Czy właściciel nieruchomości niezamieszkanej musi złożyć deklarację?

Poznańskim systemem gospodarowania odpadami komunalnymi objęci są właściciele nieruchomości niezamieszkanych, którzy od 1 września 2020 roku pozostawali w systemie ZM GOAP (mieli złożone deklaracje w ZM GOAP). Aby zapewnić odbiór odpadów od 1 stycznia 2022 roku, należy złożyć pierwszą deklarację w Urzędzie Miasta Poznania.

Jednak to nie wszystko. Zmieniona ostatnio ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wprowadziła kilka istotnych zmian dla właścicieli nieruchomości niezamieszkanych. Zmiany te będą miały zastosowanie w odbiorze odpadów od 1 lipca 2022 roku.

Podjęcie uchwały o objęciu nieruchomości niezamieszkanych systemem przez Miasto Poznań spowoduje, że wszyscy właściciele nieruchomości niezamieszkanych zostaną objęci obligatoryjnie systemem miasta - będą musieli złożyć deklarację.

Z systemu będzie można wystąpić składając stosowne oświadczenie - które będzie można złożyć tylko w następujących przypadkach w terminie 60 dni od momentu:

  • powstania nowej nieruchomości niezamieszkanej,
  • ogłoszenia przez Miasto informacji o rozpoczęciu przygotowania do ogłoszenia przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów.

Jeżeli właściciel nieruchomości niezamieszkanej nie złoży w terminie stosownego oświadczenia o wystąpieniu z systemu organizowanego przez Miasto Poznań, obligatoryjnie zostaje objęty systemem i zobowiązany jest do złożenia deklaracji. Więcej informacji w komunikacie.

Załączniki

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej