Zakres spraw prowadzonych przez Centrum Usług Wspólnych w Poznaniu
Do zadań CUW należy obsługa administracyjna, finansowa i kadrowo-płacowa, a w szczególności:
1) w zakresie obsługi finansowej:
- prowadzenie rachunków bankowych jednostek obsługiwanych,
- udzielanie pomocy kierownikom jednostek obsługiwanych w tworzeniu i zmienianiu planów finansowych,
- bieżący nadzór nad realizacją planów finansowych jednostek obsługiwanych,
- dokonywanie rozliczeń dla potrzeb zbiorczej cząstkowej deklaracji VAT-7,
- sporządzanie sprawozdań finansowych przewidzianych prawem we współpracy z dyrektorami jednostek obsługiwanych,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostek obsługiwanych,
- przeprowadzanie inwentaryzacji aktywów i pasywów jednostek obsługiwanych oraz ustalanie wyniku finansowego,
- realizacja wypłat świadczeń w ramach ZFŚS,
- gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowej dokumentacji finansowej (i innej);
2) w zakresie obsługi kadrowo-płacowej:
- przygotowywanie dokumentów związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy,
- ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wynagradzaniu,
- prowadzenie dokumentacji i akt osobowych pracowników oraz kierowników jednostek obsługiwanych,
- sporządzanie list wynagrodzeń pracowników obsługiwanych jednostek,
- dokonywanie wypłat wynagrodzeń,
- dokonywanie rozliczeń z urzędami skarbowymi, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i innymi urzędami,
- wystawianie zaświadczeń dla pracowników jednostek obsługiwanych,
- prowadzenie sprawozdawczości statystycznej z zakresu zatrudnienia i płac,
- obsługa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
3) w zakresie obsługi administracyjnej:
- obsługa prawna jednostek obsługiwanych,
- realizowanie powierzonych przez jednostki obsługiwane wspólnych oraz indywidualnych zamówień publicznych w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych oraz bez zastosowania ustawy Prawo zamówień publicznych,
- koordynacja i doradztwo w zakresie robót budowlanych oraz remontów,
- monitorowanie terminowości przeglądów technicznych budynków oraz wykonywanie zaleceń z nich wynikających,
- prowadzenie ksiąg obiektów jednostek obsługiwanych,
- koordynacja w zakresie bhp i ppoż.,
- wsparcie obsługi informatycznej,
- prowadzenie ewidencji składników majątkowych,
- przeprowadzanie inwentaryzacji aktywów i pasywów jednostek obsługiwanych,
- pomoc w zakresie rekrutacji na wolne stanowiska w jednostkach obsługiwanych (obsługa BIP MP, weryfikacja ofert pod względem formalnym);
4) opracowywanie na potrzeby Prezydenta Miasta Poznania analiz i sprawozdań dotyczących działalności obsługiwanych jednostek;
5) realizacja innych zadań powierzonych CUW przez Miasto Poznań, wiążących się ze wspólną obsługą.