Kolejowy terminal na Franowie

Węzeł kolejowy na Franowie to jeden z największych węzłów w Polsce, właśnie przez tę stację przejeżdża większość pociągów towarowych z Europy Zachodniej do centrum Polski i dalej na wschód. W znacznej części są to transporty z towarami przewożonymi do Europy z portów morskich. Ten fakt chce wykorzystać spółka PKP Cargo, dlatego do końca 2013 roku na terenie tej stacji zbuduje terminal przystosowany do obsługi przewozów intermodalnych, czyli przewozów realizowanych m.in. w kontenerach przez kolej i transport drogowy. Prace budowlane już się rozpoczęły w pobliżu wiaduktu na Franowie.
W ramach inwestycji powstanie plac składowy o powierzchni niemal 20 tys. metrów kwadratowych wraz z układem torowym o łącznej długości 1570 metrów bieżących oraz dwoma rozjazdami. Koszt tej inwestycji to prawie 40 mln zł. Utworzenie terminalu ma być pierwszym etapem budowy Centrum Logistycznego w rejonie stacji Poznań - Franowo. - PKP Cargo rozważa możliwość dalszej rozbudowy terminalu - zapowiada rzecznik spółki Mariusz Przybylski - zależy to od liczby ładunków, które będą trafiać do obsługi - dodał.
Ta największa obecnie w Polsce inwestycja tej kolejowej spółki cieszy radnego Wojciecha Kręglewskiego. - Sądzę, że to jest istotne przełamanie, jeżeli chodzi o inwestowanie na tym terenie, ponieważ inwestor jest bardzo poważny - ocenił radny. Miasto utworzyło bowiem w sąsiedztwie węzła strefę przemysłową.Ta inwestycja może sprawić, że strefa zacznie pełnić rolę do jakiej została powołana i będą tam powstawać firmy z pokrewnych branż do transportu. - Mam nadzieję, że dzięki tej inwestycji PKP Cargo skończy się zły czas dla strefy przemysłowej, i że teraz ta strefa ruszy naprawdę - ocenia radny Wojciech Kręglewski. (jg)