Wartostrada coraz dłuższa

Droga dla pieszych i rowerzystów wzdłuż Warty wydłużyła się o odcinek między ul. Czartoria a mostem Chrobrego. Zakończyły się roboty budowlane tej części trasy. Fragment ten jest szczególnie ważny, ponieważ umożliwi wygodne przejście lub przejazd rowerem pod mostem Chrobrego.

Wartostrada coraz dłuższa fot. PIM - grafika artykułu
Wartostrada coraz dłuższa fot. PIM

Nowy odcinek Wartostrady od ul. Czartoria do mostu Chrobrego był dotychczas drogą gruntową. Położona nawierzchnia umożliwi komfortowy przejazd za most Chrobrego. Wraz z nowym odcinkiem powstała również zadaszona wiata rowerowa (przy schodach z mostu Chrobrego nad Wartę).

FILM

Trwa budowa nowego odcinka ścieżki dla pieszych i rowerzystów pomiędzy mostem Królowej Jadwigi a parkiem w Starym Korycie Warty (do schodów i pochylni). Przybędzie ok. 1,3 km trasy dla pieszych i rowerzystów. Zastąpi nieutwardzoną ścieżkę, na której po deszczu pojawia się błoto. Nowy odcinek Wartostrady będzie oświetlony, monitorowany, a także wyposażony w tzw. małą architekturę, czyli ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe.

Budowa tego etapu rozpoczęła się w październiku w rejonie mostu Królowej Jadwigi, od strony Wildy. - Postępy prac można już obserwować na całym odcinku, widać je np. z mostu św. Rocha. Zakładamy, że ten etap będzie gotowy do marca przyszłego roku. Nowością na Wartostradzie jest także punkt zliczania rowerów przy parku w Starym Korycie Warty (na odcinku łączącym most Rocha z ul. Czartoria) - mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Oprócz budowy nowych fragmentów, poprawiane jest także bezpieczeństwo starszych fragmentów Wartostrady. W październiku wyposażony w oświetlenie, kamery monitoringu, stojaki rowerowe i kosze na śmieci został odcinek po wschodniej stronie Warty, od kładki nad Cybiną do mostu Królowej Jadwigi. Z kolei w rejonie mostu Rocha oraz dworca Garbary powstaną jeszcze zadaszone parkingi dla rowerów.

PIM