Nickel Technology Park Poznań jest pierwszym w Polsce niepublicznym parkiem technologicznym. W Złotnikach koło Poznania na obszarze 33 ha przy wsparciu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego powstał ośrodek łączący w sobie wyzwania związane z realizacją obiektów specjalistycznych oraz kompetencje w zakresie transferu wiedzy do biznesu oraz business development. W funkcjonujących na terenie NTPP 45 firmach pracuje obecnie ponad 800 osób. Działalność NTPP ukierunkowana jest przede wszystkim na aktywne wspieranie rozwoju branży biotechnologicznej oraz szeroko rozumianego sektora IT.
Konkurs "Studenckie Gwiazdy Sprzedaży" jest kolejnym przedsięwzięciem podjętym w NTPP, które łączy środowisko naukowe z biznesowym. W 2012 r. na terenie NTPP powstało Nickel BioCentrum - nowoczesny ośrodek biomedyczny skupiający spółki z szeroko rozumianego biobiznesu. W 2011 r. podpoznański park rozpoczął także szereg projektów wspierających rozwój polskiego i wielkopolskiego biosektora, m.in. poprzez powołanie Stowarzyszenia BIOREGION Wielkopolska oraz stworzenie Nickel Inkubator - przedsięwzięcia, w ramach którego spółka przeznaczy 9,5 mln zł na komercjalizację nowych rozwiązań w branży biotechnologicznej, ICT, budowlanej oraz technologii ekologicznych. NTPP jest również pomysłodawcą oraz organizatorem międzynarodowych konferencji naukowych BIOCONNECT. Podpoznański park aktywnie wspiera także mikro i małe przedsiębiorstwa. W lutym br. uruchomił dla tego typu podmiotów specjalną Strefę Rozwoju Biznesu.
II edycja konkurs "Studenckie Gwiazdy Sprzedaży", organizowanego przez Nickel Technology Park Poznań (NTPP), to przepustka do kariery dla studentów wszystkich typów uczelni. Patronat nad konkursem NTPP sprawują Uniwersytety Ekonomiczne w Poznaniu i Krakowie oraz organizatorzy konkursu dla profesjonalnych sprzedawców Polish National Sales Awards (PNSA).
Podobnie jak w roku ubiegłym, tegoroczna edycja "Studenckich Gwiazd Sprzedaży" przebiegać będzie w dwóch etapach. Od 4 do 28 lutego br. należy poprzez stronę www.gwiazdysprzedazy.pl zarejestrować swój udział w konkursie oraz nadesłać na adres konkurs@gwiazdysprzedazy.pl rozwiązanie jednego z zamieszczonych tam zadań, tzw. case study. Do 14 marca br. komisja konkursowa, złożona z przedstawicieli organizatora oraz firm - partnerów konkursu, wybierze 32 finalistów. 27 marca br. w siedzibie NTPP powalczą oni o tytuł "Studenckiej Gwiazdy Sprzedaży" oraz przewidziane w regulaminie nagrody.
W 2012 r. konkurs organizowany przez NTPP spotkał się z dużym zainteresowaniem. W pierwszym etapie otrzymano ponad 130 prac, a finałowa rywalizacja przebiegała na bardzo wysokim poziomie. Laureaci konkursu odbyli staże zawodowe m.in. w Allegro Group, Kompanii Piwowarskiej czy Skoda Auto Polska. Po ich ukończeniu dwie osoby otrzymały propozycję stałego zatrudnienia.
Szczegółowe informacje dotyczące II edycji "Studenckich Gwiazd Sprzedaży", harmonogram konkursu oraz formularz rejestracyjny dostępne są na stronie www.gwiazdysprzedazy.pl.