Telefon Porad Cyfrowych - pomoc dla seniorów
W przyszłym tygodniu ruszy nowa usługa dla poznańskich seniorek i seniorów. Pod specjalnym numerem telefonu: 603 489 205 pracownicy CIS udzielać będą porad cyfrowych.
- Cieszę się, że poznańscy seniorzy są aktywni i chętnie korzystają z nowych technologii. Nie ustępują swoim wnukom w znajomości mediów społecznościowych, obsługują konto w banku przez internet, czy też spotykają się wirtualnie za pomocą komunikatorów - z najbliższymi i znajomymi - podkreśla Jędrzej Solarski, zastępca prezydenta Poznania. - Wszystkim, którzy w tym świecie nowoczesnych rozwiązań napotkają problemy, Miasto zaoferuje odpowiednią pomoc.
Dyżury trwać będą w godz. 10-14, od poniedziałku do środy.
- Seniorki i seniorzy będą mogli uzyskać wsparcie w zakresie rozwiązywania problemów z obsługą komputera, tabletu, telefonu czy smartfonu lub aparatu fotograficznego - informuje Magdalena Pietrusik-Adamska, dyrektor Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych UMP. - Wiemy, że problemy technologiczne są czasami kłopotem dla naszych seniorów. Jeden telefon i porada często wystarczą, by poczuli się pewniej w świecie nowych technologii.
Konsultanci wytłumaczą, jak wysłać e-mail, zgrać zdjęcia z telefonu czy pobrać z Internetu aplikacje i komunikatory czyli programy, które umożliwiają bezpłatne rozmowy i wideorozmowy.
Podpowiedzą, jak założyć konto na Facebooku i innych portalach społecznościowych i jak bez wychodzenia z domu dotrzeć do bezpłatnych materiałów do samodzielnej nauki obsługi nowych urządzeń. Pomogą też wyszukać w Internecie potrzebne informacje, podpowiedzą z których bezpiecznych stron korzystać.
- Seniorzy obecnie więcej czasu spędzają w domu - mówi Wojciech Bauer, dyrektor Centrum Inicjatyw Senioralnych. - Konsultanci telefoniczni będą służyć zainteresowanym nie tylko fachową wiedzą w zakresie rozwiązań problemów ze sprzętem elektronicznym, ale również zaproponują możliwe za pomocą nowych technologii formy animacji. Doradzą, jak aktywnie i ciekawie spędzić czas z komputerem, tabletem lub smartfonem. Wszystkie propozycje będą dopasowane do preferencji i zainteresowań osoby dzwoniącej.
Pracownicy Centrum pomogą też w innych problemach, związanych z nowymi technologiami, pod warunkiem, że nie będą one wymagały udzielania danych wrażliwych: haseł dostępu do kont, nazwiska, numeru PESEL itp.
Na konsultacje nie będą obowiązywały zapisy. Osoba pełniąca dyżur po zakończeniu konsultacji będzie starała się oddzwaniać na nieodebrane połączenia (zgodnie z kolejnością zgłoszenia).
Konsultacja jest doraźnym (najczęściej jednorazowym) wsparciem i nie stanowi elementu kursu ani innej formy cyklicznej nauki w zakresie nowych technologii. Czas konsultacji jest dostosowywany do konkretnego zagadnienia i potrzeby, jednak w założeniu pracownik będzie mógł udzielić osobom dzwoniącym minimum trzech porad w ciągu godziny.
CIS/AW