REJESTRACJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ PRZEZ INTERNET

W celu dalszego usprawnienia obsługi przedsiębiorców Prezydent Miasta Poznania wprowadza z dniem 1 sierpnia 2003 roku nową, elektroniczną formę dokonywania zgłoszeń działalności gospodarczej za pośrednictwem Internetu. Dzięki temu wizyta w Urzędzie skrócona zostanie wyłącznie do czasu potrzebnego dla odbioru zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.

konferencja prasowa poświęcona nowej formie rejestracji - grafika artykułu
UŁATWIENIA DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH

Przedsiębiorca, który zdecyduje się na zgłoszenie działalności gospodarczej drogą elektroniczną musi wejść na strony prowadzonego od maja br. przez Urząd Miasta Poznania wortalu "Małe i średnie przedsiębiorstwa" http://www.city.poznan.pl/msp. Dla zarejestrowania działalności gospodarczej wypełnić należy wszystkie pola oznaczone jako obligatoryjne, a w razie potrzeby również pola dodatkowe. Jeżeli w trakcie wypełniania formularza pojawią się wątpliwości co do sposobu ich wypełnienia, należy skorzystać z dostępnych zakładek pomocy umieszczonych po prawej stronie pól.
W formularzu należy obowiązkowo zapisać numer telefonu umożliwiający pracownikowi Wydziału Działalności Gospodarczej kontakt w sprawie ustalenia z przedsiębiorcą terminu odbioru gotowego zaświadczenia o wpisie do ewidencji. Zgodnie z przyjętą w Urzędzie procedurą, kontakt ten winien nastąpić w ciągu dwóch godzin od wysłania wypełnionego formularza.
Wpis do ewidencji, zgodnie z ustawą Prawo działalności gospodarczej podlega opłacie stałej w wysokości 100 zł. Przedkładając dowód wpłaty w / w. kwoty na konto Urzędu Miasta, przedsiębiorca może o umówionej telefonicznie godzinie odebrać zaświadczenie na stanowisku recepcyjnym w pokoju 203 przy ulicy Matejki 50.
Wpłaty na konto Urzędu można dokonać wykorzystując standardowe druki przelewu, a od 1 sierpnia br.będzie to również możliwe przy użyciu standardowej elektronicznej karty płatniczej w trakcie odbioru zaświadczenia.
Warto przypomnieć, że od 5 maja w Urzędzie Miasta Poznania wprowadzony został zintegrowany system ewidencji działalności gospodarczej, polegający na zlokalizowaniu procesu rejestrowania działalności gospodarczej dla obszaru całego miasta w jednym punkcie - znajdującym się przy ulicy Matejki 50. Pod wskazanym adresem można obecnie załatwić wszystkie sprawy związane z ewidencjonowaniem działalności gospodarczej w rejestrze Urzędu Miasta Poznania, a także formalności związane ze zgłoszeniem obowiązku ubezpieczenia społecznego w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Dodatkowo przedsiębiorcy mogą tam również otrzymać druki niezbędne dla uzyskania numeru REGON oraz formularze zgłoszenia obowiązku podatkowego, wraz z instrukcjami ich wypełnienia. W działającym przy ul. Matejki 50 Punkcie Informacji Gospodarczej można ponadto uzyskać różne informacje przydatne w działalności gospodarczej, między innymi na temat warunków i sposobów ubiegania się o dotacje z funduszy Unii Europejskiej.