogowy. Na ul. Szczawnickiej trwają obecnie prace brukarskie. Z kolei odcinek ul. Podolańskiej między wiaduktami zyskał nową jezdnię. Piesi po obu stronach będą mieli do dyspozycji chodniki, a rowerzyści nową drogę po zachodniej stronie. Roboty obejmują też przystanki autobusowe. U zbiegu ul. Podolańskiej, Golęcińskiej i Wojska Polskiego powstało nowe rondo, przy którym budowane są też chodniki i droga rowerowa.
W zakres inwestycji wchodzi też budowa ronda w rejonie ul. Koszalińskiej i Literackiej, gdzie w tym tygodniu układana jest nowa nawierzchnia. W dalszym ciągu obowiązuje tam zmieniona organizacja ruchu.
Powstające wiadukty nad torami mają usprawnić komunikację w północno-zachodniej części Poznania, w tym przejazd drogą krajową nr 92. Dzięki nim jazda ulicami Lutycką i Golęcińską nie będzie się już wiązała z oczekiwaniem na otwarcie przejazdów kolejowych na linii łączącej Poznań z Piłą. Pojawia się również infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Inwestycja realizowana jest przy współpracy ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Zakończenie prac planowane jest na IV kwartał 2025 r.
PIM
Zobacz również

Remont węzła AWF

Rusza przebudowa skrzyżowania ulic Taylora, Kościuszki i Taczaka

Start linii turystycznych
