Komunikaty

pagina

Info

Pominąłeś menu

menu

Akcja happeningowa Komisji Europejskiej

Dzisiaj i jutro, 1 i 2 grudnia br., przed Starym Browarem w Poznaniu. Komisja Europejska organizuje wystawę informującą o zagrożeniach związanych ze zmianami klimatu oraz o głównych celach polityki Unii Europejskiej w zakresie zmian klimatu i wykorzystywania energii.

Topniejące bryły lodu - grafika artykułu
Topniejące bryły lodu

Ekspozycja ma szczególnie zwrócić uwagę na założenia tzw. pakietu klimatyczno-energetycznego, którego głównym celem jest redukcja emisji gazów cieplarnianych w Unii Europejskiej do 2020 roku o co najmniej 20% w stosunku do poziomu z roku 1990.

Wystawa Komisji Europejskiej przedstawiać będzie dwie bryły lodu, topniejące w różnym tempie, które w symboliczny sposób obrazują konsekwencje zmian klimatu, m.in. zanikające pokrywy lodowe i podnoszący się poziom wód w morzach i oceanach. Pierwsza z nich, z logo Unii Europejskiej, topnieje znacznie wolniej i symbolizuje sytuację, w której uwzględnione zostały propozycje UE dotyczące ograniczenia emisji gazów cieplarnianych i oszczędnego gospodarowania energią. Bryła topniejąca szybciej symbolizuje katastrofalne skutki zaniechania działań na rzecz walki ze zmianami klimatu.
Dla zwiedzających, którzy wezmą udział w quizie i odpowiedzą poprawnie na większość pytań przewidziane są nagrody. W trakcie ekspozycji rozdawane będą materiały informujące o działaniach UE w zakresie zmian klimatu oraz o działaniach, które każdy może podjąć, by ograniczyć emisje gazów cieplarnianych do atmosfery.
Polskie stacje telewizyjne nadawać będą z Poznania, w trakcie trwania tej ekspozycji, specjalne wydania prognoz pogody. Polscy członkowie stowarzyszenia ambasadorów klimatu, www.cbn-e.eu - Marek Horczyczak, Tomasz Zubilewicz oraz Jarosław Kret - będą tłumaczyć widzom, w jaki sposób każdy z nas - wprowadzając niewielkie zmiany do swoich codziennych nawyków - może włączyć się do walki ze zmianami klimatu, ograniczyć emisje CO 2 oraz konsumpcję energii.
Równolegle przedstawicielstwo Komisji Europejskiej prowadzi ogólnopolską billboardową kampanię informacyjną "Twoje działania wpływają na klimat", która potrwa do połowy grudnia. Towarzyszą jej happeningi w wybranych centrach handlowych w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Lublinie i Krakowie. Więcej o kampanii: www.ec.europa.eu/polska

Informacje na temat polityki UE w zakresie zmian klimatu i energii www.ec.europa.eu/climateaction
Praktyczne wskazówki jak ograniczać emisje CO 2 są dostępne na stronie www.climatechange.eu.com

Do góry