#CityWillWait - Poznań, Gdańsk, Warszawa i Łódź jednoczą siły
Światowa Organizacja Turystyki szacuje, że globalna branża turystyczna może stracić od 30 do 50 miliardów dolarów z powodu kryzysu zdrowotnego i gospodarczego wywołanego pandemią koronawirusa. To turystyczne trzęsienie ziemi nie ominęło Polski, dlatego organizacje turystyczne z Poznania, Gdańska, Warszawy i Łodzi podjęły wspólne działania, których celem jest przeciwdziałanie skutkom postępującego kryzysu.
- Kluczem akcji jest współpraca, zarówno lokalnie, z branżą turystyczną, która przeżywa kryzys, ale także z innymi miastami. #WeWillWait to jednak nie tylko kampania wizerunkowa, ale także pretekst do wymiany doświadczeń i zainicjowania wspólnych działań - mówi Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.
Miasta w sieci
Jednym z przedsięwzięć jest kampania, realizowana poprzez kanały online organizacji turystycznych (social media i portale turystyczne) oraz podmiotów członkowskich organizacji.
W akcji promowane są przede wszystkim produkty turystyczne i atrakcje zrzeszone w miejskich lokalnych organizacjach turystycznych, takie jak: muzea, instytucje kultury, hotele i obiekty noclegowe, parki rozrywki, centra handlowe, galerie sztuki czy wydarzenia. Nie zabrakło jednak także zachęt do odkrywania miast online za pomocą wirtualnych spacerów, panoram, gier miejskich.
Więcej informacji można znaleźć na stronach prowadzonych przez poszczególne organizacje turystyczne:
#PoznanWillWait - www.poznan.travel, www.facebook.com/Poznan.travel, www.instagram.com/poznan.travel
#GdanskWillWait - www.visitgdansk.com, www.facebook.com/visitgdansk.official, www.instagram.com/visit_gdansk_official
#WarsawWillWait - www.wot.waw.pl, www.facebook.com/WarszawskaOrganizacjaTurystyczna
#ŁódźWillWait - www.lodz.travel, www.facebook.com/itlodz, www.instagram.com/lodz.travel
Kampania to również obietnica dla turystów, że miasta będą przygotowane na ich goszczenie po okresie epidemii. O sile przekazu może stanowić fakt, że cztery organizacje turystyczne zrzeszają w sumie około 500 podmiotów działających w branży turystycznej.
- #CityWillWait to sposób, w jaki komunikujemy dziś nowe terminy przekładanych konferencji i kongresów, co jest dobrze odbierane przez organizatorów i uczestników, bo w tym trudnym czasie daje nadzieję na powrót do czerpania radości ze spotkań - zaznacza prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.
Akcję rozpoczęła w połowie marca Gdańska Organizacja Turystyczna pod hasłem #GdanskWillWait. Inicjatywa i hasło zostały następnie rozszerzone na kolejne miasta. Tym samym do kampanii przystąpiły organizacje w Warszawie, Poznaniu i Łodzi. Do tej pory (17.04) cztery miasta opublikowały w jej ramach 56 postów na Facebooku i Instagramie, które dotarły do 700 tysięcy odbiorców. Kampania #CityWillWait jest formułą otwartą, co oznacza, że w każdej chwili działania mogą zostać poszerzone o kolejne polskie miasta. Właśnie dołącza do niej miasto Lublin, a współudział zadeklarował także Toruń.
oprac. JZ