Obecnie przepisy w naszym kraju nie dopuszczają takich autobusów do użytku pasażerskiego, jednak zdaniem radnego szansę na to, że ulegną zmianie są duże. Autobusy tego typu wykorzystywane są w coraz większej liczbie państw Unii Europejskiej. Radny wskazuje na przykład Lublina, gdzie tamtejszy Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego rozpoczął testy 25-metrowych autobusów dwuprzegubowych Solaris Urbino 24 Electric Metrostyle (jak podaje producent takie modle jeżdżą w duńskim Aalborg). Andrzej Prendke pyta czy Poznań planuje testowanie takich autobusów na swoich ulicach, a w przypadku zmiany przepisów ich zakup.
Zarząd Transportu Miejskiego informuje radnego, że nie planuje obecnie testów autobusów 25-metrowych. Po ewentualnej zmianie przepisów, dopuszczających do ruchu autobusy dłuższe niż 18,75 m, ZTM wraz z operatorami rozważy ich wykorzystanie w komunikacji publicznej. W takim przypadku analizowana będzie również geometria układu ulic i jezdni, możliwość dostosowania zatok, platform przystankowych oraz stanowisk serwisowych i pozostałej infrastruktury.
oprac. red.