Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu przejmuje odwołania

Od 1 stycznia br. rozpoczął działalność Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu. ZTM przejął od Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu m.in. sprzedaż i kontrolę biletów, rozpatrywanie skarg i wniosków oraz odwołań od nałożonych kar za przejazd bez biletu oraz ustalanie przebiegu linii komunikacyjnych.

W związku z tym, wszystkich klientów komunikacji miejskiej w Poznaniu informujemy, że od tego roku odwołania od kar za jazdę bez ważnego biletu należy składać w siedzibie Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu, ul. Grunwaldzka 104, lub w Centralnym Punkcie Sprzedaży Biletów przy ul. Głogowskiej 133.

Dotyczy to kar nałożonych już po 1 stycznia br. Jeżeli ktoś chce się odwołać od kary nałożonej do 31 grudnia 2008 r., odwołanie powinien kierować jeszcze do MPK Poznań Sp. z o.o. (Poznań ul. Głogowska 131, pokój nr 4).

Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu , ul. Grunwaldzka 104, czynny jest w poniedziałki i czwartki od 9.00 do 17.00 oraz we wtorki, środy i piątki od 7.30 do 15.30.

Do zadań ZTM należy:

  • prognozowanie i modelowanie rozwiązań dotyczących lokalnego transportu zbiorowego;

  • badanie rynku usług lokalnego transportu zbiorowego i potrzeb przewozowych mieszkańców Miasta Poznania, kształtowanie struktury układu komunikacyjnego (ustalanie więźby ruchu, tras i linii komunikacyjnych) oraz podaży usług przewozowych;

  • ustalanie wielkości usług przewozowych dla sieci lokalnego transportu zbiorowego w ramach publicznego transportu pasażerskiego;

  • zatwierdzanie planów remontów i modernizacji oraz planów inwestycji w infrastrukturę transportową, zgodnie z wymogami polityki transportowej Miasta Poznania;

  • prowadzenie działań na rzecz osób niepełnosprawnych;

  • kontrola jakości i efektywności świadczonych przez MPK Poznań Sp. z o.o. usług przewozowych;

  • ustalanie przebiegu linii komunikacyjnych oraz lokalizacji przystanków, a także określanie czasowych zmian przebiegu linii komunikacyjnych, wynikających z wyłączenia określonych tras komunikacyjnych z ruchu;

  • emisja i dystrybucja biletów oraz innych nośników opłat za przejazdy (w tym karty miejskiej PEKA w zintegrowanym systemie transportu zbiorowego),

  • kontrola uiszczania opłat za przejazdy środkami komunikacji miejskiej;

  • rozpatrywanie skarg i wniosków pasażerów dotyczących lokalnego transportu zbiorowego i przekazywanie odpowiednich rekomendacji MPK Poznań Sp. z o.o.;

  • prowadzenie działań w zakresie wdrażania dynamicznej informacji pasażerskiej na bazie danych przekazywanych przez MPK Poznań Sp. z o.o.