Komunikaty

pagina

Info

Pominąłeś menu

menu

FIRMA KEMA POMOŻE USPRAWNIĆ PRACĘ URZĘDU MIASTA

Holenderska Firma KEMA pomoże poznańskiemu samorządowi w uzyskaniu certyfikatu ISO czyli optymalizacji pracy poznańskiego Urzędu Miasta. Umowę w tej sprawie w Urzędzie Miasta podpisali w poniedziałek, 5 marca br., przedstawiciele Władz Miasta i wyspecjalizowanej w doskonaleniu procesów zarządzania Firmy KEMA.
Dzięki wprowadzeniu normy ISO 9001 w Urzędzie Miasta poznaniacy będą mogli załatwić swoje sprawy szybko i komfortowo.

Zdaniem Jerzego Kowalczyka, dyrektora ds. Konsultingu Firmy KEMA, holenderski specjalista usprawni metody pracy i komunikacji w Urzędzie. Uporządkuje już funkcjonujące procesy pracy w najczęściej odwiedzanych przez poznaniaków wydziałach: Urbanistyki i Architektury, Wydziale Komunikacji, Wydziale Spraw Obywatelskich, Urzędzie Stanu Cywilnego oraz jednostkach Urzędu Zarządzie Komunalnych Zasobów Lokalowych, Geopozie i Pozserwisie.
Po podpisaniu umowy firma będzie między innymi monitorować zmiany w wybranych wydziałach i nadzorować wdrażanie standardów pracy, które będą musieli opracować urzędnicy. Udoskonalanie pracy urzędników potrwa około 11 miesięcy.
Wyspecjalizowana Firma KEMA wdrożenie norm ISO i uzyskanie certyfikatu nadzoruje między innymi w Urzędzie Miasta w Bielsku Białej, Katowicach, Płocku i Bytomiu.
W uzyskaniu certyfikatów firma KEMA pomogła 250 firmom i organizacjom w całej Polsce.
Pierwsze udogodnienia dla odwiedzających urząd wprowadzono, jeszcze przed podpisaniem umowy z doradcą wspierającym wdrażanie norm ISO, w Wydziale Urbanistyki i Architektury.
Od lipca zeszłego roku w Wydziale przeprowadzono fotografie dnia pracy i szkolenia dla pracowników, które usprawnią obsługę mieszkańców. Aby poprawić jakość pracy w Urzędzie wprowadzono również nową procedurę rekrutacji pracowników.
W marcu w ramach Wydziału powstanie Biuro Obsługi Mieszkańca, dzięki któremu zainteresowany będzie mógł porozmawiać o swojej sprawie z odpowiedzialnym za jej załatwienie urzędnikiem. Dzięki dyżurom, które urzędnicy będą pełnić w specjalnie wyznaczonych pomieszczeniach, składający wniosek na miejscu dowie się czy dokumenty są kompletne i nie zawierają błędów. Aby ułatwić składanie i rozpatrywanie wniosków ich formularze zostaną ujednolicone. Jak wypełnić wniosek odwiedzający Wydział mieszkańcy dowiedzą się dzięki wzorom wywieszonym na specjalnej tablicy informacyjnej wywieszonej przed wydziałem. Aby usprawnić pracę Urzędu jego pracownicy szkoleni są między innymi w zakresie obsługi mieszkańca.
W ciągu roku podobne usprawnienia wprowadzone zostaną w trzech innych wydziałach, które mieszkańcy odwiedzają najczęściej - w Wydziale Komunikacji, Wydziale Spraw Obywatelskich, Urzędzie Stanu Cywilnego a także ZKZL - u, Geopozie i Pozserwisie.
Efekty wdrażania programu za około rok oceni niezależna firma, która wystawi Urzędowi Miasta w Poznaniu certyfikat potwierdzający zgodność zaprojektowanych procedur z normą ISO 9001: 2000.

Do góry