Propozycje poprawek budżetowych złożyły kluby Lewica Polska 2050 oraz Prawo i Sprawiedliwość. Indywidualne poprawki złożyli radni klubu Lewica Polska 2050. Klub PiS proponuje m.in.: zwiększenie środków na budowę dróg lokalnych, zwiększenie dotacji podmiotowej dla Filharmonii Poznańskiej w celu podniesienia płac pracowników tej instytucji, opracowanie koncepcji trasy tramwajowej na Wolę, zakup drona oraz mobilnego laboratorium do walki ze smogiem, modernizację parku im. Władysława Czarneckiego, czy tężnia solankowa w parku Heweliusza.
Klub Lewica Polska 2050 złożył poprawkę zakładającą podwyżkę w wysokości 500 zł brutto dla wszystkich pracowników Urzędu Miasta, miejskich jednostek organizacyjnych oraz instytucji kultury. Z indywidualnych poprawek radnych klubu Lewica Polska 2050 wymienić można np.: zwiększenie o 500 tys. zł zadania - prowadzenie Społecznej Agencji Najmu dla 400 lokali (Tomasz Lewandowski), dofinansowanie Miejskiej Rady Seniorów w zakresie komunikacji oraz wymiany doświadczeń z innymi przedstawicielami MRS w Polsce (Halina Owsianna), cykl debat oksfordzkich dla młodzieży szkół podstawowych organizowanych przez szkoły średnie (Adam Szabelski), dofinansowanie zakupu radiowozów dla Komisariatu Policji Poznań - Nowe Miasto oraz specjalnego wozu dowodzenia dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej (Przemysław Plewiński), zwiększenie środków na organizację konkursu Zielony Poznań oraz na dotacje o które ubiegać się mogą Rodzinne Ogrody Działkowe na inwestycje (Łukasz Kapustka), zwiększenie środków na tworzenie i wspieranie Centrów Inicjatyw Lokalnych (Dorota Bonk-Hammermeister).
Jako źródła sfinansowania poprawek (zmniejszenie wydatków) najczęściej wskazuje się: rezerwę ogólną, wydatki bieżące, promowanie oraz koordynowanie budowania wizerunku Miasta, budowę dróg rowerowych, zarządzanie długiem i płynnością finansową Miasta. Pokrycie wzrostu wynagrodzenia dla pracowników Urzędu i jednostek Miasta, klub Lewica Polska 2050 proponuje sfinansować poprzez zmniejszenie wydatków na zadanie "Program Centrum - etap II - budowa trasy tramwajowej wraz z uspokojeniem ruchu samochodowego w ul. Ratajczaka", zastrzegając że prezydent Miasta może rozważyć zmianę źródła finansowania w formie autopoprawki.
oprac. red.