Tramwajowa parada
Latem 1880 roku uruchomiona została pierwsza regularna linia tramwaju konnego na trasie od Dworca Kolejowego do Starego Rynku. W tym samym roku powstało Poznańskie Towarzystwo Kolei Konnej, które uzyskało prawa do budowy i eksploatacji komunikacji tramwajowej w Poznaniu. Tak rozpoczęła się historia komunikacji miejskiej w Poznaniu i spółki MPK Poznań.
W samo południe tramwaje i autobusy (zarówno te, które obecnie wykorzystujemy do przewozów pasażerskich, jak i te wycofane z ruchu liniowego, które można spotkać jedynie na liniach turystycznych i podczas okolicznościowych wydarzeń) rozpoczęły przejazd przez centrum miasta. Wyruszyły z ulicy Zwierzynieckiej i wróciły w to miejsce przejeżdżając przez ulice: Święty Marcin, al. Marcinkowskiego, 27 Grudnia, Fredry, Dąbrowskiego i Kraszewskiego.
Łącznie w paradzie jubileuszowej wzięło udział 25 pojazdów - 13 tramwajów i 12 autobusów. Jako pierwsze wyjechał wagon konny i skład typ I+WD. Następnie wagony N+ND+ND, 102N, 102Na, 105N+105N i GT6. Z kolei wszystkie autobusy, które jechały jezdnią, zrównały się z początkiem kolumny tramwajowej. Po wyjeździe autobusów, wyruszyły pozostałe tramwaje: GT8, GT8ZR, Moderus Alfa, Moderus Beta, RT6, Combino, Tramino i Gamma. W takim szyku parada przejechała przez rondo Kaponiera i ulicę Święty Marcin aż do Gwarnej. Za ulicą Gwarną, na nowej części ulicy Święty Marcin szyk parady zmienił się i pojazdy jechały już jeden za drugim.
RB